Gå til innhold

Hvilken utdannelse, jobb, lønn har du? Og hvor tilfreds er du i jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken utdannelse, jobb og lønn har du? Og hvor tilfreds er du i jobben på en skala fra 1-10? der 10 er best og 1 er dårlig

Er det noe du ville endret på eller gjort anderledes om du skulle valgt på nytt i dag? 

Anonymkode: 19309...07e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken utdannelse, jobb og lønn har du?
Nesten ferdig med bachelor innen lærerutdanning.
Har i tilegg bachelor + master i språkfag
Har i tillegg årsstudium og andre emner innen andre relevante emner for fag i skolen (altså videreutdanning for lærerutdanning).
Har også studert bedriftsøkonomi og tar en mastergrad innen et felt relevant til nåværende jobb (som uansett er kjekk å ha).

Jeg vil bli lønnet som lektor med opprykk, hvilket innebærer at jeg går opp ganske mye i lønn fra nåværende jobb.

Og hvor tilfreds er du i jobben på en skala fra 1-10? der 10 er best og 1 er dårlig
I nåværende jobb etter omstrukturering: -10 (eller 1 da). Mistrives ekstremt dårlig grunnet ekstreme mengder overtid og et arbeidsmiljø som har blitt bånn i bøtta.
I nåværende jobb før omstrukturering: 7

I ny jobb fra august: 20 (vil jeg tro) ;) Det er drømmejobben. :) 

Er det noe du ville endret på eller gjort anderledes om du skulle valgt på nytt i dag?
Egentlig ikke. Veien jeg har gått har gitt meg mange muligheter, og jeg har lært mye. Erfaringene jeg hatt i arbeidslivet er verdifulle å ta med seg videre.

Skrevet

Utdanning: Mastergrad innen humaniora

Lønn: 500 000

Stilling: Seniorkonsulent i staten. 15 års ansiennitet.

Tilfreds i jobben: 5. Glad for å ha en jobb. Misfornøyd med lønna. Vanskelig å finne nye jobber i min by (Trondheim), som gjør at vi som regel blir i jobben her ved mitt arbeidssted.

Hvis jeg skulle valgt på nytt: Kanskje etablert meg i Oslo/nært Oslo i stedet. Mye høyere lønn i tilsvarende stillinger, mange fler og spennende institusjoner å jobbe for, både privat og i staten. Men med familie, mann og barn i Trondheim føler jeg meg bundet.

Anonymkode: 50b53...4c4

Skrevet

Hvilken utdannelse, jobb og lønn har du?

Jeg er utdannet jurist, jobber som juridisk rådgiver i byggesaksavdelingen og har 580.000 i fastlønn. 

Og hvor tilfreds er du i jobben på en skala fra 1-10? der 10 er best og 1 er dårlig. 

10. Jeg elsker jobben min. Kan ikke se for meg å gjøre noe annet. 

Fullført studiene litt tidligere, eller i hvert fall til normert tid, så jeg fikk jobbet litt mer før jeg gikk ut i foreldrepermisjon. Det er ganske deilig med en OK lønning. 

Anonymkode: 3b748...c27

Skrevet

ingen fullført utdannelse 
Kundeservice , 452 000kr

Veldig tung jobb i lengden og mye press.

gir det en 5’er

skulle studert om jeg kunne gjort det omigjen

Anonymkode: 5097c...c0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvilken utdannelse, jobb og lønn har du? Og hvor tilfreds er du i jobben på en skala fra 1-10? der 10 er best og 1 er dårlig

Anonymkode: 19309...07e

Bachelor i økonomi.

Saksbehandler i statlig etat. 

Lønn 500000+.

Tilfredshet: 9 nå de siste åra. Har variert med både nedturer og oppturer tidligere.

Jeg vet ikke om jeg ville gjort noe annerledes. Noen ganger tenker jeg det, men som oftes ikke.

Anonymkode: 1320c...bf0

Skrevet

Jeg har gått frisørskole, men fant ut at skole ikke passet meg den gang så jobbet siden jeg var 16.. 

Jobber som vekter på fast sted.

Har ca 440 000,-  i lønn 

Gir det en 7, jeg trives i selve jobben, liker at ikke hver dag er lik.. Men missliker at jeg har veldig lange dager og mye jobb. Mister mye av privatlivet. 

Jeg ville tatt en større utdannelse men til hva vet jeg ikke. 

Anonymkode: 9cb11...81a

Skrevet (endret)

Hjelpepleier, jobber i helsevesenet. Mener jeg har 440 000 ca i grunnlønn, men jobber bare deltid og tar ikke noe ekstra, pga jeg er selvstendig næringsdrivende i tillegg og driver en nettbutikk. Lønn der varierer :)

Elsker begge jobbene mine, men har en drøm om å leve av nettbutikken i framtiden, men det er mest pga. egen helse og å jobbe i helsevesenet er tungt. Men trives veldig godt også er det jo hyggelig med kollegaer 😀 

Et minus med helsevesenet: Det er kjedelig å jobbe når familie har fri, dette kan være både helg, jul, påske, 17.mai osv.

Endret av Frøkenfryd30
Skrevet

Master i et tverrfaglig samfunnsfag (eiendom, juss, arealplanlegging, kartografi mm.). Jeg er veldig fornøyd med valget av utdanningen min, men veldig misfornøyd med stillingen jeg fikk etter endte studier.

Jeg vil si at selve oppgavene mine varier mellom 1 og 4. Kollegaene mine komme mye høyere opp, men veier dessverre ikke opp for jobben jeg jo faktisk må gjøre.
Jobber som grunnerverver, tjener rett over 520K. Dårlig lønn sammenliknet med ansvar og arbeidsmengde. Jeg liker teorien i det jeg gjør, men veldig mye kan jeg ikke fordra å gjøre i praksis.

Nå er planen å «bytte beite» til et annet relevant fagfelt, som forhåpentligvis viser seg å passe meg mye bedre:) Lønnen er også over 60K opp.

Anonymkode: 3be37...abd

Skrevet

Bachelorgrad innen IT- og ledelse, i tillegg til en mengde sertifiseringer jeg har tatt i løpet av disse 20+ årene jeg har stått i arbeid.

Jobber i det offentlige, med en lønn på 550,000.

Lønna er ikke noe å juble over sammenlignet med tidligere medstudenter, men arbeidsplassen og oppgavene trives jeg kjempegod med, så jeg gir en 10-er på trivsel.

Tenker jeg blir værende her i noen år til, før jeg går mot det private. Attraktiv utdanning og erfaring, både tradisjonelt og nå i krisetider.

Får jeg råd til det, har jeg et stort ønske om å gå videre og ta en mastergrad innen samme område. Mest fordi jeg trives godt på skolebenken, og har et en drøm om å en gang kunne forelese innen fagfeltet.

Anonymkode: 3082c...5ea

Skrevet

Jobber som konduktør på toget. Tjener ca 600 i året. Kort utdannelse til fulltids fast stilling, et kjempefint opplegg og føler meg heldig som kom inn og fikk denne jobben. Har tatt litt tid å trives, man jobber mye selvstendig og må lære å stole på seg selv. Men man lærer veldig mye annet bra også. 

Jobber turnus, det har sine fordeler og ulemper. Men kunne egentlig ikke tenke meg å drive med noe annet. 

Anonymkode: f07ba...166

• Liker 2
Skrevet

Jeg er utdannet ergoterapeut + 1 års videreutdanning. Får derfor stillingstittel som «spesialergoterapeut» og går opp 50.000 kr i årslønn pga det.

Jeg har 475.000 kr i årslønn nå med 4 års ansiennitet.

Jeg er fornøyd med jobben min, går for tiden i vikariater. Ønsker meg helst fast stilling på sykehus, gjerne med rehab. Kanske 7-8 av 10?

Anonymkode: b682e...39d

Skrevet

Jeg har ingen utdannelse, enda. Jobber som pleieassistent på sykehjem. Det varierer hvor mye jeg jobber, for jeg jobber ekstra, dvs jeg er tilkallingsvakt og får vakter for 1 uke av gangen og andre ganger kan jeg få vakter samme dag. Blir også tilkalt ved sykdom. Vanskelig å planlegge hverdagen når jeg plutselig kan få en vakt, og jeg må ofte si ja, for hvis du sier for ofte nei bruker de noen andre og ringer ikke til deg først. 

Jeg kan tjene 40 000 brutto iløpet av juli måned, og jeg kan tjene 12000 brutto ved få vakter. Som regel har jeg ligget på mellom 25-30 000 brutto de gode mnd, men så kommer de dårlige mnd. Husker jeg hadde så få vakter et halvt år pga lite sykdom og mange ekstravakter, og fikk utbetalt ca 8000 kr netto hver mnd. Det var tøft. Men skummelt tjente jeg dritbra i juni, juli, august. Tok meg ikke ferie det året. 

Det positive er at jeg kan gjøre meg tilgjengelig og utilgjengelig som jeg vil og jeg kan ta meg fri når jeg vil siden jeg ikke er fast. Jeg kan godt si ifra at jeg blir borte 1 uke eller 1 mnd, men så må jeg ofte jobbe når andre vil ha fri eller er syke, siden jeg må prøve å få nok vakter hver mnd. 20-23 vakter er velvi fulltid. Jeg er glad om jeg for 15 vakter eller mer. 

Anonymkode: 8f555...37f

• Liker 1
Skrevet
Frøkenfryd30 skrev (9 timer siden):

Hjelpepleier, jobber i helsevesenet. Mener jeg har 440 000 ca i grunnlønn, men jobber bare deltid og tar ikke noe ekstra, pga jeg er selvstendig næringsdrivende i tillegg og driver en nettbutikk. Lønn der varierer :)

Elsker begge jobbene mine, men har en drøm om å leve av nettbutikken i framtiden, men det er mest pga. egen helse og å jobbe i helsevesenet er tungt. Men trives veldig godt også er det jo hyggelig med kollegaer 😀 

Et minus med helsevesenet: Det er kjedelig å jobbe når familie har fri, dette kan være både helg, jul, påske, 17.mai osv.

hva slags nettbutikk?☺️dette drømmer jeg om; er syk og litt for mye hjemme🥴

Skrevet

Har utdanning jeg ikke bruker. 

Jobber ufaglært i næringsmiddelindustri, ca 500 000 i året nå som jeg ikke jobber skift og ikke har fått regnet inn ansinitet (nyansatt), regner med å gå opp 30 000 når ansinitet trer inn.

Vil vel si jobben ligger på rundt 8 i snitt. Noen dager er bedre enn andre. 

Skulle jeg gjort noe annet ville det vel vært å ikke kaste bort 3 år og 200 000,- på ubrukelig bachelor...

Anonymkode: 7d036...6b7

Skrevet
stine40 skrev (1 time siden):

hva slags nettbutikk?☺️dette drømmer jeg om; er syk og litt for mye hjemme🥴

Vet ikke om det er lov å reklamere her inne, men www.sanoj.no :) Trykker på ting selv og lager varer etter kundens ønske :)

Skrevet

Hvilken utdannelse, jobb og lønn har du?

Har en master i informatikk, jobber som en UX-designer. Tjener sånn totalt ca 750k med rundt 4 års erfaring. 

Hvor tilfreds er du i jobben på en skala fra 1-10? der 10 er best og 1 er dårlig

10 av 10. Elsker jobben min. Elsker at jeg får jobbe kreativt og visuelt, samtidig som at jeg er i kontakt med brukere og får innsikt i deres liv. Det utrolig spennende å få designe og skape tjenester som mange mennesker bruker og som har en stor rolle i deres liv. Tillegg så er det superbra og fleksible arbeidstider, godt sosialt miljø (vi pleier å ha morsomme aktiviteter og samlinger i f.eks utlandet hvert år og lignende) og jeg får alt av ny teknologi som jeg vil ha. 

Ingenting. 

Anonymkode: 20f56...2f5

• Liker 2
Skrevet

Utdanning: Bachelor i økonomi og administrasjon + ca. 120 studiepoeng i matematikk, finans og programmering. 
Jobb: Jobber for et regnskapsbyrå som litt «altmuligkvinne». Fører regnskap, programmerer og har support for kunder. Har 540000 i brutto årsinntekt. På en skala fra 1-10 på hvor fornøyd jeg er med jobben lander jeg på 7. Jeg har lært mye i jobben min, og fått muligheten til å utvikle meg innen emner jeg egentlig ikke er utdannet til. Det som trekker ned er at jeg må føre regnskap, og det er kjedeligere.

Hvis jeg skulle gjort noe annerledes ville jeg tatt en master innen IT. Angrer på at jeg aldri fikk gjort det, det er det jeg interesserer meg mest for + at det er bedre betalt og mange jobbmuligheter. Men da jeg var yngre var det mer fristende med en enkel og grei bachelorgrad og jobb. Etterpå har jeg ikke hatt mulighet til å bli fulltidsstudent igjen, men har tatt noen enkeltemner på universitetet bare fordi jeg hadde lyst. 

Anonymkode: 4fc89...e60

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Utdanning: Bachelor i økonomi og administrasjon + ca. 120 studiepoeng i matematikk, finans og programmering. 
Jobb: Jobber for et regnskapsbyrå som litt «altmuligkvinne». Fører regnskap, programmerer og har support for kunder. Har 540000 i brutto årsinntekt. På en skala fra 1-10 på hvor fornøyd jeg er med jobben lander jeg på 7. Jeg har lært mye i jobben min, og fått muligheten til å utvikle meg innen emner jeg egentlig ikke er utdannet til. Det som trekker ned er at jeg må føre regnskap, og det er kjedeligere.

Hvis jeg skulle gjort noe annerledes ville jeg tatt en master innen IT. Angrer på at jeg aldri fikk gjort det, det er det jeg interesserer meg mest for + at det er bedre betalt og mange jobbmuligheter. Men da jeg var yngre var det mer fristende med en enkel og grei bachelorgrad og jobb. Etterpå har jeg ikke hatt mulighet til å bli fulltidsstudent igjen, men har tatt noen enkeltemner på universitetet bare fordi jeg hadde lyst. 

Anonymkode: 4fc89...e60

du høres ut som om du er verdt 700 000 i lønn🤩er du fornøyd med 540 000? har du jobbet der lenge?

Anonymkode: 17e60...432

• Liker 1
Skrevet

Har gått lokførerutdanningen, ettårig. Kjører tog. Tjener mellom 1 og 1,5 millioner i året.

10/10 på trivsel. Supre kolleger, selvstendig jobb, pen utsikt fra kontorplassen, godt betalt. Artig å leke med store maskiner til flerfoldige millioner kroner. I tillegg en meget samfunnsnyttig jobb. 

Eneste jeg ville gjort annerledes er å ta utdanningen tidligere enn jeg gjorde. Føler jeg sløste bort mye tid i min tidligere jobb der trivselen var 5/10 og lønna under halvparten.

Anonymkode: 3fcab...e53

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...