AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Fant ut for litt over en uke siden at jeg var gravid, da jeg tok test fordi mensen uteble, det stakk i puppene og jeg hadde menssmerter. Men den siste uken har disse symptomene avtatt, det enste som er igjen er trettheten - og den er der uansett om jeg er gravid eller ei 🙈 jeg hadde og mageknip og diaré i går kveld. Jeg har aldri hatt en MA før, så jeg aner ikke hvordan dette utspiller seg - men har skjønt det sånn at det er veldig vanlig og at symptomene forsvinner i de fleste tilfeller. Så hva gjør jeg nå? Må jeg bare vente til jeg mest sannsynlig begynner å blø? Bestiller jeg legetime? Jeg er rådvill 😶 Anonymkode: c9e1d...db0
IkkeStudentLenger Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Det er helt normalt å ikke ha symptomer, og også at symptomer kommer og går. Jeg hadde ikke symptomer, jeg var fortsatt gravid og det ble baby. Første graviditet endte i SA, og da var det heller ingen symptomer, før det begynte å blø og kom magesmerter. Så jeg ville antatt at alt er ok inntil det motsatte er bevist. Endret 10. februar 2021 av IkkeStudentLenger
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Hæ? Du har jo egentlig foreløpig ingen grunn til å tro at dette er en MA? Anonymkode: 18db5...0d8 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 IkkeStudentLenger skrev (2 minutter siden): Det er helt normalt å ikke ha symptomer, og også at symptomer kommer og går. Jeg hadde ikke symptomer, jeg var fortsatt gravid og det ble baby. Første graviditet endte i SA, og da var det heller ingen symptomer, før det begynte å blø og kom magesmerter. Så jeg ville antatt at alt er ok inntil det motsatte er bevist. Okey. Men hvordan er det; for jeg tok to graviditetstester forrige uke - én på kveldsurin som viste noe svak strek, og en på morgenurin med ClearBlue som viste gravid ganske fort. Dersom det er MA, som jeg mistenker, og jeg tar en test nå på kvelden - vil den da kunne indikere om HCG'en har steget/sunket? Dersom den fortsatt er svak eller skulle være sterk, tenker jeg på. Ts Anonymkode: c9e1d...db0
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Det er ikke vanlig å ha så mange tegn på graviditet så tidlig. Og de kan komme og gå. Ved MA er det faktisk vanlig at man fortsatt har symptomer. Jeg hadde flere symptomer når jeg hadde MA enn når jeg har hatt vellykkede graviditeter Så tenker at du ikke trenger å frykte for at det er gått galt Anonymkode: 778e5...853 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hæ? Du har jo egentlig foreløpig ingen grunn til å tro at dette er en MA? Anonymkode: 18db5...0d8 Begge graviditeten mine før denne har jeg hatt symptomer i form av ekstrem luktesans, stikking i puppene, hodevondt og kvalme. Det har jeg hatt nå og - men forsvunnet den siste uka, noe som ikke har skjedd før. Vet at alle graviditeter er forskjellig, men i og med alle mine søstre har en historikk med MA/SA er det naturlig å tenke at det har skjedd her og. Ts Anonymkode: c9e1d...db0
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okey. Men hvordan er det; for jeg tok to graviditetstester forrige uke - én på kveldsurin som viste noe svak strek, og en på morgenurin med ClearBlue som viste gravid ganske fort. Dersom det er MA, som jeg mistenker, og jeg tar en test nå på kvelden - vil den da kunne indikere om HCG'en har steget/sunket? Dersom den fortsatt er svak eller skulle være sterk, tenker jeg på. Ts Anonymkode: c9e1d...db0 Ved MA så vil som oftest hcg holde seg stabil eller stige, fordi kroppen fortsatt oppfører seg som om den er gravid. Så en graviditetstest vil ikke nødvendigvis si deg så mye. Hvis du har en begynnende SA kan det være at du vil kunne se det på en test ved at den blir svakere. Anonymkode: 778e5...853 2
Ginny Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 Sjekk med fastlegen din om du kan få tatt hCG-prøver i dag og fredag, så ser du om det er stigning eller ikke. Hjemmetester er vanskelige når man skal vurdere stigning ved høyere hCG-verdier. Eventuelt ultralyd hvis du er mer enn 5-6 uker på vei. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Begge graviditeten mine før denne har jeg hatt symptomer i form av ekstrem luktesans, stikking i puppene, hodevondt og kvalme. Det har jeg hatt nå og - men forsvunnet den siste uka, noe som ikke har skjedd før. Vet at alle graviditeter er forskjellig, men i og med alle mine søstre har en historikk med MA/SA er det naturlig å tenke at det har skjedd her og. Ts Anonymkode: c9e1d...db0 Aha Som andre skriver her, ville heller gått og fått tatt blodprøver. Så slipper du å styre med tester og tolkning. Anonymkode: 18db5...0d8 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 Når jeg hadde MA steg hcg prøvene mine (blodprøve) og jeg hadde ømme bryster, tretthet og kvalme. Symptomene forsvant ikke, selv om det hadde gått galt. Eneste måte å være helt sikker på er tidlig ultralyd. Anonymkode: d69f3...a67 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Det er vel bare å avvente? Hvorfor styre med tester og blodprøver, det er absolutt ingenting å gjøre hverken fra eller til. Og om du begynner å blø så er det en SA. MA er det kun når kroppen ikke ordner opp selv innen rimelig tid. Anonymkode: a0487...0a2
Amatariel Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Helt normalt at symptomer kommer og går. I mitt siste fullbårne svangerskap hadde jeg nesten ingen, og det gikk helt fint. I sommer ble jeg gravid og syns jeg hadde mange symptomer, men ble likevel sjokk på UL med MA. Så det er ikke noe fasitsvar ang. manglende symptomer vs. MA. Husk at det som oftest går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå