AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Hei! Jeg ønsker å være minst mulig sammen med svigers, men hvordan kan dette løses i praksis? Vi har en fem mnd gammel baby som de selvfølgelig skal få ha kontakt med, i tillegg til mannen min da. Det jeg tenker mest på er om det vil være rart for lille når blir eldre at mor de fleste gangene holder seg hjemme når hun og far skal på besøk dit. Er det noen som har erfaring? Om det blir rart for lille så må jeg kanskje bare bite i det sure eplet og være med, det vil da bli snakk om i alle fall annenhver uke. Er det da noen som har tips til hvordan man kan unngå å la seg irritere og bli hisset opp av å bli manipulert og herset med? Noen taktikker til hvordan man bare skal la det gå? Anonymkode: 28b48...e37 1
Mezzosoprena Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Jeg tenker at det i hvert fall må være en ekstremt viktig grunn som er årsaken til at en skal ta en slikt valg... 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 ^ Ja, det er klart! Mente det ikke så bokstavelig som i overskriften, men som jeg videre skriver så ønsker jeg å være minst mulig sammen med dem. Dvs. kanskje en gang i mnd, mens barnet mitt og mannen er der oftere. Anonymkode: 28b48...e37 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Jeg tenker det er helt innafor at man ikke blir med hver gang på besøk. Hva tenker mannen da? Han må jo enten snakke med svigerforeldrene om hva problemet er så det kan bli bedre (bør gjøres uannsett egenltig) eller ta ansvar for å ta med barnet på besøk selv. Tror ikke barnet bryr seg noe særlig, iallfall ikke de neste årene. Du kan jo bli med til dem eller invitere dem til dere og derfor møte dem en sjelden gang i blant, men det holder vel 1 gang per måned eller annenhver måned. Anonymkode: c8d1c...7c9
Juniper Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 I de fleste tilfeller der man har et «svigersproblem» så er det ikke svigers men partner som er problemet. Hvorfor synes din partner at det er greit at du blir dårlig behandlet? Hvorfor er ikke partner villig til å stå opp for deg og sette ned foten? Sånne konfliktskye folk som lar egne foreldre overkjøre partner uten å ta tak har stor sjanse for å bli skilt når partner får nok! 13
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det jeg tenker mest på er om det vil være rart for lille når blir eldre at mor de fleste gangene holder seg hjemme når hun og far skal på besøk dit. Er det noen som har erfaring? Det som blir vanlig for barnet, vil føles helt vanlig også. Og det er jo bare å si du skal gjøre noe annet, så lenge du ikke lager noe nummer ut av det, vil ikke barnet tenke over dette før det blir ganske mange år.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Jeg ønsker å være minst mulig sammen med svigers, men hvordan kan dette løses i praksis? Vi har en fem mnd gammel baby som de selvfølgelig skal få ha kontakt med, i tillegg til mannen min da. Det jeg tenker mest på er om det vil være rart for lille når blir eldre at mor de fleste gangene holder seg hjemme når hun og far skal på besøk dit. Er det noen som har erfaring? Om det blir rart for lille så må jeg kanskje bare bite i det sure eplet og være med, det vil da bli snakk om i alle fall annenhver uke. Er det da noen som har tips til hvordan man kan unngå å la seg irritere og bli hisset opp av å bli manipulert og herset med? Noen taktikker til hvordan man bare skal la det gå? Anonymkode: 28b48...e37 Vi er i samme situasjon når det gjelder kona mi og min far. Dvs hun takler å møte han hjemme hos oss eller han noen timer en hverdag, men hun er aldri med ut på hytta vår når han er der, selv om jeg og barna drar ut dit. Bakgrunnen for dette er at han har sagt en del negative ting om henne til meg, som jeg dessverre har vært dum nok å fortelle videre til henne at han har sagt. Det han har sagt har fått henne til å føle seg som en dårlig mor, og hun han begynt å slite veldig psykisk pga dette(og andre ting). Så derfor blir hun ikke med, for å beskytte seg selv fra stygge kommentarer som hun ikke får svart tilbake på, siden kommentarene kommer til meg og ikke henne. Ungene er 6 og 10 nå, og har begynt å stille spørsmål om hvorfor mamma aldri er med på hytta. Faren min lurer også på hvorfor hun aldri er med, da hun ikke har vært med dit på 3 år. Jeg finner jo alltid på en unnskyldning om at hun skal noe annet, for jeg kan jo ikke fortelle faren min at jeg har fortalt kona mi om tingene han har sagt... Anonymkode: 2c906...ec0 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg ønsker å være minst mulig sammen med svigers, men hvordan kan dette løses i praksis? Vi har en fem mnd gammel baby som de selvfølgelig skal få ha kontakt med, i tillegg til mannen min da. Det jeg tenker mest på er om det vil være rart for lille når blir eldre at mor de fleste gangene holder seg hjemme når hun og far skal på besøk dit. Er det noen som har erfaring? Om det blir rart for lille så må jeg kanskje bare bite i det sure eplet og være med, det vil da bli snakk om i alle fall annenhver uke. Er det da noen som har tips til hvordan man kan unngå å la seg irritere og bli hisset opp av å bli manipulert og herset med? Noen taktikker til hvordan man bare skal la det gå? Anonymkode: 28b48...e37 Vi kuttet kontakten med svigers. Beste vi gjorde.Så befriende.Men var mye styggdom og det tok aldri slutt. Gå ikke inn på det her. Men for oss var det riktig valg. Anonymkode: f8d16...30a 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: ^ Ja, det er klart! Mente det ikke så bokstavelig som i overskriften, men som jeg videre skriver så ønsker jeg å være minst mulig sammen med dem. Dvs. kanskje en gang i mnd, mens barnet mitt og mannen er der oftere. Anonymkode: 28b48...e37 Det er da ikke noe problem. Jeg og sønnen min er ofte hos mine foreldre uten mannen. Han har ikke noe imot dem, men er ikke like ivrig på å være sammen med familie som jeg er. Sønnen vår er 10 år og har aldri gitt uttrykk for at han har reagert på dette. Anonymkode: 53225...878 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er i samme situasjon når det gjelder kona mi og min far. Dvs hun takler å møte han hjemme hos oss eller han noen timer en hverdag, men hun er aldri med ut på hytta vår når han er der, selv om jeg og barna drar ut dit. Bakgrunnen for dette er at han har sagt en del negative ting om henne til meg, som jeg dessverre har vært dum nok å fortelle videre til henne at han har sagt. Det han har sagt har fått henne til å føle seg som en dårlig mor, og hun han begynt å slite veldig psykisk pga dette(og andre ting). Så derfor blir hun ikke med, for å beskytte seg selv fra stygge kommentarer som hun ikke får svart tilbake på, siden kommentarene kommer til meg og ikke henne. Ungene er 6 og 10 nå, og har begynt å stille spørsmål om hvorfor mamma aldri er med på hytta. Faren min lurer også på hvorfor hun aldri er med, da hun ikke har vært med dit på 3 år. Jeg finner jo alltid på en unnskyldning om at hun skal noe annet, for jeg kan jo ikke fortelle faren min at jeg har fortalt kona mi om tingene han har sagt... Anonymkode: 2c906...ec0 jammen må jeg si du er en råtten ektefelle. Hvorfor i alle dager tillater du at faren din sier stygge ting om kona di til deg? Skaff deg noen baller og stå opp for familien din og vær et godt forbilde for barna dine. Fy flate er det mulig, stakkars kona di som er gift med en tøffel . Snakk om respekt for den du har valgt å dele livet med og skaffe barn med. Det er moren til barna dine som du tillater at din far snakker dårlig om Anonymkode: 86964...a6e 16
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er i samme situasjon når det gjelder kona mi og min far. Dvs hun takler å møte han hjemme hos oss eller han noen timer en hverdag, men hun er aldri med ut på hytta vår når han er der, selv om jeg og barna drar ut dit. Bakgrunnen for dette er at han har sagt en del negative ting om henne til meg, som jeg dessverre har vært dum nok å fortelle videre til henne at han har sagt. Det han har sagt har fått henne til å føle seg som en dårlig mor, og hun han begynt å slite veldig psykisk pga dette(og andre ting). Så derfor blir hun ikke med, for å beskytte seg selv fra stygge kommentarer som hun ikke får svart tilbake på, siden kommentarene kommer til meg og ikke henne. Ungene er 6 og 10 nå, og har begynt å stille spørsmål om hvorfor mamma aldri er med på hytta. Faren min lurer også på hvorfor hun aldri er med, da hun ikke har vært med dit på 3 år. Jeg finner jo alltid på en unnskyldning om at hun skal noe annet, for jeg kan jo ikke fortelle faren min at jeg har fortalt kona mi om tingene han har sagt... Anonymkode: 2c906...ec0 Selvsagt kan du det. Hvorfor i huleste har du tillatt denne formen for prat om kona di i utgangspunktet? Hadde mine foreldre snakket negativt om min samboer uten veldig god grunn, hadde jeg satt dem på plass. Det er ikke akseptabelt. Anonymkode: c356e...254 10
Juniper Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er i samme situasjon når det gjelder kona mi og min far. Dvs hun takler å møte han hjemme hos oss eller han noen timer en hverdag, men hun er aldri med ut på hytta vår når han er der, selv om jeg og barna drar ut dit. Bakgrunnen for dette er at han har sagt en del negative ting om henne til meg, som jeg dessverre har vært dum nok å fortelle videre til henne at han har sagt. Det han har sagt har fått henne til å føle seg som en dårlig mor, og hun han begynt å slite veldig psykisk pga dette(og andre ting). Så derfor blir hun ikke med, for å beskytte seg selv fra stygge kommentarer som hun ikke får svart tilbake på, siden kommentarene kommer til meg og ikke henne. Ungene er 6 og 10 nå, og har begynt å stille spørsmål om hvorfor mamma aldri er med på hytta. Faren min lurer også på hvorfor hun aldri er med, da hun ikke har vært med dit på 3 år. Jeg finner jo alltid på en unnskyldning om at hun skal noe annet, for jeg kan jo ikke fortelle faren min at jeg har fortalt kona mi om tingene han har sagt... Anonymkode: 2c906...ec0 Det må jeg si! Der kom jo kroneksempelet på min kommentar om at det er partner som er problemet! Så i stede for å ta tak i situasjonen, så går du rundt og later som ingenting??? Du burde lese det siste jeg skrev også. Sjansene for at hun blir drittlei og går sin vei øker, når du ikke er villig til å støtte henne. 9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): jammen må jeg si du er en råtten ektefelle. Hvorfor i alle dager tillater du at faren din sier stygge ting om kona di til deg? Skaff deg noen baller og stå opp for familien din og vær et godt forbilde for barna dine. Fy flate er det mulig, stakkars kona di som er gift med en tøffel . Snakk om respekt for den du har valgt å dele livet med og skaffe barn med. Det er moren til barna dine som du tillater at din far snakker dårlig om Anonymkode: 86964...a6e Tillater? Hvem har sagt at jeg tillater at han snakker sånn om henne? Jeg forsvarer henne alltid, men kan jo ikke kontrollere hva han lirer av seg Anonymkode: 2c906...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Tillater? Hvem har sagt at jeg tillater at han snakker sånn om henne? Jeg forsvarer henne alltid, men kan jo ikke kontrollere hva han lirer av seg Anonymkode: 2c906...ec0 Hæ? Det er faktisk bare å si "Dette gidder jeg ikke høre på", og så gå sin vei. Neste gang han vil noe er svaret at det er uaktuelt. Anonymkode: c5294...6fb 3
Juniper Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 I AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hæ? Det er faktisk bare å si "Dette gidder jeg ikke høre på", og så gå sin vei. Neste gang han vil noe er svaret at det er uaktuelt. Anonymkode: c5294...6fb Ja. Og droppe hytteturer med dem til de har gått i seg selv og bedt om unnskyldning. Mannen får heller fortelle foreldrene at han viderefortalte alt til kona i stede for å lage rare forklaringer for hvorfor hun ikke er med. 4
Hannah80 Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tillater? Hvem har sagt at jeg tillater at han snakker sånn om henne? Jeg forsvarer henne alltid, men kan jo ikke kontrollere hva han lirer av seg Anonymkode: 2c906...ec0 Faren din prater dritt om din kone. Og du videreformidler dette til henne. Dritten er av så grov karakter at du skriver at din kone sliter psykisk pga det. Nå tør du ikke å fortelle din far at du har fortalt din kone at hun vet om skittkastingen. Alvorlig talt, lenge siden jeg har hørt om en så jævlig feig mann! 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #17 Skrevet 11. februar 2021 Nā kan det godt tenkes at faren har veldig gode grunner til å si det han gjør, er faktisk utrolig mange skjøre, hårsåre mennesker som ikke tåler noe disse dager. Anonymkode: 895ee...197 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #18 Skrevet 11. februar 2021 Jeg vokste opp med at mamma aldri var med til farmor og farfar. Det var helt vanlig for meg, ikke noe jeg tenkte på. Først nå, når jeg er blitt 25, har jeg fått full innsikt i hvorfor det ble sånn. Synes det har vært helt uproblematisk. Anonymkode: d02e9...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #19 Skrevet 11. februar 2021 Møtes de ofte generelt? Her er gjenomsnittet max en gang i mnd, som regel hver 2. mnd - og vi bor i samme by. Hadde vi blitt invitert oftere hadde vi nok flyttet til en annen by Anonymkode: c0656...b34
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #20 Skrevet 11. februar 2021 Juniper skrev (19 timer siden): I de fleste tilfeller der man har et «svigersproblem» så er det ikke svigers men partner som er problemet. Hvorfor synes din partner at det er greit at du blir dårlig behandlet? Hvorfor er ikke partner villig til å stå opp for deg og sette ned foten? Sånne konfliktskye folk som lar egne foreldre overkjøre partner uten å ta tak har stor sjanse for å bli skilt når partner får nok! Det er vel en kjent sak av svigermor kan være påtrengende og slitsom. Min eks svigermor var peoblematisk slitsom for både meg og sin andre svigerdatter. Forskjellen var ar jeg er mer trampematte og tillater å bli hersjet med. Da ble jeg favoritten. Anonymkode: 7baf0...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå