AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Blir begge parter dratt inn i det da? Anonymkode: 26fc8...c7c 1
Dominas leketøy Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir begge parter dratt inn i det da? Anonymkode: 26fc8...c7c Ja. 9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Det spørs litt hvorfor og hva som er skjedd. Jeg gikk fra barnefar pga at jeg oppdaget at han ruset seg, jeg meldte han til BV og det eneste de krevde var at far ikke får samvær alene. Jeg var i ett møte. Siden jeg er en oppegående/god omsorgsperson , har ikke jeg hatt noe mer med de å gjøre etter det møte 😊 Anonymkode: 2f1fa...b13 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Far til mine barn har blitt meldt til barnevernet mange ganger. De to første gangene ble det åpnet full undersøkelse som varte i 3 mnd. De gangene etter har barnevernet tatt kontakt med meg for å høre ståa. Da han ikke har samvær med barna henlegger de saken. Nå skal jeg be om at han sier fra seg ansvaret på barnet, slik at jeg slipper dette tullet. Anbefaler deg å gjøre det samme. Anonymkode: dd82c...6ac 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Ja. Far fikk flere bekymringsmeldinger på seg å selv om vi ikke bodde sammen så kom barnevernet på hjemmebesøk her også. Anonymkode: 87de7...8c5 1
GammelKaktus Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 Hvis dere har delt foreldreansvar så blir du dratt inn i det ja. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Jeg som stemor blei meldt til barnevernet. Da måtte min samboer og barnas mor inn på samtale før jeg i det hele tatt fikk vite hva det gjaldt. Saken blei henlagt etter det ene møtet. De så ingen bekymring. Meldinga gikk ut på at jeg drakk øl på bussen med barna. Gudene veit hva den personen som meldte innbilte seg. Anonymkode: ae160...449 2
liljene Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 Det kommer helt an på. Nå ble jeg meldt til barnevernet av et familiemedlem, og heldigvis slapp barnefar alt han hadde i hendene og reiste i cirka 1,5 time for å være med på møtet. Han støtta meg hele veien, og siden det var såpass alvorlige anklager (vold og alkohol blant annet) , så ble det hjemmebesøk. Men kun hos meg. Dette med vold og alkohol kjente ikke ungene seg igjen i, så selv om bv kom på skolen for å ta ungene, så innså de raskt at saken var hauset opp. Fordi jeg var ærlig og sa at oppveksten min har som å vokse opp i en krigssone, så måtte de finne noe å ta meg på. Jeg skulle egentlig på kurs(sterkt press fra bv), men pga covid, så ble alt henlagt, og ungene har det bra. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 Ja. Det er barnets omsorgssituasjon som skal undersøkes og da gjelder det i begge hjem. Den som har hovedomsorgen er alltid part og skal samtykke til alle tiltak, også de som settes inn hos samværsforelder Anonymkode: 0d914...812
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 Takk for svar. Jeg har ingenting å skjule, så de må gjerne komme hjem hit. Når de er på hjembesøk hva ser de etter da? Anonymkode: 26fc8...c7c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Far til mine barn har blitt meldt til barnevernet mange ganger. De to første gangene ble det åpnet full undersøkelse som varte i 3 mnd. De gangene etter har barnevernet tatt kontakt med meg for å høre ståa. Da han ikke har samvær med barna henlegger de saken. Nå skal jeg be om at han sier fra seg ansvaret på barnet, slik at jeg slipper dette tullet. Anbefaler deg å gjøre det samme. Anonymkode: dd82c...6ac Hva skjedde?Hvor gamle er barna? Anonymkode: 80d4c...11f
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Mine foreldre burde virkelig blitt meldt til barnvernet. Men må si jeg er sjokkert over hva folk melder for. Og alle løgnene. Svigermor mareritt og ekser. Dere vet at det sitter barn der ute som ikke får den hjelpen de virkelig trenger pga tullinger som melder for alt og ingenting? Meld der det trengs.Ikke alt og alle. Så lei av alle som melder og lyger og prøver å ødelgge for alt og alle. Sjalusi og drama. Ta dere sammen. Noen opplever overgrep og vold og andre ting. Som virkelig burde fått hjelp.Men de bruker istedenfor ressursene på tull!!! Anonymkode: 80d4c...11f 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Jeg har ingenting å skjule, så de må gjerne komme hjem hit. Når de er på hjembesøk hva ser de etter da? Anonymkode: 26fc8...c7c BV loggfører alt som skjer og sies mellom deg og barnet . De spør barnet om vanlige ting som om venner, hva barnet liker å gjøre ect. Dette for å bli kjent med barnet . Om barnet reagerer på tilsnakk eller annet . Dersom ditt barn er et følsomt barn bør du forklare i forkant hva som skjer og hvem som kommer på besøk.Dersom barnet er over 6 år så be barnevernet også fortelle barnet hvorfor de er det. BV skal ikke være objektive under slike besøk men det kan fort komme konklusjoner på små hendelser , så vær obs på tilbakemelding etter du har fått notatet etter hjemmebesøk. Anonymkode: 782e5...65c 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar. Jeg har ingenting å skjule, så de må gjerne komme hjem hit. Når de er på hjembesøk hva ser de etter da? Anonymkode: 26fc8...c7c Samspillet med barney først å fremst. Å de vil se om du klarer å sette grenser for barnet når det er nødvendig. Anonymkode: 87de7...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Blir begge parter dratt inn i det da? Anonymkode: 26fc8...c7c Ja Anonymkode: 5582c...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 Hvis begge har foreldrerett så har begge automatisk partsrettigheter og du vil derfor bli innkalt til førstegangssamtale, midtveisevaluering og avslutningsmøtet. Du holdes også oppdatert på saken underveis. Vedr. hjemmebesøk så kommer det helt an på hvilken type bekymring det er, men det er ingen automatikk i at bvt tar et hjemmebesøk hos deg, hvis bekymringen gjelder far. Hilsen barnevernpedagog. Anonymkode: 4c533...719 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 Jeg er stemor. Barnas biologiske mor meldte meg til barnevernet. Grunnlaget var falskt, noe BV og FVK fanget opp fort. Det endte med at hun selv fikk sak på deg, da det viste seg at naboen og en annen eks av henne hadde meldt henne til BV på grunnlag av hennes yngste barn (ikke mine stebarn) 😂 Anonymkode: f2eae...c88 1
minister-mio Skrevet 10. februar 2021 #18 Skrevet 10. februar 2021 Foreldre blir vel ikke meldt til barnevernet, men barn 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #19 Skrevet 11. februar 2021 minister-mio skrev (18 timer siden): Foreldre blir vel ikke meldt til barnevernet, men barn Mente bekymringen kommer når barnet er hos far, derav bekymring hos den ene forelder. Anonymkode: 26fc8...c7c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå