Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke på en jobb som er lønnet i lønnsramme 21, men jeg skjønner ikke helt hvordan tabellen skal leses for å finne ut hvilke lønn som kan forventes.

Jeg ser at ansiennitet står vannrett, men den slutter på 10 - er det da slik å forstå at ansiennitet over 10 år ikke teller med?

Henviser tallene i radene under til lønnstrinn slik at med ti års ansiennitet blir man plasser i lønnstrinn 48-55? 

https://www.nsf.no/sites/default/files/inline-images/zT7tbZgTS8ysSdEOcARn63Upt5lpqK5CG8ShSdmAFEUl6CSt2T.PDF

Lønnsramme 21 står på side 35.

Om jeg skulle være så heldig å bli aktuell for jobben - hva bør jeg «kreve» i lønn med tyve års relevant erfaring fra tilsvarende stilling basert på den aktuelle lønnsrammen?

Anonymkode: ef3c0...132

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du høyere akademisk utdanning og er medlem av et av Akademikerforbundene kommer du ikke under spennstillingene, men blir lønna i kroner. Da kan du forsøke deg med at du ønsker deg en markedsmessig korrekt lønn. 
Det er noen pr siden jeg forholdt meg til rammestillinger, men jeg lurer på om du rett og slett må bytte ramme og kode når du har nådd toppen. Sjekk med evt fagforening. Ltr 55 som maks er jo ikke allverdens. Førstekonsulent må opp til rådgiver fx, men da er du samtid ute av rammestilling og over på spenn. 

Anonymkode: dabf9...3a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...