Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har vært sammen i noen år, og er gravid med vårt første barn. Vi har alltid hatt opp og nedturer som alle andre, men nå har det kun gått nedover. Han er blitt veldig selvsentrert etter 1 år med sykemelding. Han har ikke "sett" meg siden ifjor sommer. Jeg flyttet til andre delen av landet for å være sammen med han når vi ble ett par. Han har aldri satt pris på hva jeg har ofret, han sier kun at det var mitt eget valg, om jeg sier at jeg savner å ha vennene mine nært. 
Han drikker endel, og bryr seg ikke så mye om hvordan jeg har det og føler det generelt. Går med bekkenløsning og føler meg fanget og alene uten noen av mine rundt meg. Det er ekstra sårt nå når følelsene er så kraftige i graviditeten. Han gir ingen inntrykk av å ville ta del i graviditeten sammen med meg, så føler jeg har gått 7 mnd gravid alene. Vi kommuniserer ikke med mindre det er noe han vil si/fortelle, han spør aldri hvordan jeg har det eller vil kommunisere om noe. Jeg er en ekstrem ekstrovert, og kjenne jeg mister mer og mer av meg selv. 
Hver gang jeg prøver å ta noe opp med han/kommunisere for at han skal skjønne meg og jeg trenger å skjønne han, så reagerer han med frustrasjon/sinne og blir ufin. Ender med at jeg blir lei meg og går på soverommet for å slippe. Da kan samvittigheten ta han en stund etterpå, så kommer han inn og sier "er du ferdig å være sur? Sto du opp med feil bein idag?" O.l. 
Når alt jeg vil og trenger er ett forhold med kommunikasjon. 
Han henger meg ut til kompisene sine, på en så graverende måte at de sier (har lest det selv) at jeg er syk i hodet, han må kvitte seg med meg osv. 

Har snakket med søsteren hannes for mine venninner kjenner han ikke på samme måte siden vi bor så langt unna. Hun har full forståelse for at jeg har det som jeg har det, og har prøvd å si ifra til broren sin. Det snur han om til at jeg prøver å ødelegge bånd mellom han og familien. Er det noen av oss som vet hvor viktig familie er, så er det meg. Men. Har ingen å snakke med og føler meg fortapt med det lille hjertet mitt i magen.

Han har alltid hatt ett voldsomt sinne, han blir ikke fysisk, men veldig stygg verbalt. Føler han får en sånn merkelig tilfredsstillelse av å være ufin mot meg. Har lagt på meg rundt 10 kg (er 7 mnd påvei), og han sier hele tiden kor tjukk jeg er blitt, og at han håper jeg blir enda tynnere enn jeg var når graviditeten er over. Er veldig glad for at jeg ikke er en person med lav selvtillitt. 
Har sagt til han at med tiden så vil jeg flytte hjemover, sammen med han såklart. Å han har vært enig med det tidligere, men nå når han kjefter så roper han ut at jeg bare skal flytte med en gang, for han kommer aldri til å flytte dit jeg er fra. Jeg har vært sykemeldt i 2 uker pga strålinger i bekkenet, og ble sykemeldt 2 nye uker nå. Har fortsatt vondt, men kjenner at jeg er ekstremt sliten mentalt. 
Jeg ønsker ikke å ha det slik etter barnet er født, og sliter med tanken på å komme meg til hjemplassen før fødselen. Han har sagt om jeg drar så skal han lage ett rent helvete pga barnet og omsorgen. 
Om jeg prøver å snakke med han etter en krangel så oppfører han seg som om jeg har såret han. 
Han rakker ned på meg for alt. Måten jeg kjører bil på, måten jeg vasker på, at han får t-skjorter som lukter surt (pga at han selv kaster våte handuker oppå), måten jeg snakker med butikkpersonalet på. 
Han bestilte seg mat her om dagen, og jeg fikk feil smak på drikken min jeg hadde bestilt på tlf, å med disse graviditetslystene så var det nesten krise for meg, så sa at jeg skulle ringe ned å si ifra, da klikka det for han. Skulle hive all maten i veggen om jeg ringte. For det var han som hadde vært inne å hentet å det va flaut om jeg gjorde det. Han kjeftet i ett par min mens jeg prøvde å late som ingenting å se på tv. 
Er så utrolig sliten, kunne skrevet i det uendelige om mange hendelser og ting som har skjedd, men føler at min prioritet er lille jenta i magen. 

Anonymkode: 7e234...e81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt nå! Før barnet blir født! Venter du til etterpå, blir alt myyye vanskeligere!

Anonymkode: f431d...992

• Liker 47
Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på noen av oss kvinner. Det fins så mange flotte menn der ute, hvorfor får dere barn med slike drittsekker?! 

Anonymkode: 2224d...99a

• Liker 26
Skrevet

Å kjære vene. :( Er enig med de andre, flytt før barnet er født, sånn kan ikke du (og barnet) leve! Få hjelp fra familien din.

Har selv vært sammen med to stykker som drev med psykisk mishandling (på to ulike måter), og vet hvor blind man blir og hvor vanskelig det er.

Tenk på dette: Ville du skrevet dette innlegget om du ikke innerst inne visste at du vil/må gå fra ham?

❤️

Anonymkode: 9bab1...32f

• Liker 24
Skrevet

Kom deg vekk fra denne mannen. NÅ.

• Liker 18
Skrevet

burde bli i forholde for barnets skyld. Risikoen for at barnet utagerer å havner i rus eller kriminell er mye høyere med barn som vokser opp uten fedre. 

Anonymkode: bff70...767

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

burde bli i forholde for barnets skyld. Risikoen for at barnet utagerer å havner i rus eller kriminell er mye høyere med barn som vokser opp uten fedre. 

Er du helt kørka?

Anonymkode: f60d2...a03

• Liker 48
Skrevet

Huff, dette var vondt å lese! 

Som flere andre her sier jeg: flytt nå! Kan du kanskje kontake din nærmeste familie og få hjelp med flytting? De ønsker nok også at du flytter dersom de vet/får vite hvordan han oppfører seg mot deg. Jeg synes det høres ut som psykisk mishandling og nedbryting av deg. Ikke sundt for et barn å vokse opp rundt noen med sinneproblemer. 

Håper det ordner seg! 

Anonymkode: 2535d...d1a

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du helt kørka?

Anonymkode: f60d2...a03

?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

?

Det er mer skadelig å leve med en psykisk mishandler som pappa enn uten pappa! 

Anonymkode: 9e8b7...47d

• Liker 28
Skrevet

Du bør flytte nå før fødsel. Du vil klare deg kjempe godt alene. Norge har helt ekstremt gode ordninger for aleneforsørgere. Du kan blant annet få overgangssstønad i 3 år som fullt ut er på rundt 18.000kr måneden. Vet ikke om du jobber eller vil studere, men det er så mange muligheter ❤️  Du fortjener så mye bedre! Barnet ditt fortjener bedre. Ikke la deg skremme av trusler om at han skal lage et helvete hvis du flytter. Bare følg rådene du får fra familievernskontoret mv. og forhold deg til en eventuell avtale om samvær. Ta vare på all digital kommunikasjon av trusler mv. du har.  Det vil ordne seg! 

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Høres ut som faren har rusproblemer, og å vokse opp med noen som har det er vel virkelig en risikofaktor.

Anonymkode: d56a9...a29

• Liker 11
Skrevet

Meld flytting hjem til foreldrene dine i dag - gå på Finn og finn deg en leilighet du kan leie relativt raskt, og få et flyttebyrå til å kjøre tingene du får med deg. Få evt en venninne (eller søsteren til mannen) til å komme opp for å hjelpe deg å pakke ned. Evt bare dra. Å slippe å forholde seg til samvær med denne dusten må lett være verdt å slippe fri noen ting for.

Anonymkode: d56a9...a29

• Liker 13
Skrevet

Helt enig med alle som skriver her at du bør flytte. Og husk å endre folkeregistrert adresse før fødsel.

• Liker 12
Skrevet

Vær så snill; flytt! 

Anonymkode: 9283e...304

• Liker 5
Skrevet

Flytt til der du kom fra, så slipper barnet antakelig å ha kontakt med kronidioten av en far.

• Liker 5
Skrevet
babycodex skrev (40 minutter siden):

Du bør flytte nå før fødsel. Du vil klare deg kjempe godt alene. Norge har helt ekstremt gode ordninger for aleneforsørgere. Du kan blant annet få overgangssstønad i 3 år som fullt ut er på rundt 18.000kr måneden. Vet ikke om du jobber eller vil studere, men det er så mange muligheter ❤️  Du fortjener så mye bedre! Barnet ditt fortjener bedre. Ikke la deg skremme av trusler om at han skal lage et helvete hvis du flytter. Bare følg rådene du får fra familievernskontoret mv. og forhold deg til en eventuell avtale om samvær. Ta vare på all digital kommunikasjon av trusler mv. du har.  Det vil ordne seg! 

Overgangsstødad forutsetter at du ikke klarer å forsørge deg selv. Målet må være å ha en jobb og tjene penger, ikke at staten skal ta seg av deg og barnet.

• Liker 5
Skrevet

Han er akkurat som alle andre med rusproblemer, enten det er alkohol eller drugs som er preferansen det går i.

Bare reis hjem og ta alt med tingene dine etter barnet er født, eller send noen andre for å hente det hos han. 

Anonymkode: 7e640...4d2

• Liker 5
Skrevet

Flytt nå. Hvis han skal ha samvær før barnet er 3 år, blir det hjemme hos deg. Etter 3 år, blir det ikke mye dersom han ikke flytter etter dere. Venter du med flytting til etter barnet er født, kommer det til å bli vanskelig. Reis nå, og bytt adresse til nytt bosted asap.0

Anonymkode: 5977e...960

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...