AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Hei! Har bestemt meg for å prøve meg på å lage enhjørningskake til datteren min sin bursdag. Har aldri pyntet kaker noe særlig før og har så mye å ordne at det helst skal gå på skinner 😅 Men vet ikke helt hva jeg skal gå for, ser meg litt blind på oppskrifter. Trenger ikke være spesifikt enhjørningskakeoppskrift, pynting tar jeg litt på frihånd, men ser etter en litt høy kake med en krem som kan funke, og som er stabil/enkel å montere uten å bli tung og kompakt. Ser ut til å være vanlig med vaniljekake f.eks og vaniljesmørkrem, men er redd det blir for ensformig og søtt. Skal lage en sjokoladekake, så vurderer at enhjørningskaken kan bli den med sjokolade, men da med både vaniljesmørkrem (utenpå) og sjokoladesmørkrem (inni). Synes egentlig smørkrem fort blir for søtt, så kanskje et eller annet inni som frisker opp litt? Jo enklere, og mer ting som kan "lage seg selv" med miksmaster f.eks, jo bedre. Har tre 20 cm former som jeg gjerne vil bruke, da de andre kakeformene blir brukt til annet. Noen tips til oppskrifter som passer her, eller som enkelt kan tilpasses litt, kombinere et par ulike eller noe sånt? 🙂 Anonymkode: 9239e...4f1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Vaniljekake med litt vaniljekrem i og dekket med smørkrem var faktisk over all forventning! Fikk servert "regnbuekake" i bursdagen til niesen min, og den var magisk god! Tror dette er ganske safe, altså. ☺️ Den er mektig, men veldig saftig og god. Anonymkode: b31f5...1da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå