Gå til innhold

Har 30000,- til «overs». Hvor bør jeg sette disse pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 30000,- som skal brukes på depositum neste gang jeg flytter. Vet ikke helt når dette skjer, men det blir tidligst mot slutten av året. Bør jeg sette disse pengene i fond istedenfor? Per nå ligger de på vanlig sparekonto.

Anonymkode: ac659...40d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feil forum? 

Anonymkode: f40b6...b8d

Skrevet

Nei, pengene bør kun settes på fond om du har råd til å tape dem eller om du har en lengre tidshorisont for dem. Har selv 50 000 and counting satt av til depositum, eventuell dobbel leie osv., de står på "høyrentekonto."

Anonymkode: b60c7...7c2

• Liker 1
Skrevet

Vil forresten ikke påstå at disse pengene er "til overs," du er jo ganske fucked om du ikke får betalt depositum og andre kostnader neste gang du skal flytte, eller? 

Anonymkode: b60c7...7c2

Skrevet

Nei, for så kortsiktig tidshorisont, er det ingen vits å binde opp pengene i noe som har potensiell risiko.

La de stå på høyrentekonto. Det trenger ikke være i din egen bank om de ikke gir noe god rente. Finn en som gjør, opprett høyrentekonto der og flytt pengene dit så lenge. Det er ikke all verdens med renter man får på under ett år på bare 30 000 da, men... Prøv f.eks. høyrentekontoen hos Ya Bank. De har 1,15%.(på beløp under halv million)

• Liker 1
Skrevet

Du taper penger om du setter på en høyrentekonto 1 år. Inflasjon er på 2% eller sånn, så etter 1 år har du mindre pengeverdier enn du hadde

Sett dem gjerne på fond. Som regel går det helt fint

Anonymkode: 0a558...1a6

• Liker 1
Skrevet

Du kan få kontonr. mitt  😉

Anonymkode: d31d0...8e4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...