AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Samboer i mange år. To barn ,jobb,hus osv osv. Har i mange år hatt en stor mangel i forholdet. Og Ja har tatt dette opp med hverandre flere ganger. Vi har nesten ingen sex. Lidenskap og begjær er borte for oss begge. Vært det i mange år allerede. Pliktsex har vi begge hatt da vi har prøvd og jobbe med denne problemstillingen i flere år. Men dessverre , så føles det mer som et vennskap. Noen her som har hatt dette som grunleggende faktor for brudd ? Anonymkode: 5c170...208
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 Ja. Jeg gjorde det slutt av samme årsaker du nevner. Fant en annen og fikk ny lyst på livet. Brudd, salg av hus, barn og ex som var lei seg. Jeg var klar i mitt valg. Nå har det gått ca 2 år siden bruddet og jeg angrer. Jeg er ikke sammen med den andre lengre og jeg har mistet mye pga mitt valg. Anonymkode: 495b2...71c 13
Fioljenta Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Vi tok tak og forble sammen. Noe jeg er kjempeglad for i dag! Det var en periode vi var mer arbeidskollegaer på hjemmebane enn kjærester. Følelsene var så å si borte for min del. Og vi tok hverandre for gitt. Men så bestemte vi oss for to ting: 1) Lære hverandres kjærlighetsspråk. Det hadde virkelig mye å si! Anbefales på det varmeste! 2) Vi begynte å date igjen. En kveld i uka var reservert kun til oss. Det kunne være noe som enkelt at vi spilte på PlayStation sammen eller sang karaoke hjemme. Eller vi kunne lage en bedre middag og spise den i lyset fra stearinlys etter at barna var lagt. Noen ganger elsket vi (sjeldent i starten). Vi var vanligvis hjemme (pga. barna), men prøvde å gjøre noe av det samme vi gjorde da vi bare var oss to. Vi prøvde oss også på pliktsex, men det løste liksom ikke problemet. Derfor begynte vi med kjæreste-biten og da kom sexen etterhvert. Mangel på sex, var for oss et symptom - ikke det egentlige problemet. PS: Jeg vil sterkt anbefale dere å få hjelp! I alle fall før dere ikke ser noen annen utvei enn å bryte opp. Jeg vil tippe dere egentlig har noen glør dere kan blåse liv i igjen hvis dere finner de rette metodene for dere. 17
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Nei, jeg kunne aldri skilt meg på grunn av det. Det er når den grunnleggende respekten er borte at jeg mener skilsmisse er nødvendig. Følelser svinger. Anonymkode: bae3f...c12 3
Virrevirrevapp Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Er jo ofte derfor folk går. Men som det sies over her, det kan en del ganger jobbes med om man har riktig verkøy og respekten ikke er borte. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 Er i samme situasjon utenom at vi ikke er gift. Jeg er veldig glad i han, men føler ingenting. Merker dessuten seksuell tiltrekning til andre. Jeg også ønsker å gå. Er redd for å angre meg. Men her har det vært slik at jeg føler at han blir i veien. De gangene han ikke er hjemme fungerer husstanden mye bedre enn når han er tilstede. Håper du finner ut av det ❤️ Anonymkode: f9473...85e 2
ntnugeek Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Jeg var i samme situasjon selv, men uten barn. Gjorde det slutt og har det mye bedre nå. Ja, det er naturligvis tungt å gjøre det slutt men føler meg så mye bedre nå. Frihet til å date og være alene er undervurdert. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 Om dere begge blir enige om brudd uten sårede følelser og får til bra samarbeid i ettertid, så hvorfor ikke? Anonymkode: 4c542...773 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 Om man ikke har kjæreste følelse for hverandre lenger, mangler lidenskap og kun er som to venner som bor sammen, og man har likevel prøvd å fikse dette, men kommer ingen vei, så tenker jeg det er en god grunn til å skilles. Man lever en gang, skal man gå rundt å ha det «ok» resten av livet? Bare fordi man giftet seg og passet sammen en gang, er det ikke ensbetydende med at det alltid vil være sånn. Vi vokser, utvikler oss, endrer oss, noen ganger er det best for begge parter å starte på nytt. Klart det er vanskelig, men alternativet blir jo å stampe i det samme, OM man ikke klarer endre det. Anonymkode: 9b414...818 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 Når der ikke er lidenskap, nærhet eller kjærestefølelse har man ikke noe forhold å ta vare på lenger. Dette er henimot det eneste som hadde gjort at jeg hadde gått fra noen. Bare tanken på å ha sex med noen jeg ikke lenger er tiltrukket av på den måten, gjør meg fysisk kvalm. Anonymkode: 78349...cf5
Gjest Fnuggolina Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Jeg kunne nok brutt opp på grunn av det om den andre aldri viste interesse for å ta i et tak. Men for å være ærlig hadde jeg kanskje ventet til jeg hadde funnet en annen jeg faktisk hadde gjensidige følelser for og ønsket en fremtid med. Muligens, spørs litt på stemningen ellers hjemme. Noen synes jo det er helt bak mål selvsagt, men jeg tenker av hensyn til barn osv så hadde jeg nok trengt å føle at jeg faktisk var oppriktig ulykkelig i relasjonen. Noe jo de fleste blir av å aldri bli sett/tatt på/begjært osv. Om man heller ikke har et godt solid vennskap osv så er det jo lite igjen.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Skjønner helt ærlig ikke hvorfor man ender der uansett. Valgte dere feil mann fra start, en mann dere ikke egentlig elsket? For mange unger, for mye klesvask, fiskepinner og trøtte kvelder? Selv fikk jeg barn med en mann jeg hadde sterke følelser for og mye til felles med, og det har funket bra i mange år. Man har ingen garantier, men så lenge begge oppfører seg med respekt og gir hverandre rom til å være mer enn mamma/pappa, så vil jo de varme følelsene holde seg, tenker jeg. Lurer oppriktig på dette, hvorfor så mange ikke har følelser for personen de har valgt å satse hele livet sitt på. Anonymkode: c54bf...4ab 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner helt ærlig ikke hvorfor man ender der uansett. Valgte dere feil mann fra start, en mann dere ikke egentlig elsket? For mange unger, for mye klesvask, fiskepinner og trøtte kvelder? Selv fikk jeg barn med en mann jeg hadde sterke følelser for og mye til felles med, og det har funket bra i mange år. Man har ingen garantier, men så lenge begge oppfører seg med respekt og gir hverandre rom til å være mer enn mamma/pappa, så vil jo de varme følelsene holde seg, tenker jeg. Lurer oppriktig på dette, hvorfor så mange ikke har følelser for personen de har valgt å satse hele livet sitt på. Anonymkode: c54bf...4ab Selv om følelsene var der i begynnelsen betyr det ikke at det er en selvfølge at de fortsatt er der 10-20 år senere. Barn gjør mye med dynamikken i et forhold, man kan vokse fra hverandre, etc. Verken jeg eller kona mi er samme person som vi var når vi ble sammen. Anonymkode: 710a4...ead 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 Hadde noen slike tanker for noen år siden, Sexen var nesten fraværende, og et stort savn for meg. Satte meg ned å tenkte nei, nå må jeg bryte ut få et bedre liv, med en annen dame. Men så tenkte jeg over, hvorfor valgte jeg henne i sin tid? Var det kun på grunn av sex... NEI det var jo ikke det. Tvang meg selv til å se hva det var jeg falt for, og oppdaget at de egenskapene hadde hun jo fortsatt. Da måtte jeg bare jobbe frem sexlysten igjen hos oss begge, fant noen metoder for det, og er fortsatt gift med samme dame. Ikke så hyppig sex som da i var i 20 årene, men fortsatt sex minst en gang i uka, og ikke minst trygt og godt samliv fortsatt. Funket for oss, men er jo ikke sikkert det funker for andre. Anonymkode: 4845c...27f 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 Jaaa! Gikk akkurat fra samboeren min nettopp pga dette. Vi har ikke hatt sex siden vi lagde yngstemann som er over 3 år siden og det er 0% følelser igjen. Jeg nekter å være sammen «pga. barna» for det er noe fullstendig tull. Jeg tror barna vil ha masse glede av å se oss begge ha det bra på hver vår kant etterhvert. Er heller ikke avhengig av en partner for å ha det bra så er sikker på mitt valg! Vil at barna skal lære hva ordentlig kjærlighet er med kyssing osv osv. Anonymkode: 850d8...1f0 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 Ja. Jeg gjorde det. Selv om jeg har det veldig fint nå med ny samboer, men angrer den dag i dag på at jeg ikke prøvde mer. Vi begynte i terapi da jeg fortalte hvordan jeg hadde det, men jeg hadde liksom bare bestemt meg for å gå, så jeg gikk helt i lås. Vet nå at vi kunne ha ordna dette hvis jeg hadde prøvd mer, og ungene hadde hatt mamma og pappa på samme plass. Når det er sagt, har vi nå godt samarbeid og tone, og jeg har som sagt ny samboer som jeg elsker over alt, og som x'en også liker. Sånn sett fungerer vi bedre som "venner", men skulle jo gjerne sluppet de kaotiske årene ungene måtte gjennom, med all fortvilelse, sinne og tårer.. Anonymkode: df8fb...66a 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 Dessverre ble min ex mann som en bror for meg. Jeg var/er glad i han, men hadde aldri lyst på ham. En klem eller to er kun det jeg kunne gi ham, men ikke mer. Har funnet meg en kjæreste etter bruddet. Vi kan elske i flere timer, og hver dag... Vi har vært sammen i 2 år, og er så happy med ham 😍 Anonymkode: 0cea7...b1b
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #18 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jaaa! Gikk akkurat fra samboeren min nettopp pga dette. Vi har ikke hatt sex siden vi lagde yngstemann som er over 3 år siden og det er 0% følelser igjen. Jeg nekter å være sammen «pga. barna» for det er noe fullstendig tull. Jeg tror barna vil ha masse glede av å se oss begge ha det bra på hver vår kant etterhvert. Er heller ikke avhengig av en partner for å ha det bra så er sikker på mitt valg! Vil at barna skal lære hva ordentlig kjærlighet er med kyssing osv osv. Anonymkode: 850d8...1f0 Ja, ja, alt voksne folk forteller seg selv Felles unger som knapt er ute av bleier, og likevel har man for lengst bestemt seg for at forholdet er håpløst og uinteressant og at barna skal vokse opp som skilsmissebarn og postpakker. Hvorfor lager dere barn med folk når forholdet åpenbart er på vei utfor stupet? Anonymkode: c54bf...4ab 7
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #19 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, ja, alt voksne folk forteller seg selv Felles unger som knapt er ute av bleier, og likevel har man for lengst bestemt seg for at forholdet er håpløst og uinteressant og at barna skal vokse opp som skilsmissebarn og postpakker. Hvorfor lager dere barn med folk når forholdet åpenbart er på vei utfor stupet? Anonymkode: c54bf...4ab Altså , dette var en unødvendig kommentar ! Virker som du er bitter selv ? Alle kan ta feil valg i livet ,eller man kan kjenne på det senere . Om forholdet er på vei utenfor stupet er ikke alltid så lett og se ,noen ganger ser man ikke dette før man får litt overskudd osv ? Sånne krasse kommentarer synes jeg du skal være deg selv foruten ! Laget bare dårlig stemning og hvis du er veldig kan noen bli litt lei seg av det og. Hilsen. Ts Anonymkode: 5c170...208
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #20 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså , dette var en unødvendig kommentar ! Virker som du er bitter selv ? Alle kan ta feil valg i livet ,eller man kan kjenne på det senere . Om forholdet er på vei utenfor stupet er ikke alltid så lett og se ,noen ganger ser man ikke dette før man får litt overskudd osv ? Sånne krasse kommentarer synes jeg du skal være deg selv foruten ! Laget bare dårlig stemning og hvis du er veldig kan noen bli litt lei seg av det og. Hilsen. Ts Anonymkode: 5c170...208 Ledig/heldig osv ... Anonymkode: 5c170...208
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå