Gå til innhold

Vi har 20.000 kr til forbruk, hjelp til å fordele

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familie på 4. To barn i skolealder.

20.000 skal dekke alt av mat, hygiene, medisiner, fritid, gaver, frisør og lommepenger. 

Det flyter ut og vi ender opp med å bruke mer, men tenkte vi skulle skjerpe oss nå.

Hvordan kan jeg fordele dette så det blir passe på alle poster?

Tror 12.000 av dette går til mat..

Anonymkode: e0523...fdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk SIFO-budsjettet og juster dere inn på det. Og sjekk kontoutskriftene for noen måneder, så ser dere hva dere faktisk bruker på de ulike postene. 

Anonymkode: 76bbd...300

Skrevet

Mat: 8000 (2000 per uke)

Hygiene kommer an på hva du legger i det? Såpe? Shampo? Barberhøvel? Toalettpapir? Ville slått dette sammen med mat/husholdning og satt summen til 9000kr. 

Medisiner (kommer an på hva dere bruker, du har vel oversikt?): 500kr

Frisør: kommer også an på. Er det kun klipp så blir det vel rundt 300-800kr per klipp. Bruk gjerne cutters om det er i området. La oss si dere klipper dere hver 8.uke, da blir det kanskje rundt 4800kr. Så hver måned: 2400kr

Fritid: 4000 (1000 per helg)

Da blir dette 15400kr. Utenom lommepenger. Likevel skal dere ha igjen 4600kr. Hvis hvert barn får 500kr i månedslønn, så har de litt de kan bruke til sparing/egne penger til aktiviteter. Da jeg var liten så fikk jeg f.eks gå på kino 1 gang annenhver måned, men hvis jeg ville det flere ganger så måtte jeg bruke lommepenger. 

Anonymkode: c9870...5f1

• Liker 2
Skrevet

20000? Det er jo mer enn nok.. du bør ikke ha noen problemer.. i hele tatt!!

Anonymkode: 9b6fd...72d

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Konstruktivt og bra svar! 

TS: Det kan jo være greit å starte med å forstå hvor pengene går i dag? Da er det ofte lettere å se hvor man bruker altfor mye. Sjekk SIFO-budsjettene :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har vel strengt tatt ikke sagt det var et problem 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mat: 8000 (2000 per uke)

Hygiene kommer an på hva du legger i det? Såpe? Shampo? Barberhøvel? Toalettpapir? Ville slått dette sammen med mat/husholdning og satt summen til 9000kr. 

Medisiner (kommer an på hva dere bruker, du har vel oversikt?): 500kr

Frisør: kommer også an på. Er det kun klipp så blir det vel rundt 300-800kr per klipp. Bruk gjerne cutters om det er i området. La oss si dere klipper dere hver 8.uke, da blir det kanskje rundt 4800kr. Så hver måned: 2400kr

Fritid: 4000 (1000 per helg)

Da blir dette 15400kr. Utenom lommepenger. Likevel skal dere ha igjen 4600kr. Hvis hvert barn får 500kr i månedslønn, så har de litt de kan bruke til sparing/egne penger til aktiviteter. Da jeg var liten så fikk jeg f.eks gå på kino 1 gang annenhver måned, men hvis jeg ville det flere ganger så måtte jeg bruke lommepenger. 

Anonymkode: c9870...5f1

Veldig god fordeling. Takk!

Så gjenstår utfordringen med å få ned matbudsjettet 😅👍🏻

Skrevet

Hva slags type mat spiser dere typisk da i løpet av mnd.?

Anonymkode: 9b835...cbd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva slags type mat spiser dere typisk da i løpet av mnd.?

Anonymkode: 9b835...cbd

Vi spiser helt vanlig hverdagskost, men mye frukt, yoghurt og grønnsaker. Vi har muligens en del å spare på for stort utvalg pålegg 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...