AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 I romjula søkte jeg på en stilling som er ganske nær drømmejobben. Kom til intervju, det gikk dårlig, mye pga at hun som intervjuet meg endret til intervju via Zoom bare et par timer før intervjuet skulle gjennomføres og hun var hjemme med sykt barn, så vi ble stadig avbrutt og jeg slet med å få flyt i samtalen. I helgen møtte jeg en bekjent som jobber i firmaet jeg søkte jobb i og han fortalte at lederen som intervjuet meg sluttet brått i slutten av januar og at stillingen skal lyses ut på nytt, da det ikke ble ansatt noen i forrige runde og de ønsker at han som har overtatt stillingen skal stå for rekrutteringen. Er det vits i å søke på nytt? Anonymkode: 86b2c...028
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I romjula søkte jeg på en stilling som er ganske nær drømmejobben. Kom til intervju, det gikk dårlig, mye pga at hun som intervjuet meg endret til intervju via Zoom bare et par timer før intervjuet skulle gjennomføres og hun var hjemme med sykt barn, så vi ble stadig avbrutt og jeg slet med å få flyt i samtalen. I helgen møtte jeg en bekjent som jobber i firmaet jeg søkte jobb i og han fortalte at lederen som intervjuet meg sluttet brått i slutten av januar og at stillingen skal lyses ut på nytt, da det ikke ble ansatt noen i forrige runde og de ønsker at han som har overtatt stillingen skal stå for rekrutteringen. Er det vits i å søke på nytt? Anonymkode: 86b2c...028 Den kan jo ikke skade. Det verste svaret du får er nei. Anonymkode: 0fdb8...20b 19
Fru Uperfekt Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): I romjula søkte jeg på en stilling som er ganske nær drømmejobben. Kom til intervju, det gikk dårlig, mye pga at hun som intervjuet meg endret til intervju via Zoom bare et par timer før intervjuet skulle gjennomføres og hun var hjemme med sykt barn, så vi ble stadig avbrutt og jeg slet med å få flyt i samtalen. I helgen møtte jeg en bekjent som jobber i firmaet jeg søkte jobb i og han fortalte at lederen som intervjuet meg sluttet brått i slutten av januar og at stillingen skal lyses ut på nytt, da det ikke ble ansatt noen i forrige runde og de ønsker at han som har overtatt stillingen skal stå for rekrutteringen. Er det vits i å søke på nytt? Anonymkode: 86b2c...028 Om den som skal stå for første siling er ny så ja da ville jeg tatt sjansen. 10
Sinte-my Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 Du har jo ingenting å tape på å søke på nytt jeg ville hoppa i det! 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Lykke til, krysser fingrene for deg. Anonymkode: 9b493...b98
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 TS her! Stillingen ble utlyst igjen rett før helgen. Akkurat samme tekst i stillingsannonsen som sist, eneste endring er ny kontaktperson. Jeg har forsåvidt bestemt meg for å søke på nytt, men er veldig usikker på hva jeg skriver i søknaden. Bør jeg skrive noe om at jeg søkte i forrige runde (det ser de sannsynligvis i rekrutteringssystemet uansett) og at jeg fortsatt mener jeg er rett person for jobben? Eller bør jeg bare skrive en ny søknad og late som ingenting? Anonymkode: 86b2c...028 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): TS her! Stillingen ble utlyst igjen rett før helgen. Akkurat samme tekst i stillingsannonsen som sist, eneste endring er ny kontaktperson. Jeg har forsåvidt bestemt meg for å søke på nytt, men er veldig usikker på hva jeg skriver i søknaden. Bør jeg skrive noe om at jeg søkte i forrige runde (det ser de sannsynligvis i rekrutteringssystemet uansett) og at jeg fortsatt mener jeg er rett person for jobben? Eller bør jeg bare skrive en ny søknad og late som ingenting? Anonymkode: 86b2c...028 Ville bare skrevet ny søknad og latet som ingenting. Blir det naturlig kan du jo nevne det på et evt. intervju Anonymkode: b9a27...2b7 9
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #8 Skrevet 21. februar 2021 Jeg ville ringt og spurt hvorfor du ikke var rett person, slik at du kan forbedre det. Feks vise til relevant erfaring om det er problemet. Og ville nok tatt drt opp i intervjuet. Anonymkode: 5480f...855 1
Kala Skrevet 21. februar 2021 #9 Skrevet 21. februar 2021 Jeg er nyansatt i en bedrift hvor jeg søkte på samme stilling for andre gang. En av de to som intervjuet meg, intervjuet meg første gangen også. Jeg skrev ingenting om det i søknaden. Jeg tok det opp på intervjuet derimot. Dro på et flir og forklarte at jeg var så nervøs første gangen, og at det stokket seg helt for meg. Det ble en fin icebreaker for videre samtale. 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #10 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville ringt og spurt hvorfor du ikke var rett person, slik at du kan forbedre det. Feks vise til relevant erfaring om det er problemet. Og ville nok tatt drt opp i intervjuet. Anonymkode: 5480f...855 Uenig. Anonymkode: ccb27...328 11
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #11 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): TS her! Stillingen ble utlyst igjen rett før helgen. Akkurat samme tekst i stillingsannonsen som sist, eneste endring er ny kontaktperson. Jeg har forsåvidt bestemt meg for å søke på nytt, men er veldig usikker på hva jeg skriver i søknaden. Bør jeg skrive noe om at jeg søkte i forrige runde (det ser de sannsynligvis i rekrutteringssystemet uansett) og at jeg fortsatt mener jeg er rett person for jobben? Eller bør jeg bare skrive en ny søknad og late som ingenting? Anonymkode: 86b2c...028 Masse lykke til! ☺️ Anonymkode: ccb27...328
Summeer Skrevet 21. februar 2021 #12 Skrevet 21. februar 2021 Jeg ville ringt. Var hun alene om rekruttering forrige gang? Finn ut hvorfor de ikke fant deg egnet forrige gang. Og belag deg på videointervju om du kommer gjennom denne gangen også. Jeg holder endel rekrutteringsintervjuer, og vi kommer til å gjøre det videre etter korona også, veldig tidsbesparende og det avslører veldig fort hvem som er gode formidlere. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #13 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): TS her! Stillingen ble utlyst igjen rett før helgen. Akkurat samme tekst i stillingsannonsen som sist, eneste endring er ny kontaktperson. Jeg har forsåvidt bestemt meg for å søke på nytt, men er veldig usikker på hva jeg skriver i søknaden. Bør jeg skrive noe om at jeg søkte i forrige runde (det ser de sannsynligvis i rekrutteringssystemet uansett) og at jeg fortsatt mener jeg er rett person for jobben? Eller bør jeg bare skrive en ny søknad og late som ingenting? Anonymkode: 86b2c...028 Jeg ville ringt og presentert meg selv, nevnt at jeg søkte sist men at prosessen stoppet opp, og spurt om min profil likevel kan være interessant. Søker du igjen viser du jo at du er virkelig motivert for stillingen og å jobbe for akkurat dem. Om du ikke er komfortabel med å ringe, ville jeg bare søkt på nytt, men ikke nevnt noe før intervju. Jeg opplevde noe liknende, ikke noe intervju, fikk bare avslag på Mail. De utlyste på nytt, nå med headhunter på saken. Lurte på om jeg skulle søke på nytt, men så tok headhunter kontakt og jeg sa jeg hadde søkt før. Det visste han. Prosessen hadde stoppet pga kapasitet, men de gav søkerlisten til headhunter. Jeg fikk jobben. Anonymkode: 07da5...d31 1
Cata Skrevet 21. februar 2021 #14 Skrevet 21. februar 2021 Jeg ville søkt igjen og det uten å ringe først. De finner deg nok igjen i systemene sine men siden omstendighetene har endret seg (ny leder) så er det ikke ulogisk at du søker igjen når dette er en jobb du virkelig kan tenke deg. Dessuten - de kan velge å ekskludere deg om de finner andre søkere som passer bedre til stillingen eller de finner ut at du ikke helt passer, men du trenger ikke gjøre det. Overlat den eventuelle ekskluderingen til dem. 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #15 Skrevet 21. februar 2021 Jeg ville ikke skrevet noe om det i søknaden, og kun nevnt det dersom du kommer på nytt intervju og en av de som er med på intervjuet også var med på det første intervjuet, eller det kommer naturlig opp i samtalen. Ellers ville jeg bare ha latt det fare, og startet med blanke ark. I rekrutteringssystemet sitt kan de se alle søknadene fra søker, ja, men i det systemet vi bruker må vi spesifikt søke det opp for å finne det (og det gjør jeg kun dersom jeg mener å ha lest søknadsteksten tidligere) Anonymkode: fd008...23a
Mariell1995 Skrevet 21. februar 2021 #16 Skrevet 21. februar 2021 Jeg hadde søkt igjen, og hør på denne (hun har en episode om CV før denne også, som jeg også anbefaler at du hører på):
Gjest Alterego666 Skrevet 21. februar 2021 #17 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 10.2.2021 den 4.45): Er det vits i å søke på nytt? Absolutt! Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #18 Skrevet 15. mars 2021 TS her! Søkte på nytt for et par uker siden. Søknadsfristen var i går og i morges ble jeg oppringt og kalt inn til intervju allerede i morgen formiddag. Fikk beskjed om at det haster å få på plass en i stillingen, da vedkommende som hadde jobben før sluttet 31. januar, så derfor går de raskt frem nå. Håper virkelig det går bedre denne gangen. Anonymkode: 86b2c...028 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #19 Skrevet 17. mars 2021 TS igjen! I denne runden gikk ting fort. Intervju i går formiddag og avslag i dag. Intervjuet gikk mye bedre enn sist. Jeg følte jeg fikk presentert meg godt og fikk frem det jeg mente gjorde meg godt kvalifisert til stillingen. Dessverre holdt det ikke til å få jobben.🥺 Han som intervjuet meg ringte for å gi avslaget og begrunnet det det med manglende ledererfaring sammenlignet med de øvrige kandidatene. Jeg hadde gitt et godt inntrykk, hadde vist god forståelse for oppgavene stillingen innebærer og var den kandidaten med mest bransjeerfaring og fagkunnskap om produktene firmaet leverer. Det at jeg har lite ledererfaring gjorde at de heller valgte å gå videre til runde to med kandidater med mangeårig erfaring fra tilsvarende stillinger i andre bransjer. Jeg har fått lignende avslag før og det er utrolig frustrerende. Hvordan kan jeg skaffe meg ledererfaring når ingen vil gi meg sjansen i en lederstilling?🤷♀️ Anonymkode: 86b2c...028
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #20 Skrevet 17. mars 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har fått lignende avslag før og det er utrolig frustrerende. Hvordan kan jeg skaffe meg ledererfaring når ingen vil gi meg sjansen i en lederstilling?🤷♀️ Anonymkode: 86b2c...028 Jeg fikk ledererfaring ved å starte på bunnen og jobbe meg oppover. Anonymkode: a3ecc...f99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå