Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sinnsykt frustrert! Min nære venninne har kastet BORT snart 20 år av livet sitt på en muslimsk mann som ikke engang har introdusert henne for foreldrene sine. Hele greia er vondt å være vitne til. Hun drømmer om mange barn og giftemål, men er 35 år og må begynne å tenke på fertiliteten sin. 

Har bare lyst å filleriste hele dama. Hun er ellers en utrolig oppegående og ressurssterk dame. Skjønner ikke hva hun tenker med. Kan legge til at mannen har behandlet henne som dritt store deler av forholdet, og at det er hennes første og eneste kjæreste. Hun er en tier, han er en toer (gjelder personlighet OG utseende) 

Noen her som har noen råd å gi? Jeg har holdt kjeft hele tiden fordi hun er en voksen dame, og det ikke er min sak hvem hun velger, men jeg ser at det spiser henne opp at den STORE drømmen om barn og ekteskap sakte men sikkert går til helvete. Hun er ulykkelig som faen. Sjal jeg bare forsette å holde kjeft?? 

Anonymkode: 43c99...79d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes nok ingen råd, men det er heller ingen grunn til at du skal «holde kjeft» som du kaller det.

Jeg hadde filleristet henne verbalt. 

Anonymkode: 6c87f...269

• Liker 7
Skrevet

Her er det vel barn som haster, så hadde pusha henne på det. 

Anonymkode: f94b3...888

Skrevet

Vis henne innlegget ditt. Kanskje hun da ser ting klarere, "utenfra". 

Anonymkode: cbf3d...4f7

• Liker 2
Skrevet

Du er jo en ganske dårlig venninne som ikke har sagt noe på tjue(!) år, så det er bare å hive seg rundt. Venner som ikke tør å si fra når man ødelegger livet sitt er null verdt. 

Anonymkode: 7e963...a3e

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du er jo en ganske dårlig venninne som ikke har sagt noe på tjue(!) år, så det er bare å hive seg rundt. Venner som ikke tør å si fra når man ødelegger livet sitt er null verdt. 

Ærlig talt, for noe tull. Dette er ikke TS sin feil, det er venninnen sitt ansvar å ta tak. Klarer hun ikke det en gang, så er det bare en lykke at hun ikke får unger. Ingen barn har godt av å vokse opp med tiltaksløse foreldre. 

• Liker 8
Skrevet

Har du snakket med henne om hvordan hun har det? Hva hun tenker i forhold til kjæresten, barn og ekteskap med han? Om de planlegger noe? Om hun har tenkt på fertiliteten? 

Det du kan utelate dine personlige meninger om at hun er en 10’er og han er en 2’er, både utseende- og personlighetsmessig. Der er hun nok ikke enig. Mest sannsynlig er hun heller ikke enig i din vurdering av at han har behandlet henne som dritt store deler av forholdet, hun holder jo fortsatt sammen med han. Kanskje du bare hører de negative episodene? 

Kanskje har hun valgt kjærligheten over ønske om barn/ekteskap? Har du i det hele tatt luftet noe av disse spørsmålene med henne? 

Anonymkode: 82540...b2b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er så sinnsykt frustrert! Min nære venninne har kastet BORT snart 20 år av livet sitt på en muslimsk mann som ikke engang har introdusert henne for foreldrene sine. Hele greia er vondt å være vitne til. Hun drømmer om mange barn og giftemål, men er 35 år og må begynne å tenke på fertiliteten sin. 

Har bare lyst å filleriste hele dama. Hun er ellers en utrolig oppegående og ressurssterk dame. Skjønner ikke hva hun tenker med. Kan legge til at mannen har behandlet henne som dritt store deler av forholdet, og at det er hennes første og eneste kjæreste. Hun er en tier, han er en toer (gjelder personlighet OG utseende) 

Noen her som har noen råd å gi? Jeg har holdt kjeft hele tiden fordi hun er en voksen dame, og det ikke er min sak hvem hun velger, men jeg ser at det spiser henne opp at den STORE drømmen om barn og ekteskap sakte men sikkert går til helvete. Hun er ulykkelig som faen. Sjal jeg bare forsette å holde kjeft?? 

Så du har ikke sagt ifra til henne noe om at det hun driver med er galskap enda?? Hva slags venninne er du? jeg hadde for lengst pratet med henne, kjeftet på henne og prøvd å gjøre noe slik at hun ser hva slags nisse hun er med. 

Anonymkode: c18e9...8c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10/02/2021 den 2.02):

TS her. Jeg har selvfølgelig sagt fra om oppførsel jeg mener ikke er ok, når han har behandlet henne dårlig. Men jeg vet at jeg sannsynligvis ikke får noe ut av å være 100 % ærlig på at han ikke kommer til å ta det neste steget i forholdet. Hun vet det nok innerst inne.. Da de hadde vært sammen i et par år prøvde noen andre venninner seg på en intervensjon. Det gikk ikke bra. Hun kutta de ut i et helt år etter dette. Hun er en helt fantastisk venn, og person, så det kan jeg ikke risikere. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10/02/2021 den 6.32):

Så du har ikke sagt ifra til henne noe om at det hun driver med er galskap enda?? Hva slags venninne er du? jeg hadde for lengst pratet med henne, kjeftet på henne og prøvd å gjøre noe slik at hun ser hva slags nisse hun er med. 

Anonymkode: c18e9...8c2

TS her. Jeg har selvfølgelig sagt fra om oppførsel jeg mener ikke er ok, når han har behandlet henne dårlig. Men jeg vet at jeg sannsynligvis ikke får noe ut av å være 100 % ærlig på at han ikke kommer til å ta det neste steget i forholdet. Hun vet det nok innerst inne.. Da de hadde vært sammen i et par år prøvde noen andre venninner seg på en intervensjon. Det gikk ikke bra. Hun kutta de ut i et helt år etter dette. Hun er en helt fantastisk venn, og person, så det kan jeg ikke risikere

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10/02/2021 den 2.30):

Har du snakket med henne om hvordan hun har det? Hva hun tenker i forhold til kjæresten, barn og ekteskap med han? Om de planlegger noe? Om hun har tenkt på fertiliteten? 

Det du kan utelate dine personlige meninger om at hun er en 10’er og han er en 2’er, både utseende- og personlighetsmessig. Der er hun nok ikke enig. Mest sannsynlig er hun heller ikke enig i din vurdering av at han har behandlet henne som dritt store deler av forholdet, hun holder jo fortsatt sammen med han. Kanskje du bare hører de negative episodene? 

Kanskje har hun valgt kjærligheten over ønske om barn/ekteskap? Har du i det hele tatt luftet noe av disse spørsmålene med henne? 

Anonymkode: 82540...b2b

Hun er på bristepunktet, men jeg vet at hun ikke klarer å gå fra han. Når det gjelder de negative tingene, så kan jeg ikke skrive konkret pga fare for gjenkjenning, men jeg har vært vitne til så mange syke ting og hørt så mange syke ting fra henne i 20 år nå. Trust me, det har regnet røde flagg fra dag en. F. Eks. ekstrem kontroll, ekstrem sjalusi, kriminalitet, noen voldsepisoder, psykisk nedtrykkelse, ydmykelse, et kvinnesyn ut av en annen verden, økonomisk snylting osv. Kan fortsette i evigheter dessverre, men hun forguder ham. Av en eller annen sinnsyk grunn

Skrevet

Hvis hun ikke har blitt introdusert for familien hans i så mange år burde det ha ringt noen bjeller for hun egentlig.. Virker som han er en useriøs type, mulig det kommer til å ende opp med at han dumper henne om et par år, for å gifte seg med ei fra sitt eget bakgrunn. Du bør advare henne på en mild måte.. 20 år bortkasta er ikke lite. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror kortet du bør spille på, er barn. 

Anonymkode: f94b3...888

• Liker 2
Skrevet

Kanskje han har en annen hemmelig kone? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun er på bristepunktet, men jeg vet at hun ikke klarer å gå fra han. Når det gjelder de negative tingene, så kan jeg ikke skrive konkret pga fare for gjenkjenning, men jeg har vært vitne til så mange syke ting og hørt så mange syke ting fra henne i 20 år nå. Trust me, det har regnet røde flagg fra dag en. F. Eks. ekstrem kontroll, ekstrem sjalusi, kriminalitet, noen voldsepisoder, psykisk nedtrykkelse, ydmykelse, et kvinnesyn ut av en annen verden, økonomisk snylting osv. Kan fortsette i evigheter dessverre, men hun forguder ham. Av en eller annen sinnsyk grunn

Der har du grunnen til at hun ikke klarer å gå. Å bli utsatt for vold i 20år er ingen quick fiks. Noen klarer aldri å gå for de er så nedbrutt psykisk. 

Ta IKKE opp barn. Hun må for guds skyld ikke få barn med denne mannen! Sett henne heller i kontakt med fastlege, familievernkontoret eller ATV 

Anonymkode: bbc96...c82

• Liker 3
Skrevet

Har hun vurdert å få barn med donor? Hun kan fint være i samboerforhold og ha ansvar for barn alene. Jeg hadde foreslått noe lignende 

Anonymkode: e54c5...eac

Skrevet

Du tror ikke hun evner å tenke selv? Om hun har vært sammen med han i 20 år, da har hun vel bestemt seg for at de skal være sammen da. Hvem er du som skal fortelle henne hvordan hun skal leve sitt liv? 

Anonymkode: b5641...4a4

Skrevet

Dersom hun er utsatt for vold (psykisk nedtrykkelse, ekstrem kontroll, ydmykelse og ekstrem sjalusi er vold), ringer du politiet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2021 den 2.16):

Ærlig talt, for noe tull. Dette er ikke TS sin feil, det er venninnen sitt ansvar å ta tak. Klarer hun ikke det en gang, så er det bare en lykke at hun ikke får unger. Ingen barn har godt av å vokse opp med tiltaksløse foreldre. 

Det er ikke TS feil eller ansvar, helt riktig, men en god venninne sier fra om sånt.

Min beste venninne er midt i et samlivsbrudd nå, og fra det sekundet jeg skjønte at fyren var dårlig nytt har jeg sagt akkurat det, hver gang hun har bedt om råd eller delt sine sorger. Det har fortsatt tatt et år før hun tok steget, men derfor er det viktig å ikke gi opp, for dette er en tung prosess å gå gjennom, og da er jobben min som venninne å være tålmodig, støttende, forståelsesfull og full av praktiske løsninger, selv og jeg egentlig synes hun burde dumpa kødden for lenge siden. 

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vil du at han skal fri, eller vil du at forholdet skal opphøre?

Ikke lett å få grep om din holdning til forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...