AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #1 Skrevet 10. februar 2021 Jeg bestilte reise for 4 personer i høst. Kunne ikke reise pga. corona. Reisen ble bestilt rett før corona, så vi er kvalifisert å få igjen fra forsikring dersom flyselskapet ikke betaler tilbake. Siden jeg har betalt og bestilt reisen, kan jeg forsøke å få igjen på min forsikring for alle? Eller må hver og en søke sin egen forsikring? Anonymkode: ab974...836
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #2 Skrevet 16. februar 2021 Den som reisen er registrert på er den som må ta kontakt med flyselskapet eller forsikringsselskapet. Anonymkode: 64e2e...f61
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 Det letteste er vel å ta kontakt med forsikringsselskapet og spørre dem hvordan det skal gjøres. Anonymkode: b2fc9...a17
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #4 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 15.19): Den som reisen er registrert på er den som må ta kontakt med flyselskapet eller forsikringsselskapet. Anonymkode: 64e2e...f61 Jeg har bestilt. Men flybillettene står jo i hver og en sitt navn. Anonymkode: ab974...836
DrueSmoothie Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Så lenge det er refusjon fra flyselskapet så er det den som har bestilt og betalt som også får refundert pengene. De kan ikke refundere penger du har betalt, til noen andre. Her er det en vare som er kjøpt, dvs x antall flybilletter. Dersom det hadde vært via reiseforsikringen vil de kun utbetale for de personene forsikringen omfatter. Men i dette tilfellet er det flyselskapet som skal gi refusjon om jeg forstod rett, og da vil de fleste forsikringsselskaper si at du må søke flyselskapet først. Bare belag deg på at det kan ta laaaang tid. Jeg venter fortsatt på refusjon fra flyselskapet for en tur som skulle vært i Oktober, og reisen ble kansellert, og refusjon søkt om, i slutten av Juli...
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 DrueSmoothie skrev (På 22.2.2021 den 9.55): Så lenge det er refusjon fra flyselskapet så er det den som har bestilt og betalt som også får refundert pengene. De kan ikke refundere penger du har betalt, til noen andre. Her er det en vare som er kjøpt, dvs x antall flybilletter. Dersom det hadde vært via reiseforsikringen vil de kun utbetale for de personene forsikringen omfatter. Men i dette tilfellet er det flyselskapet som skal gi refusjon om jeg forstod rett, og da vil de fleste forsikringsselskaper si at du må søke flyselskapet først. Bare belag deg på at det kan ta laaaang tid. Jeg venter fortsatt på refusjon fra flyselskapet for en tur som skulle vært i Oktober, og reisen ble kansellert, og refusjon søkt om, i slutten av Juli... Venter på reise jeg skulle vært på i august. Må sende inn sak til forsikringen dersom flyselskapet ikke refunderer /ikke innen et år. Anonymkode: ab974...836
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå