AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har det så tungt for tiden. Jeg er så ensom, jeg har ingen friske oppegående mennesker rundt meg. Min mor er som et barn som man må ta vare på, og fortelle hva man kan gjøre Og ikke gjøre. Min søster tråkker meg enda ned og forteller meg jeg er tilbakestående og er sjalu på henne fordi hun har venner og jobb. Jeg har det virkelig ikke bra, jeg er så sint, ensom, frustrert, deprimert, alle sterke følelser på en gang. Det kjennes ut som at eneste utveien er å bare ende det her og nå, fordi jeg får ikke til å gjøre noe. Jeg finner ikke noe jeg kan leie fordi ieg har ikke jobb eller penger, jeg søker alle jobber jeg kommer over men får aldri svar. Jeg vil flykte langt vekk fra familien, men jeg får det ikke til. Jeg har ingen midler. Jeg vet ikke hvor myw mer jeg klarer nå Anonymkode: 393a9...1e8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har det så tungt for tiden. Jeg er så ensom, jeg har ingen friske oppegående mennesker rundt meg. Min mor er som et barn som man må ta vare på, og fortelle hva man kan gjøre Og ikke gjøre. Min søster tråkker meg enda ned og forteller meg jeg er tilbakestående og er sjalu på henne fordi hun har venner og jobb. Jeg har det virkelig ikke bra, jeg er så sint, ensom, frustrert, deprimert, alle sterke følelser på en gang. Det kjennes ut som at eneste utveien er å bare ende det her og nå, fordi jeg får ikke til å gjøre noe. Jeg finner ikke noe jeg kan leie fordi ieg har ikke jobb eller penger, jeg søker alle jobber jeg kommer over men får aldri svar. Jeg vil flykte langt vekk fra familien, men jeg får det ikke til. Jeg har ingen midler. Jeg vet ikke hvor myw mer jeg klarer nå Anonymkode: 393a9...1e8 Hvor gammel er du? Anonymkode: dceeb...ec4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er du? Anonymkode: dceeb...ec4 23 Anonymkode: 393a9...1e8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Har du sjekket muligheten for å få hjelp fra NAV? Utplassering med lønnstilskudd, kurs el? Anonymkode: 5ae58...272 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du sjekket muligheten for å få hjelp fra NAV? Utplassering med lønnstilskudd, kurs el? Anonymkode: 5ae58...272 NAV gjør nada for å hjelpe folk i nød. Og enda verre er det med korona. Tusener på tusener er arbeidsledige og permittert. Har selv vært permittert i snart et år. Fått noe hjelp fra NAV bortsett fra noen dagpenger som kom 4 måneder for sent? Nei. Anonymkode: fde46...6a6 1
Supernova17 Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): NAV gjør nada for å hjelpe folk i nød. Og enda verre er det med korona. Tusener på tusener er arbeidsledige og permittert. Har selv vært permittert i snart et år. Fått noe hjelp fra NAV bortsett fra noen dagpenger som kom 4 måneder for sent? Nei. Anonymkode: fde46...6a6 Dette er jo helt uhørt! 😳 Jeg er så lei meg for at systemet fungerer så dårlig. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): NAV gjør nada for å hjelpe folk i nød. Og enda verre er det med korona. Tusener på tusener er arbeidsledige og permittert. Har selv vært permittert i snart et år. Fått noe hjelp fra NAV bortsett fra noen dagpenger som kom 4 måneder for sent? Nei. Anonymkode: fde46...6a6 Vet om et tilfelle der en person ble sendt på kurs der man skulle lære det grunnleggende med oppsett av CV, viste seg å kunne så mye at vedkommende endte med å bli spurt til råds av kursholderen underveis. Så jada, det er ikke bare-bare med NAV, men skader jo ikke å forhøre seg, heller. Anonymkode: 5ae58...272
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 Hold ut! Hold ut litt til. Hvis du greier deg gjennom dette og kommer deg vekk så har du et helt langt liv foran deg! ❤️ Prøv å ta vare på deg selv så godt du kan. Beskytt deg der du kan. Vær mer egoistisk, hvis du kan. Bestill time hos fastlegen og fortell alt - ikke hold noe tilbake. Du trenger noen å snakke med når du står midt oppe i en så vanskelig situasjon som du gjør nå. Anonymkode: ea53b...913 12
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 Hastetime hos fastlegen i dag!❤️ Dette skal du klare å komme deg igjennom, men du må be om hjelp hos noen og et sted kan være fastlegen din! Anonymkode: e37ea...044 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har det så tungt for tiden. Jeg er så ensom, jeg har ingen friske oppegående mennesker rundt meg. Min mor er som et barn som man må ta vare på, og fortelle hva man kan gjøre Og ikke gjøre. Min søster tråkker meg enda ned og forteller meg jeg er tilbakestående og er sjalu på henne fordi hun har venner og jobb. Jeg har det virkelig ikke bra, jeg er så sint, ensom, frustrert, deprimert, alle sterke følelser på en gang. Det kjennes ut som at eneste utveien er å bare ende det her og nå, fordi jeg får ikke til å gjøre noe. Jeg finner ikke noe jeg kan leie fordi ieg har ikke jobb eller penger, jeg søker alle jobber jeg kommer over men får aldri svar. Jeg vil flykte langt vekk fra familien, men jeg får det ikke til. Jeg har ingen midler. Jeg vet ikke hvor myw mer jeg klarer nå Anonymkode: 393a9...1e8 Du er bare 23. Det er topp for da er det veldig mange muligheter åpne for deg i laaaaaang tid fremover. Man må bare finne dem og det vil du sånn at du blir selvstendig og slipper å bo oppå folk som rakker ned på deg. 1.har du utdannelse? 2.har du et yrke du ønsker å jobbe innen eller søker du på alt mulig? Anonymkode: 09984...458 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Kjære TS Du er i en veldig vanskelig situasjon. Skal spare meg for klisjeer som "det blir bedre" etc. Det hjelper deg pent lite nå. Det hadde vært fint for deg å snakke med noen akkurat nå, for det er nå du føler deg så elendig. Selv om det ikke hjelper på selve situasjonen kan det være lurt å benytte seg av f.eks. hjelpetelefonen nå i natt, forhåpentligvis få snakket med et menneske som kan lytte til deg. I morgen kan du ringe fastlegekontoret. Selv om situasjonen din kanskje kan forklares og er preget av ytre omstendigheter, så betyr ikke det at du ikke har reelle psykiske plager som kan gjøre vondt verre, og du kan ha nytte av å følges opp på,.. foruten å kontakte NAV for alle de praktiske tingene. Bare den desperasjon du kjenner nå, den unner jeg ingen 💔 Forslag: 1. Ring hjelpetelefonen nå 116 123 eller besøk hjemmesiden deres og bruk chat nede i høyre hjørne. https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen 2. Kontakt fastlege i morgen --- senere/når du kan: 3. Andre grep: f.eks. NAV. De driver vel ikke med psykisk førstehjelp regner jeg med, men det kan være bra å føle man tar tak i noen av de praktiske hindringene også - at man gjør noe aktivt - hvis du har energi til det. Det ble det samme dobbelt opp.. Jaja. Anonymkode: 856e3...aa3 6
Belle7 Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Tenker på deg ts! Hold ut ❤️ du er et verdifullt menneske. 5
Miss-Grey Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 Jeg har vært langt nede selv, og kommet meg ovenpå igjen. Det går an. Og selv om man innerst inne er glad i foreldre og søsken, kan de være en prøvelse noen ganger. I noen tilfeller kan de også ha negativ virkning på helsa vår. Det er vanskelig å føle på (og kanskje litt tabubelagt å prate åpent om), men jeg synes at du beskriver det fint i innlegget ditt. Du er på ingen måte tilbakestående, da ville du ikke formulert deg så godt. Det var veldig usympatisk sagt av søsteren din! Dersom man føler mye ansvar for egne foreldre, kan det bli drenerende på sikt. Det kan hjelpe å prate med en utenforstående person for å sortere litt. Har du noen å snakke med? 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 Kjære ts. Kontakt legen. Mens du venter kom deg ut. Gå deg sliten fp deg luft så klarer hjernen å funke. Og du klarer å tenke litt bedre. Det er ikke en fiks bare litt nødhjelp. Ta avstand fra din mor of søster litt. For meg hjalp trening. Jeg ser folk der men trenger ikke snakke med noen. Jeg blir sliten og tenker ikke når jeg trener gir hjernen en pause. Jeg har forsatt ned turer men det blir litt bedre. Jeg forventer ikke mirakler og kommer nok alltid å ha bagasje men jeg lever og jeg funker. Men du må kontakte legen . Anonymkode: 2ffcb...0a2 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvor gammel er du? Anonymkode: dceeb...ec4 Unskyld, men hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: 60e0f...b1a 1
Million Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 Har du forsøkt å kontakte noen bemanningsbyråer, altså vikarbyråer? F.eks Manpower? De kan leie inn folk i alle slags jobber, for kortere eller lengre oppdrag. Noen ganger er det en uke, andre ganger ett år. Og man kan i noen tilfeller ende opp med tilbud om fast ansettelse der man jobber som vikar, hvis de er fornøyd med deg. Det skjedde med meg - to ganger 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Unskyld, men hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: 60e0f...b1a Det kan ha noe å si for hva slags hjelp man har rett på og hvor man kan henvende seg. For en som er 23 så er det riktig å henvende seg hos fastlegen og NAV. Anonymkode: ea53b...913 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #18 Skrevet 10. februar 2021 Hvordan går det med deg TS? Fikk du bestilt deg time hos fastlegen? Anonymkode: ea53b...913 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #19 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 10.2.2021 den 0.36): Jeg har det så tungt for tiden. Jeg er så ensom, jeg har ingen friske oppegående mennesker rundt meg. Min mor er som et barn som man må ta vare på, og fortelle hva man kan gjøre Og ikke gjøre. Min søster tråkker meg enda ned og forteller meg jeg er tilbakestående og er sjalu på henne fordi hun har venner og jobb. Jeg har det virkelig ikke bra, jeg er så sint, ensom, frustrert, deprimert, alle sterke følelser på en gang. Det kjennes ut som at eneste utveien er å bare ende det her og nå, fordi jeg får ikke til å gjøre noe. Jeg finner ikke noe jeg kan leie fordi ieg har ikke jobb eller penger, jeg søker alle jobber jeg kommer over men får aldri svar. Jeg vil flykte langt vekk fra familien, men jeg får det ikke til. Jeg har ingen midler. Jeg vet ikke hvor myw mer jeg klarer nå Anonymkode: 393a9...1e8 *Oppsøk nav! Bor du hjemme? Du kan jo ha krav på sosial stønad eller arbeidsledighetrygd, så fremt du har jobbet før og søker jobber. Hva mener du med at moren din er som et barn? *Oppsøk bemanningsbyråer. Lever CV. Send mail til barnehager, skoler/sfo, sykehjem etc, med åpen søknad og CV. Mange sliter nå, men det nytter ikke gi opp. Hold ut! Anonymkode: c4306...41d
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #20 Skrevet 11. februar 2021 Prøv fastlegen, ts. Håper du har bedre hell enn meg. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ikke regne med å få jobb, og så ble jeg dyttet ut. Har gitt opp. Anonymkode: c7b22...6ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå