AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Okei, først og fremst vil jeg si dette med en gang. Hverken jeg er eller typa mi har vært på ferie i 2020 eller 2021 pga corona; men skal nevne et litt gammelt scenario. Jeg har hele livet mitt hatt lyst å reise til Hellas (Mykonos), og dette sa jeg til han med engang vi ble kjent nesten. Og vi snakket om fremtidige turer osv osv. Dette var i 2019 (sommeren), og da hadde vi vært sammen i 6 mnd. Han kom til meg å fortalte at han hadde bestilt billetter til Hellas med sin lillesøster, og hennes venninne, uten at jeg en gang fikk invitasjon. Det skjedde en ulykke i Hellas med søsteren, så hun ble ekstremt dårlig og endte opp på sykehuset her og der. Og det endte dermed opp at kjæresten min gikk på attraksjoner med venninnen alene, uten sin søster. Dette fikk jeg nylig vite. Jeg visste ingenting om dette før nå. Og det er jo ikke slik at jeg er pissed off nå, men jeg bare lurer på om det er noe mer jeg burde vite. Jeg synes det var litt rart at han plutselig bare bestilte billetter også ut av det blå. Jeg har på en måte ikke tenkt over det før nå - fordi han først fortalte meg at han dro alene med hun osv osv Anonymkode: 8f71a...12f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 For å svare på spørsmålet; nei, selvfølgelig ikke. For å begrunne svaret; les HI. Anonymkode: 38ae9...60c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Jeg og mannen min har ett forhold der begge får reise og gjøre det en vil, innen rimelighetens grenser. Han får dra på jakt, jeg får langhelg på shopping med venner. Samtidig så har vi så respekt for hverandre at vi snakker sammen, og vi drar ikke på turer den andre hadde likt uten den andre. Nå hsr dette bygget seg opp over år, men det din kjæreste har gjort er faktisk ikke greit. Jeg hadde blitt såret og lei meg. Han burde jo ønsket å ha deg med. 6mnd er man nyforelsket og vil oppleve verden sammen... Anonymkode: ae46b...29a 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For å svare på spørsmålet; nei, selvfølgelig ikke. For å begrunne svaret; les HI. Anonymkode: 38ae9...60c Ville du sagt nei om det var snakk om ei dame reiste uten typen? Anonymkode: b2d57...836 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For å svare på spørsmålet; nei, selvfølgelig ikke. For å begrunne svaret; les HI. Anonymkode: 38ae9...60c Hva er HI Anonymkode: 8f71a...12f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 Sirinna skrev (1 minutt siden): Denne tråden har jeg lest før... hæ? Anonymkode: 8f71a...12f 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg og mannen min har ett forhold der begge får reise og gjøre det en vil, innen rimelighetens grenser. Han får dra på jakt, jeg får langhelg på shopping med venner. Samtidig så har vi så respekt for hverandre at vi snakker sammen, og vi drar ikke på turer den andre hadde likt uten den andre. Nå hsr dette bygget seg opp over år, men det din kjæreste har gjort er faktisk ikke greit. Jeg hadde blitt såret og lei meg. Han burde jo ønsket å ha deg med. 6mnd er man nyforelsket og vil oppleve verden sammen... Anonymkode: ae46b...29a Jeg skjønner hva du mener. Jeg hadde jo litt kontakt med han mens han var der nede, så jeg fikk på en måte høre litt. Men jeg fikk ikke med meg alt sammen før 2 år senere, og det synes jeg er kjempedårlig gjort. Jeg visste jo hvert fall ikke at de reiste rundt omkring alene Anonymkode: 8f71a...12f
Gjest Kirsebæra Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 Eh. Ja, det hadde han fått lov til. Fordi ingen av oss eier den andre, og man står fritt til å gjøre hva man vil. Det er fint om vi kan ha kommunikasjon om det, og hadde vi bodd sammen ville jeg gjerne at vi så over økonomien sammen før en av oss reiste på ferie alene, men ja. Jeg hadde forventet å få lov å dra til f.eks Mallorca på avslapning, og han skulle da få dratt til *hvor enn han ville, innenfor rimelighetens grenser* uten at jeg skal bli muggen for det. Så klart, rimelighetens grenser betyr f.eks at Dubai med e kvinnelig kollega er litt...shady, men om han dro med sin bror og en venninne til Bulgaria - have at it. Bare kom hjem igjen.
Gjest Kirsebæra Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener. Jeg hadde jo litt kontakt med han mens han var der nede, så jeg fikk på en måte høre litt. Men jeg fikk ikke med meg alt sammen før 2 år senere, og det synes jeg er kjempedårlig gjort. Jeg visste jo hvert fall ikke at de reiste rundt omkring alene Anonymkode: 8f71a...12f Men skulle de sitte på hotellet resten av tiden mener du? Er jo normalt å oppleve landet man er i? 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #11 Skrevet 9. februar 2021 Kirsebæra skrev (1 minutt siden): Men skulle de sitte på hotellet resten av tiden mener du? Er jo normalt å oppleve landet man er i? 🤷♀️ Nei, men det hadde jo vært greit å gi beskjed? Han hadde ikke likt at jeg gjorde det mot han? - for det har han sagt? Anonymkode: 8f71a...12f
Sirinna Skrevet 9. februar 2021 #12 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): hæ? Anonymkode: 8f71a...12f Du har skrevet nøyaktig denne historien her inne før.
Gjest Kirsebæra Skrevet 9. februar 2021 #13 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men det hadde jo vært greit å gi beskjed? Han hadde ikke likt at jeg gjorde det mot han? - for det har han sagt? Anonymkode: 8f71a...12f At du ikke fikk beskjed at de dro å utforsket? Var ikke det litt...åpenbart? Eller trodde du, hjemme i Norge, at de ble på hotellet når søsteren ble syk? I såfall, spurte du? Rett ut? "Hva skal dere i dag?" Og han sa "ikke noe", og så kom dette frem? Da er det dårlig gjort ja. Da er det jo løgn. Men om han hverken sa noe, og du ikke spurte, så er det bare normalt. For sånt gjør man på ferie. Plager det deg egentlig at han dro på utflukt med venninna? Hvorfor? Dere er jo sammen nå også? Det beste for et forhold er kommunikasjon, spesielt når man føler seg usikker. Da unngår man at de sjalue følelsene får komme til overflaten. Men du må definere for deg selv hva nøyaktig du er lei deg for av dette.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #15 Skrevet 9. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, men det hadde jo vært greit å gi beskjed? Han hadde ikke likt at jeg gjorde det mot han? - for det har han sagt? Anonymkode: 8f71a...12f Det ble vel ikke gjort mot deg, akkurat. Det er jo ikke utroskap å dra på sightseeing med noen. Når søsteren var i en ulykke så måtte de vel nesten bare gjøre det beste utav det. Det var jo ikke planlagt sånn. Ville vært litt rart om han måtte si nei til å bli med henne ut og se seg om fordi da ville kjæresten hans hjemme i Norge bli sur? Da er man kanskje litt i overkant kontrollert i forholdet. Anonymkode: 31835...25b 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #16 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ville du sagt nei om det var snakk om ei dame reiste uten typen? Anonymkode: b2d57...836 Selvfølgelig. Anonymkode: 38ae9...60c
Gjest Kirsebæra Skrevet 9. februar 2021 #17 Skrevet 9. februar 2021 Skriftlig er vanskelig å få frem på en god og sympatisk måte. Jeg ser jeg virker hard og ufølsom, det beklager jeg. Jeg prøver å forstå din situasjon. Det bare er ikke like enkelt når man kommuniserer skriftlig. Beklager!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #18 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva er HI Anonymkode: 8f71a...12f Hovedinnlegget, det du starter tråden med. Anonymkode: 38ae9...60c 1
Gjest Kirsebæra Skrevet 9. februar 2021 #19 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ville du sagt nei om det var snakk om ei dame reiste uten typen? Anonymkode: b2d57...836 Kommer an på dama. Nå er ikke vi sammen lenger, men når vi va ville jeg ikke hatt problem med å sende han på ferie med sin x og barna f.eks. Eller en av venninnene sine.
Gjest Kirsebæra Skrevet 9. februar 2021 #20 Skrevet 9. februar 2021 Kirsebæra skrev (6 minutter siden): Plager det deg egentlig at han dro på utflukt med venninna? Hvorfor? Dere er jo sammen nå også? Det beste for et forhold er kommunikasjon, spesielt når man føler seg usikker. Da unngår man at de sjalue følelsene får komme til overflaten. Men du må definere for deg selv hva nøyaktig du er lei deg for av dette. ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå