AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Skal flytte inn til kjæresten min som eier et hus. Min leilighet skal jeg leie ut ett år før den evt. selges hvis alt fungerer mellom oss. Hvordan bør vi på en rettferdig måte dele boutgiftene når vi begge eier hver vår bolig? Anonymkode: f3d2d...387
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Du betaler halve leieinntekten din til han i leie. Anonymkode: 4793d...459 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Felleskostnader, mat og strøm o.l deler dere 50/50. Jeg syns i første omgang ikke det blir riktig at du skal betjene hans lån. Din leilighet er jo en investering i felles fremtid som jo er målet deres. Anonymkode: c8e09...dc9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Felleskostnader, mat og strøm o.l deler dere 50/50. Jeg syns i første omgang ikke det blir riktig at du skal betjene hans lån. Din leilighet er jo en investering i felles fremtid som jo er målet deres. Anonymkode: c8e09...dc9 Evt kan du betale en symbolsk sum til han på et par tusen eller noe (en sum som er fornuftig utifra hva dere har i lån osv). Du skal værtfall ikke sitte igjen å betjene to lån skjønner at tanken er at du leiger ut din leil. Dette er jo lenger du kan spare opp for å kjøpe deg inn i huset på sikt? Anonymkode: c8e09...dc9
Cessy Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 TS her: Vil også legge til at leieinntektene går kun med på å betale avdrag og renter på boliglånet + felleskostnader. Så jeg må fortsatt betale strøm + skatt på leieinntektene (ca.3500 i måneden) for min leilighet.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du betaler halve leieinntekten din til han i leie. Anonymkode: 4793d...459 Dette. Denne var enkel. Leieinntekten er det dere tjener på at dere flytter sammen. Netto inntekt, etter at skatten er trukket. Anonymkode: d6f19...61c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå