AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Har eFaktura, og trodde derfor at det ikke ble noe fakturagebyr. Men neida, så nettopp nå at jeg har blitt belatest 69,- kr i månden i "Gebyr for manglende avtalegiro". De skal altså ha 900 kr i året for å sende ut digital eFaktura. Helvetes svindlere! Anonymkode: 213b7...92c 9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har eFaktura, og trodde derfor at det ikke ble noe fakturagebyr. Men neida, så nettopp nå at jeg har blitt belatest 69,- kr i månden i "Gebyr for manglende avtalegiro". De skal altså ha 900 kr i året for å sende ut digital eFaktura. Helvetes svindlere! Anonymkode: 213b7...92c Hvem? Anonymkode: f9a16...3a0 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Fjordkraft er svindlere Anonymkode: f9a16...3a0
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvem? Anonymkode: f9a16...3a0 Fortum. Anonymkode: 213b7...92c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 Er visst ganske vanlig for strømselskaper dette. Men pensjonistene slipper unna. https://dinside.dagbladet.no/okonomi/betaler-du-regninger-med-avtalegiro/69237336 Anonymkode: 213b7...92c
MiniMjau Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 Det er en betingelse når du inngår avtalen, at du oppetter avtalegiro 3
Gjest Føsleguri Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Jeg har eFaktura og betaler ikke noe gebyr.
MiniMjau Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Føsleguri skrev (9 minutter siden): Jeg har eFaktura og betaler ikke noe gebyr. Ulike avtaler har ulike betingelser. Alle bør lese det med liten skrift når de inngår strømavtale Endret 10. februar 2021 av MiniMjau 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 Jeg egentlig at fakturagebyr er litt provoserende. Skulle nesten tro at de ikke vil at vi skal se gjennom fakturaen før pengene går ut. Skjønner jo at det koster med papir og porto, men med efaktura har de virkelig ingen unnskyldning. Anonymkode: 725f3...bdb 3
Million Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Det fant jeg også ut da jeg hadde Fjordkraft som leverandør. Jeg hadde e-faktura, men de tok saftig gebyr fordi jeg ikke hadde avtalegiro. Det skulle vært forbudt, så lenge kunden har elektronisk betalingsløsning, der de ikke trenger å trykke noe på papir og sende i posten! Det ble jeg ikke opplyst om noe gebyrer av den selgeren som ringte meg og ville ha meg tilbake til dem som kunde. Skulle få et sååååå godt tilbud atte.... De svindlet meg fant jeg ut senere, så jeg ga dem sparken og gikk over til noen andre med det samme jeg oppdaget det. Endret 10. februar 2021 av Million 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 MiniMjau skrev (6 timer siden): Ulike avtaler har ulike betingelser. Alle bør lese det med liten skrift når de inngår strømavtale 👏🏻 Dette er visst veldig vanskelig for folk, spesielt de som går for type kampanjer og superavtaler Anonymkode: f4fa5...ac7
Taluno Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Aldri fått det gebyret... Men når jeg inngår avtaler som krever avtalegiro, så legger jeg det inn som avtalegiro også da 🤷 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg egentlig at fakturagebyr er litt provoserende. Skulle nesten tro at de ikke vil at vi skal se gjennom fakturaen før pengene går ut. Skjønner jo at det koster med papir og porto, men med efaktura har de virkelig ingen unnskyldning. Anonymkode: 725f3...bdb De fleste har jo at du kan ha både e-faktura og autogiro samtidig og da får du jo sett fakturaen uten å få gebyr. Anonymkode: 41412...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: De fleste har jo at du kan ha både e-faktura og autogiro samtidig og da får du jo sett fakturaen uten å få gebyr. Anonymkode: 41412...7b7 Hva er logikken med at du skal betale nesten 1000 kr ekstra i året hvis du har efaktura men ikke avtalegiro? Anonymkode: 213b7...92c
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er logikken med at du skal betale nesten 1000 kr ekstra i året hvis du har efaktura men ikke avtalegiro? Anonymkode: 213b7...92c Fordi avtalen krever Avtalegiro og du har ikke overholdt avtalen du har signert. Gå inni nettbanken/ mobilbanken din og opprett avtalegiro mot leverandøren, og saken er ute av verden. Det tar deg 2 minutter Anonymkode: 814ff...108 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi avtalen krever Avtalegiro og du har ikke overholdt avtalen du har signert. Gå inni nettbanken/ mobilbanken din og opprett avtalegiro mot leverandøren, og saken er ute av verden. Det tar deg 2 minutter Anonymkode: 814ff...108 Poenget er at mangel på avtalegiro ikke gir strømleverandør mer kostnader. Dette er bare en måte å suge ut mest kroner fra kundene. Det er ingen andre bransjer som driver på slik. Anonymkode: 213b7...92c 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Poenget er at mangel på avtalegiro ikke gir strømleverandør mer kostnader. Jo, det gjør det. Avtalegiro sikrer at beløpet trekkes fra kunden med mindre de aktivt sletter regningen (eller det ikke er dekning på kontoen). Om det bare er eFaktura må kunden aktivt betale den, som gir økt risiko for at selskapet må bruke ressurser på å purre. Dette gjør økte kostnader og redusert likviditet. Anonymkode: ce4ca...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #18 Skrevet 10. februar 2021 Ble ikke videre imponert når jeg oppdaget det. Er vel bare å vente seg at dette blir en ny trend hos andre selskaper med tiden. Er vel noen slanter å tjene på det Anonymkode: d72b8...b56
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #19 Skrevet 10. februar 2021 Går fint å endre forfallsdato på autogiro, men det må gjøres hver gang. Anonymkode: fe2b3...9ca
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #20 Skrevet 10. februar 2021 44 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, det gjør det. Avtalegiro sikrer at beløpet trekkes fra kunden med mindre de aktivt sletter regningen (eller det ikke er dekning på kontoen). Om det bare er eFaktura må kunden aktivt betale den, som gir økt risiko for at selskapet må bruke ressurser på å purre. Dette gjør økte kostnader og redusert likviditet. Anonymkode: ce4ca...f1f Da får de som ikke greier å betale innen fristen selv stå for kostnadene til å purre. Det blir helt galt at vi som alltid betaler alle regninger i tide skal sponse dette. Anonymkode: 213b7...92c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå