Gå til innhold

Ville du sett denne sesongen av 71° nord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et ønske for neste jubileumssesong av 71° nord og lurer på om flere ville likt denne varianten:

- Alle deltakerne er skikkelig turvante og kan å navigere fra før, f.eks. tidligere vinnere, eks militære, folk som har gått Canada på tvers etc
- Lagene må faktisk ta seg fra Lindesnes til Nordkapp, hovedsakelig til fots, på sykkel, båt, kano, dresin etc.
- De kan i hovedsak velge rute selv, men får opplyst noen punkter hvor det ligger sykler, båt etc og noen konkurransepunkter.
- Noen ganger må de møte til konkurranser? Eller kan de konkurrere hver for seg? Da kan de vinne ting som "bil i 50 mil" eller "sekkene deres blir fraktet med bil i en dagsetappe"
- Jeg kjenner ikke ruta, men må man kanskje ta ferge noen strekk? I så fall kunne de fått et turbudsjett som de må bruke på sånt, og evt mulighet for å vinne mer penger i konkurranser.
- Blir da mye mindre sånn "bestig denne fjelltoppen fordi vi sier det" og mye mer taktikk og ferdighet i naturen. Litt sånn, Lars Monsen møter 71° nord?

Ja kvinneguiden, hva tenker dere? Ville dere likt en sånn sesong? Aner ikke hva det ville krevd av produksjonen, for alt jeg vet er dette helt umulig å gjennomføre, men jeg hadde i hvertfall kost meg med denne sesongen. Synes alltid de første episodene, som i hovedsak går ut på å luke ut de som spyr i første oppoverbakke, er ganske kjedelige. Er mye mer interessant å se de på slutten, som faktisk vet litt hva de driver med. Og noen ganger henger det igjen deltakere som er elendige til å gå på tur og virkelig sinker laget sitt, men de er gode til å kaste frisbee mens de balanserer eller noe sånt, så de vinner utslagskonkurransene.

(Jeg har forresten ikke sett alle sesongene, har de gjort noe sånt før? Tips meg gjerne om sesong i så fall.)

Anonymkode: 31ec5...65c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke. Blir for kjedelig når det blir så til de grader proft.

Skrevet

Njaa.. sikkert ikke. Men kunne tenkt meg en sesong med de som tidligere har deltatt og kommer på andreplass!

husker spesielt en deltaker som var skikkelig herlig, og som jeg heiet på. Hun kom på 2., og det hadde vært sååå moro å sett henne igjen 😃

Anonymkode: fd7bd...4cc

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke helt poenget da? Alle kan alt og ikkeno' spenning?

Monsen på tur finnes allerede.

Anonymkode: 23a11...850

Skrevet
On 2/10/2021 at 12:50 AM, AnonymBruker said:

Skjønner ikke helt poenget da? Alle kan alt og ikkeno' spenning?

Monsen på tur finnes allerede.

Anonymkode: 23a11...850

Det kan jo være spennende selv om folk faktisk får til ting innimellom?

Men interessant at folk tenker så forskjellig. Men det burde sikkert ikke vært noen overraskelse, de har jo hatt over 20 sesonger på å finne ut hva folk flest liker. 

Skrevet
On 2/9/2021 at 11:36 PM, Hannah80 said:

Absolutt ikke. Blir for kjedelig når det blir så til de grader proft.

Så dere liker de første episodene hvor folk spyr og sinker hele laget og griner fordi sekk er tungt? Greit det altså, jeg bare blir litt sliten av de episodene.

Skrevet

I den sesongen av Masterchef AUS som går nå (sesong 12) har de samlet favoritter og andreplasser fra de tidligere sesongene og det fungerer overraskende bra. Det kunne nok fungert for 71 grader nord også. Under begrepet "favoritter" kunne det jo vært noen som ikke var dritgode på alt men som er morsomme og gjør uventede ting.

Litt usikker på å ta seg helt fra Lindesnes til Nordkapp for egen maskin da. Det er noen dørgende kjedelig strekk der og jeg liker å se plassene de besøker underveis. Det ville også tatt fryktelig lang tid men om de kunne filmet en del selv kunne det kanskje gått.

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, moho said:

Litt usikker på å ta seg helt fra Lindesnes til Nordkapp for egen maskin da. Det er noen dørgende kjedelig strekk der og jeg liker å se plassene de besøker underveis. Det ville også tatt fryktelig lang tid men om de kunne filmet en del selv kunne det kanskje gått.

Jeg er også usikker på om denne delen lar seg gjennomføre. Men savner de litt lengre etappene hvor de må planlegge godt og har litt valgfrihet. 

Skrevet

Har aldri sett på det, har ingen planer å begynne-

Skrevet
15 hours ago, Aragorn ll Elessar said:

Har aldri sett på det, har ingen planer å begynne-

Ja... Takk for at du sa fra. 

Skrevet

Det er jo såpass klippa og rigga at jeg ser ikke helt poenget. Synes det er grei underholdning slik det er nå. Skulle de endret programmet, så hadde jeg heller sett at de viste oss litt mer av opplegget rundt, støtten deltakerne har og alt som skjer. Og ikke minst at de slutter å tro vi som ser på er idioter som ikke legger merke til endringer fra et klipp til et annet.

Anonymkode: 90369...749

Skrevet

Som en slags Amazing race, men kun innad i Norge?

Anonymkode: 96083...cfb

• Liker 2
Skrevet
moho skrev (På 11.2.2021 den 17.01):

I den sesongen av Masterchef AUS som går nå (sesong 12) har de samlet favoritter og andreplasser fra de tidligere sesongene og det fungerer overraskende bra. Det kunne nok fungert for 71 grader nord også. Under begrepet "favoritter" kunne det jo vært noen som ikke var dritgode på alt men som er morsomme og gjør uventede ting.

Det kunne vært gøy å samle sammen 1 og 2 plasser og ta en ny tur, men da kanskje at de uppet gamet enda mer.

Det samme kunne vært gøy med mesternes mester, samle vinnerne og da en mesternes mester mester på en måte ;) 

Anonymkode: 87e03...7cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...