Gå til innhold

Kjøkken til funkishus

fru Alving

Anbefalte innlegg

Vi har et hus fra 1940 (klassisk funkis) med et moderne kjøkken som vi ikke helt liker. Vi tenker derfor å sette inn ny innredning om et års tid, nå er det hvitt Ikeakjøkken og parkett. 

Mannen ønsker seg fliser på gulvet, da det er mer praktisk.  Hva kan være fint av moderen kjøkkeninnredning?

Jeg liker denne leverandøren, vet ikke helt hvilken "farge"  jeg liker best

The E collection (askogeng.no)

En annen ting, ville dere tenkt det var greit å bygge et vindfang utenpå huset. Huset er i utgangspunktet kvadratisk, men det er allerede et tilbygg bygget over garasje. Jeg ønsker å ta vare på egenarten og ikke gjøre for mye sprell, men vi har liten gang og jeg drømmer om et toalett nede i første etasjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lekre kjøkken i linken i hvert fall! Vil sikkert passe flott inn.  Selges de i Norge? Skjønner du er lei av hvitt Ikea kjøkken, det er jeg også. 😊

Anonymkode: de623...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige de er som har eit klassisk funkishus, og det er godt å lese at de vil behalde stilarten :) 

Enig i at kjøkkena frå Ask og Eng er lekre, og dei vil passe godt inn i eit stilreint og moderne miljø, og da gjerne med ein meir tidlaus og langsiktig tankegang enn enkle trendkjøkken frå billigare leverandørar. Om de har mykje kvitt elles i huset tenkjer eg at dei mørke frontane kan gi ein eksklusiv kontrast. De kan kanskje tenkje på kva for kontrastar de har (eller ønskjer) elles i huset når det gjeld møblar og anna treverk? Nordiska kök (https://www.nordiskakok.se/) har også ein del i same stilen, sjekk dei gjerne for inspirasjon :)  

Angåande påbygg hadde eg nok teke kontakt med ein arkitekt for å få hjelp til gode løysingar som beheld eigenarten til huset :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har åpna opp mellom stue og kjøkken  da vi pussa opp ( 1960 tallshus)

Gikk for matt , sort kjøkken med hvit stein , spiletak.

Anonymkode: 9d6f7...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lekre kjøkken fra Ask og Eng! ❤️  De mørke er stilige, men jeg er usikker på hvor lenge jeg hadde likt dem. Det er veldig moderne nå, men om 5 år er jeg ikke like sikker. Det kommer an på størrelsen på rommet også. Hvis kjøkkenet er lite, eller har små vindusflater, kan mørke farger "krympe" rommet. Selv ville jeg trolig landet på Wheat. Rett og slett fordi den hadde en varm og rolig tone, og dessuten var verken lys eller mørk. 

Når det gjelder tilbygg til inngangsparti synes jeg tilbygget på bildet er vellykket.

image.png.3799d7caec209cdfd114d625c9a6dc06.png

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å sjekke ut JKE. Topp kvalitet og mye som kan passe til et slikt hus. Må advare mot nordiska køk som blir tipset om over her. Har vært i kontakt med dem. I forbindelse med kjøkken og fikk ikke veldig godt inntrykk av oppfølgingen. Et Google søk på, svenske forum viste dessverre at flere hadde dårlige erfaringer. Endte opp med å kjøpe i en norsk butikk selv. 

Anonymkode: 02448...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rabarbrafrø skrev (8 timer siden):

Så heldige de er som har eit klassisk funkishus, og det er godt å lese at de vil behalde stilarten :) 

Enig i at kjøkkena frå Ask og Eng er lekre, og dei vil passe godt inn i eit stilreint og moderne miljø, og da gjerne med ein meir tidlaus og langsiktig tankegang enn enkle trendkjøkken frå billigare leverandørar. Om de har mykje kvitt elles i huset tenkjer eg at dei mørke frontane kan gi ein eksklusiv kontrast. De kan kanskje tenkje på kva for kontrastar de har (eller ønskjer) elles i huset når det gjeld møblar og anna treverk? Nordiska kök (https://www.nordiskakok.se/) har også ein del i same stilen, sjekk dei gjerne for inspirasjon :)  

Angåande påbygg hadde eg nok teke kontakt med ein arkitekt for å få hjelp til gode løysingar som beheld eigenarten til huset :) 

Ja vi er heldige jeg vet, derfor det er viktig å ta vare på det også. Vi har det helt hvitt inne, har kun bodd her ett år og mulig det endrer seg😅

Så det kunne vært fint med et kjøkken med andre fronter ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (8 timer siden):

Veldig lekre kjøkken fra Ask og Eng! ❤️  De mørke er stilige, men jeg er usikker på hvor lenge jeg hadde likt dem. Det er veldig moderne nå, men om 5 år er jeg ikke like sikker. Det kommer an på størrelsen på rommet også. Hvis kjøkkenet er lite, eller har små vindusflater, kan mørke farger "krympe" rommet. Selv ville jeg trolig landet på Wheat. Rett og slett fordi den hadde en varm og rolig tone, og dessuten var verken lys eller mørk. 

Når det gjelder tilbygg til inngangsparti synes jeg tilbygget på bildet er vellykket.

image.png.3799d7caec209cdfd114d625c9a6dc06.png

Enig i at dette er fint! Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (19 timer siden):

Mannen ønsker seg fliser på gulvet, da det er mer praktisk.

Klassiske sjakkruter, eller hva tenker dere?
Spennende tråd 😊

Anonymkode: e3c7e...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Klassiske sjakkruter, eller hva tenker dere?
Spennende tråd 😊

Anonymkode: e3c7e...b9f

Sjakkruter...nei....så hardt og bade-aktig. Terracotta kanskje? Gir et varmere inntrykk - gjerne ‘blek’ farge, eller varmbrun.

Anonymkode: 388d0...803

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (19 timer siden):

Vi har et hus fra 1940 (klassisk funkis) med et moderne kjøkken som vi ikke helt liker. Vi tenker derfor å sette inn ny innredning om et års tid, nå er det hvitt Ikeakjøkken og parkett. 

Mannen ønsker seg fliser på gulvet, da det er mer praktisk.  Hva kan være fint av moderen kjøkkeninnredning?

Jeg liker denne leverandøren, vet ikke helt hvilken "farge"  jeg liker best

The E collection (askogeng.no)

En annen ting, ville dere tenkt det var greit å bygge et vindfang utenpå huset. Huset er i utgangspunktet kvadratisk, men det er allerede et tilbygg bygget over garasje. Jeg ønsker å ta vare på egenarten og ikke gjøre for mye sprell, men vi har liten gang og jeg drømmer om et toalett nede i første etasjen..

Jeg ville ikke gått for fliser på gulvet, og i hvertfall ikke om dere ikke har varme i gulvet. Fliser er veldig kaldt og veldig hardt. Man blir rett og slett mer sliten i ryggen av å gå/stå på fliser enn på tre, og det merker man jo særlig om man liker å tilbringe litt tid på kjøkkenet.

Jeg liker spesielt godt kjøkken fra Bulthaup, de er både moderne og tidløse, men de er svært dyre.

Når det gjelder tilbygg ville jeg definitivt kontaktet arkitekt.

Endret av Alauda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...