AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #41 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Bor 2 gutter på 18 år under i en utleieenhet, vet at de røyker hasj der, er dritt lei dem og vurderer å tipse politiet. Vil det gi dem for store konsekvenser vist jeg melder ifra. Anonymkode: c8494...05c Vær så snill, ikke vær den personen. Prat heller med de og be de røyke ute. Så får du heller gå mer drastisk til verks om de ignorerer det. Sannsynligvis vil de respektere deg. Du kan i prinsippet ødelegge fremtiden deres om du ringer politiet over en så banal ting som å røye hasj.. Ser det er flere her som ikke bryr seg, og hadde ringt politiet. Det er veldig egoistisk og kynisk. Dere som kommer med: "de velger selv å ødelegge fremtiden sin", spar meg. Næringslivet ruser seg på kokain og BUP skriver ut amfetamin til barn som ikke følger med i timen. Anonymkode: 2f2c1...2cb 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #42 Skrevet 10. februar 2021 What goes around comes around. Du får håpe du er rent mel i posten for all framtid. Anonymkode: 26dc1...321 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #43 Skrevet 11. februar 2021 Nightcrawler skrev (På 9.2.2021 den 22.50): Bra. Virkelig? Ødelegge fremtiden til to ungdom fordi de er nysgjerrige på et rusmiddel som ifølge forskning er langt mindre ufarlig enn alkohol? Har du lest deg opp på forskning om rusmidler? Sier ikke at hash er supert, men skjerp deg. Tips heller politi om foreldre som drikker for mye (har aldri hørt om noen som slår barna sine i hasjrus f.eks)? Folk er merkelige. Hasj er lovlig i veldig mange land. Om får år kommer til å bli det her også. Portugal, deler av København, Nederland, mange stater i usa, Spania (det er ikke lovlig på papiret, men politiet ser på det som et så ufarlig rusmiddel at de ikke arresterer deg om de går forbi. Dette vet jeg da jeg har bekjente i Spania som røyker titt og ofte.) osv. Jeg har hatt kolleger med alkoholproblemer. Sett folk slåss i fylla. Kjenner folk som har traumer fordi de vokste opp med foreldre med alkohol problem. Sjekk kriminalstatistikken i amerikanske stater som har legalisert hasj, den gikk faktisk ned. Folk gikk over fra alkohol til hasj. Jeg var i et land der hasj var legalisert. Tror du det var mye slåssing på byen eller folk som ravet ut i veien i fylla? Roligste nattelivet jeg har opplevd. Anonymkode: 7a7b0...e10 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #44 Skrevet 11. februar 2021 Nightcrawler skrev (På 9.2.2021 den 22.57): Uff, ja. Jeg har ikke empati for folk som røyker hasj. Det er grusomt. Du hadde blitt overrasket over hvor mange høyt utdannede som røyker hasj av og til. Eller gress/marijuana (mildere rus). Jeg kjenner flere, fantastiske og intelligente mennesker. Synes det er ille når folk røyker hasj flere ganger i uken, alt med måte. Men koselige mennesker er de fleste av dem. Anonymkode: 7a7b0...e10 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #45 Skrevet 11. februar 2021 Inwe skrev (På 10.2.2021 den 15.33): I Oslo skriver de sjelden forelegg på brukerdoser av noen form for ulovlige rusmidler. Det å kriminalisere noen som allerede er i en vanskelig situasjon gjør ikke saken bedre. Isteden forsøker de i størst mulig grad å fokusere på individet. Eller gjorde iallefall da jeg jobbet som vekter i Oslo. Håper det er/blir sånn i resten av landet også, bedre å hjelpe folk enn å straffe de. Brukerdoser av marihuana skal vel også avkriminaliseres eller iallefall stemmes om i år så vidt jeg vet. Håper det også går gjennom, ser ikke poenget med å gjøre mennesker til kriminelle fordi de inntar et stoff som er mer harmløst enn en øl. Også bare for å ha det på det rene, jeg driver ikke med noen ulovlige rusmidler, men jeg er klar over at straffesystemet ikke fungerer som det skal. Menes da hasj eller marijuhana? Jeg er enig med deg, spesielt da når man ser på forskning og statistikk i land der det er legalisert. Portugal er et interessant ekspemperiment sånn sett. Anonymkode: 7a7b0...e10
Inwe Skrevet 11. februar 2021 #46 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Menes da hasj eller marijuhana? Jeg er enig med deg, spesielt da når man ser på forskning og statistikk i land der det er legalisert. Portugal er et interessant ekspemperiment sånn sett. Anonymkode: 7a7b0...e10 Hasj er jo laget av marijuhana planten, så ja, det kommer vel under dette. Jeg er usikker på formuleringen der, men det skal opp til stemming til sommeren så vidt jeg vet. Mente uansett hasj og weed. Ja, Portugal har jo hatt god effekt av dette. Bare synd det alltid kun bli avkriminalisert, da er det fortsatt de kriminelles marked og varene blir ikke kontrollert. 1
Khadira Skrevet 11. februar 2021 #47 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Virkelig? Ødelegge fremtiden til to ungdom fordi de er nysgjerrige på et rusmiddel som ifølge forskning er langt mindre ufarlig enn alkohol? Har du lest deg opp på forskning om rusmidler? Sier ikke at hash er supert, men skjerp deg. Tips heller politi om foreldre som drikker for mye (har aldri hørt om noen som slår barna sine i hasjrus f.eks)? Folk er merkelige. Hasj er lovlig i veldig mange land. Om får år kommer til å bli det her også. Portugal, deler av København, Nederland, mange stater i usa, Spania (det er ikke lovlig på papiret, men politiet ser på det som et så ufarlig rusmiddel at de ikke arresterer deg om de går forbi. Dette vet jeg da jeg har bekjente i Spania som røyker titt og ofte.) osv. Jeg har hatt kolleger med alkoholproblemer. Sett folk slåss i fylla. Kjenner folk som har traumer fordi de vokste opp med foreldre med alkohol problem. Sjekk kriminalstatistikken i amerikanske stater som har legalisert hasj, den gikk faktisk ned. Folk gikk over fra alkohol til hasj. Jeg var i et land der hasj var legalisert. Tror du det var mye slåssing på byen eller folk som ravet ut i veien i fylla? Roligste nattelivet jeg har opplevd. Anonymkode: 7a7b0...e10 Jeg er ikke fan av rusmidler, uansett om det er narkotika eller alkohol. Enn så lenge er det ulovlig i Norge, og som utleier må man faktisk ha lov til å varsle politiet. Skjønner at hasj blir mer og mer akspetert av folk flest, men akkurat som flere andre meninger jeg har, så er ikke saueflokkmentaliteten noe for meg. Bare fordi mange ser ut til å akseptere hasj, så betyr ikke det automatisk at jeg må det, faktisk. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #48 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 9.2.2021 den 22.49): De får rulleblad = kan ikke jobbe med barn/funksjonshemmede/eldre, i politi/militær, ta alle utdanninger eller dra til USA. Så ja store konsekvenser. Anonymkode: 1df56...4e8 Joda. Reise til USA går helt fint. Anonymkode: 14ecd...88f
waco Skrevet 11. februar 2021 #49 Skrevet 11. februar 2021 Nightcrawler skrev (1 time siden): Jeg er ikke fan av rusmidler, uansett om det er narkotika eller alkohol. Enn så lenge er det ulovlig i Norge, og som utleier må man faktisk ha lov til å varsle politiet. Skjønner at hasj blir mer og mer akspetert av folk flest, men akkurat som flere andre meninger jeg har, så er ikke saueflokkmentaliteten noe for meg. Bare fordi mange ser ut til å akseptere hasj, så betyr ikke det automatisk at jeg må det, faktisk. Blir litt som hun som i 1970 politianmelder han homoseksuelle naboen fordi han har guttebesøk. Dersom man spør disse menneskene som anmeldte homoseksuelle naboer hvorfor, - så ville de svare at fordi de har lov! Like morsomt som det er å anmelde noen for cannabisbruk i 2021, var det å anmelde noen for homoseksuelle aktiviteter i 1970. 4
Khadira Skrevet 11. februar 2021 #50 Skrevet 11. februar 2021 waco skrev (Akkurat nå): Blir litt som hun som i 1970 politianmelder han homoseksuelle naboen fordi han har guttebesøk. Dersom man spør disse menneskene som anmeldte homoseksuelle naboer hvorfor, - så ville de svare at fordi de har lov! Like morsomt som det er å anmelde noen for cannabisbruk i 2021, var det å anmelde noen for homoseksuelle aktiviteter i 1970. Ganske tynt sammenligningsgrunnlag, men for all del.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #51 Skrevet 11. februar 2021 Hva står det i kontrakten? Er det lov å røyke inne eller ikke? Hvis det står i kontrakten at det ikke er lov å røyke sigaretter inne ville jeg ha sagt i fra til dem at det er røyking forbudt, og sagt på slutten at du ikke tolererer hasj inne i din utleieleilighet! Men på en annen side, har du barn? Da er det jo ikke noe bedre om de hadde satt seg på utsiden på en evt veranda å røyket? Er problemet ditt at de røyker inne eller hva de røyker? Anonymkode: 5d9c9...24a 1
waco Skrevet 11. februar 2021 #52 Skrevet 11. februar 2021 Nightcrawler skrev (Akkurat nå): Ganske tynt sammenligningsgrunnlag, men for all del. Okay da, - i sør afrika i 1994, - da kunne du anmelde negernaboen din til politiet for å drikke fra samme drikkefontene som deg. Så kunne man spurt disse menneskene som anmeldte negre som drakk vann fra drikkefontener, - hvorfor? - Svaret var vel at de hadde lov! Hvorfor skal man begrense seg da? Ta for eksempel deg, - du skryter ikke bare av at du ikke aksepterer rusmidler, - men at du anmelder dem! Det er der gleden din ligger. Du er jo likegyldig til at folk bruker rusmidler, - det er anmeldelsen du er så begeistret for! Fantastisk personlighet. Jeg beundrer slike mennesker som ikke bare ikke følger saueflokken, men at de forteller at de faktisk anmelder mennesker for deres egne handlinger. Å gjøre verden til et så godt sted (med flere anmeldelser enn det allerede er) er å pirre straffelystheten sin så mye at det nesten blir litt erotisk. Håpet er å skade! 4
Khadira Skrevet 11. februar 2021 #53 Skrevet 11. februar 2021 waco skrev (1 minutt siden): - Svaret var vel at de hadde lov! Hvorfor skal man begrense seg da? Ta for eksempel deg, - du skryter ikke bare av at du ikke aksepterer rusmidler, - men at du anmelder dem! Det er der gleden din ligger. Du er jo likegyldig til at folk bruker rusmidler, - det er anmeldelsen du er så begeistret for! Altså, hallo. Du kjenner ikke meg. Har jeg noe sted her skrevet at jeg er likegyldig til at folk bruker rusmidler? Nei, det har jeg ikke. Du kan gjerne prøve tillegge folk meninger de ikke har, men her lyktes du faktisk ikke med det. Til info har jeg bodd i et belastet område i Oslo tidligere. Jeg har sett hva både alkohol og narkotika gjør med folk. Jeg jobber i Oslo sentrum den dag i dag, jeg ser daglig hvilke problemer rusmisbrukere ender opp med å ha. Sier ikke at det er på grunn av hasj, men at det ser ut til å bli en stadig mer aksept for rusmidler i samfunnet, det synes faktisk jeg er skremmende. Noen flere meninger du tror jeg har? 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #54 Skrevet 11. februar 2021 Inwe skrev (1 time siden): Hasj er jo laget av marijuhana planten, så ja, det kommer vel under dette. Jeg er usikker på formuleringen der, men det skal opp til stemming til sommeren så vidt jeg vet. Mente uansett hasj og weed. Ja, Portugal har jo hatt god effekt av dette. Bare synd det alltid kun bli avkriminalisert, da er det fortsatt de kriminelles marked og varene blir ikke kontrollert. Ja de foreløpige studiene fra Portugal overrasket meg. De gikk jo inn for en vågal politikk. Litt russisk rulett. De er forut sin tid egentlig. Hadde forventet et høyere misbruk siden de avkriminaliserte heroin og flere tunge stoffer. De har nå den nest laveste dødeligheten ifh misbruk. I Portugal er det vel ikke lov å selge narkotika, men det er lov å kjøpe som jeg har forstått. Mulig de går inn bruke mer penger på politi og kartlegging av smuglin nå i andre fase. Ganske omfattende endring av helsesystemet, flere behandlingssentre, etc osv. Staten har vel spart millioner på alle som tidligere var i fengsels-og -rettssystemet. Anonymkode: 7a7b0...e10 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #55 Skrevet 11. februar 2021 Nightcrawler skrev (1 time siden): Jeg er ikke fan av rusmidler, uansett om det er narkotika eller alkohol. Enn så lenge er det ulovlig i Norge, og som utleier må man faktisk ha lov til å varsle politiet. Skjønner at hasj blir mer og mer akspetert av folk flest, men akkurat som flere andre meninger jeg har, så er ikke saueflokkmentaliteten noe for meg. Bare fordi mange ser ut til å akseptere hasj, så betyr ikke det automatisk at jeg må det, faktisk. Men det er vel bedre å prate med disse guttene og gi dem en advarsel. Gi dem en sjanse så vet de hva konsekvensen er neste gang. Med politianmeldelse kan man gjøre vondt verre. 18 åringer er ikke så gode på konsekvenstenkning og med en dom tror jeg neppe det blir mindre røyking.. Hasj var jeg negativ til før jeg og. Men så var det flere jeg kjente i utlandet som røyket. Jeg så effekten av rusen og leste mye forskning om stoffet. Det har absolutt misbrukerpotensiale akkurat som alkohol. Men jeg har aldri opplevd at noen har kranglet, skadet seg eller funnet på helt syke ting på hasj. Det har jeg sett mye av på alkohol. Anonymkode: 7a7b0...e10 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #56 Skrevet 11. februar 2021 Nightcrawler skrev (7 minutter siden): Til info har jeg bodd i et belastet område i Oslo tidligere. Jeg har sett hva både alkohol og narkotika gjør med folk. Jeg jobber i Oslo sentrum den dag i dag, jeg ser daglig hvilke problemer rusmisbrukere ender opp med å ha. Har sett dette fenomenet flere ganger iløpet av livet. Folk som tipser politiet/anmelder rusbruk, og kamuflerer dette som "å hjelpe". Det vil bare skade ungdommene og i ytterste konsekvens føre til hyppigere og mer destruktiv rusbruk. Hjelpe kan man gjøre på andre måter. Anonymkode: bee77...51b 5
Khadira Skrevet 11. februar 2021 #57 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 18 åringer er ikke så gode på konsekvenstenkning og med en dom tror jeg neppe det blir mindre røyking.. Mulig jeg er helt på trynet idiot, men jeg tenker at 18-åringer fint klarer tenke hva som er lovlig og ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #58 Skrevet 11. februar 2021 Du eier ikke denne boligen nei. Det var jo misvisende. For øvrig anbefaler jeg å passe dine egne saker. Hvis de ligger å synger og hallisunerer på natten ute i minusgrader, så er det ikke hasj de røyker. Husk hasj er lovlig i veldig mange land nå. Også i Norge kan man få på resept. Hvordan vet du at de ikke har resept? Anonymkode: 5ea09...02c 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #59 Skrevet 11. februar 2021 Øk husleien betraktelig. -med 1 mnd varsel. din leilighet= du bestemmer hvor mye husleien er! Du trenger ingen «grunn» til å øke. Anonymkode: 4675a...4b0
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #60 Skrevet 11. februar 2021 Nightcrawler skrev (14 minutter siden): men at det ser ut til å bli en stadig mer aksept for rusmidler i samfunnet Vi er enige der. Men faktum er at hasj spesielt begynner å bre om seg i Norge nå. Og de som selger hasj selger ofte sterkere stoffer. Med en avkriminalisering og en bedre kontroll av salg, slått sterkere ned på kriminelle gjenger som selger, hadde vi luket ut hasjrøyking som inngangsport til sterkere stoffer. For det er jo sånn nå. Om du ser til usa har flere stater statlige regulerte utsalgssteder for weed. Jeg vil heller at ungdom kan kjøpe lovlig weed uten mye rart innblandet av staten, enn en knarkermafiafyr på oslo s, som neste gang tilbyr en spennende gratis pille på kjøpet som potensielt er dødelig. Anonymkode: 7a7b0...e10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå