Gå til innhold

Kunne dere vært venn med en som er søsken med en tidligere "terrorist"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er fetter/kusine/tremening av en som ble antatt for å være terrorist tidligere, og som har gått bort fra holdningene, og har heller ikke drept noen. Jeg selv har ingen personlig forhold til vedkommende, eller troen på deres ideologi/tankesett. Men vi var nærme som barn i 10 års alderen. 

Ville jeg som person blitt utstøtt hvis jeg fortalte mine venner at jeg er i slekt med vedkommende? 

Anonymkode: ff960...d76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å svare på tittelen din, ja.

Skrevet

Nei, det kan jeg aldri tenke meg. Hadde nok personlig tatt med en klype salt om slektningen din virkelig var kommet på bedre tanker, men det hadde jo ikke vært vedkommende jeg skulle ha vært venner med, men deg, og det hadde gått helt fint.

Anonymkode: 28986...686

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei

Jeg er fetter/kusine/tremening av en som ble antatt for å være terrorist tidligere, og som har gått bort fra holdningene, og har heller ikke drept noen. Jeg selv har ingen personlig forhold til vedkommende, eller troen på deres ideologi/tankesett. Men vi var nærme som barn i 10 års alderen. 

Ville jeg som person blitt utstøtt hvis jeg fortalte mine venner at jeg er i slekt med vedkommende? 

Anonymkode: ff960...d76

Det avhenger helt av din holdning til vedkommende, og det vedkommende gjorde. Hvis du tar helt avstand fra det, ville det ikke hatt noe å si for meg, men om du liksom unnskylder eller bagatelliserer det så ville jeg blitt skeptisk.

Anonymkode: d63a2...25a

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja. Jeg kunne fint ha vært venn med deg. Alle mennesker er et eget individ og du skal da ikke lide for holdningene til en i din familie. Vi kan ikke ha kontroll over andre sine holdninger, kun våre egne. 
Men det kan hende at du møter på noen som ikke ville ha vært venn med deg på grunn av slektningen din. 
Dette er ofte mennesker som dømmer andre uten å se en sak fra flere perspektiver. Møter du på mennesker som dette så må du ikke bli lei deg for det.Mennesker som dømmer et individ  ut fra andre sine handlinger fortjener ikke tiden din uansett. De skal jo bli venn med deg og ikke slektningen din. Så det normale da er å basere vennskapet på dine holdninger til livet. 
Håper at folk er snille med deg❤️🌞

Endret av ShivaSol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...