Gukki92 Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Hei! Ny i gamet på KG men sender inn en fråga! Jeg skal gifte meg i mai 22, og sitter allerede nå med gjesteliste. Den er forsåvidt setlet, MEN har en del utfordringer på min fars side... For typ 7 år siden ble jeg utsatt for et overgrep av min bestefar som har gjort at jeg ikke har sett snurten på min bestefar ( som også ikke er et ønske ) siden dette. Det ble mye drama utav det, hvor jeg mistet kontakt med min bestemor, hun har nå de seneste årene begynt å snakke med meg når jeg treffer henne på butikken o.l men aldri invitert meg hjem heldigvis... Etter en stund mistet jeg også i lang tid kontakt med min far, da han nok mest sansynlig ikke forstår eller vil innse hva som har skjedd.. Jeg har per i dag normal kontakt med min far Før hendelsen tilbragte jeg nermest annenhver dag med mine besteforeldre og helst min bestemor, derfor har jeg et ønske om å invitere henne, men ikke min bestefar.. Og etter å ha snakket med min bonusmamma, har jeg forstått det slik at min far kommer til å gå av hengslene ( TROR VI, han har et sinne uten like) om jeg ikke inviterer begge to.. Min B.M mener jeg skal invitere begge to for hun er 99% sikker på at han ikke kommer til å dukke opp, mens min mor mener de på pur kommer til å komme begge to om dette skjer. Jeg vil på ingen som helst måte at min bestefar skal få muligheten til å komme i mitt bryllup, men trenger noen gode råd for hvordan jeg skal gå fram til min bestemor ang dette.. Bør jeg ringe min bestemor og invitere henne og pressisere at ¨jeg vil invitere deg!¨ (Bør jeg gå mer inn på det og forklare det? ) Hva gjør jeg med papsen ? Bør jeg nevne dette for han, eller bare la det svive og gå ? Er det andre der ute som har vært i samme situasjon ? Jeg vet at bestemoren min har veldig lyst til å komme i bryllupet mitt, og det er noe jeg ønsker selv også, så å utelukke henne totalt er ikke aktuelt. Tusen takk for alle som svarer sjallabais !
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Det er DITT bryllup! Hva din far måtte mene om gjestelisten kan du gi blaffen i. Jeg hadde pent gitt han beskjed om å komme med et smil eller ikke i det hele tatt, om han har tenkt til å skape seg over dine valg på en av de viktigste dagene i livet ditt så hadde jeg bedt han om å ryke å reise. Inviter bestemoren din med god samvittighet, jeg hadde aldri i verden satt en overgripers navn på en bryllupsinvitasjon. Anonymkode: 43ff4...c72 9
Silva Pluvialis Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 (endret) Fullt forståelig at du ikke ønsker å invitere overgriperen i bryllupet. Familien din burde forstå det. Endret 9. februar 2021 av Uatskillelig 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 En far, bestemor, bestefar, som omsorgsperson, er de viktigste personene i et barns liv. Det skulle bare mangle at de viste forståelse for din beslutning! En overgriper har INGENTING i ditt liv, eller bryllup å gjøre! Dette burde både din far, bestemor og bestefar forstå og respektere. Feig av din far og bestemor å ikke backe deg, etter alt det du har vært i gjennom! Håper det de gjør opp for seg. Lykke til med bryllupet ❤️ Anonymkode: afc81...803 3
Nymerïa Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 Hvis faren din ikke kommer i bryllupet ditt i solidaritet med overgriperen så er det like greit. Da har han ikke noe der å gjøre i utgangspunktet. Som mor selv så synes jeg dette er ganske opplagt. Når man får barn så blir man deres nærmeste allierte. Selv mot egen familie hvis nødvendig. Det kommer du til å forstå når du får barn selv. Jeg tror du skal være forberedt på at bestemora di ikke kommer. Det virker ikke som om hun har tatt noe oppgjør med mannen sin og det kan godt være at hun er av den gamle "Stand by your man" typen som blir hjemme av lojalitet. Jeg er lei for at du opplever dette, men far og bestemor ser ikke ut til å være personer du kan regne med. Jeg håper jeg tar feil. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 Om faren din velger å ikke komme i bryllupet fordi din bestefar ikke får komme, så har far valg en side: da har han valgt overgriperen din og ikke deg. Ønsker du egentlig et forhold med noen som velger din overgriper over deg? På den annen side, jeg forstår ikke helt hvorfor du ønsker kontakt med din bestemor, som visstnok har holdt sammen med din overgriper? Det er uansett ditt bryllup. Du bestemmer. Jeg ville ikke ha bedt verken bestemor eller bestefar. Anonymkode: f0060...de0 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 Umiddelbar reaksjon: Ikke inviter noen av dem - hverken far, bestemor eller bestefar. Ingen gidder sånt stress på bryllupsdagen. Altså, trist for bestemor, men å misse brylluper til ofre av den overgriper man er gift med må bare skrives på tapslisten, liksom. Anonymkode: eaff3...585 2
RockyRose Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 Ikkje inviter han! Dette er ditt(dykkar) bryllup, og det skal kun vere folk de ynskjer å feire ilag med der. Vi valgte å ikkje invitere eit familiemedlem i vårt bryllup, pga null kontakt då hen har gjort mykje stygt mot meg og andre i familien. Eg er einaste som ikkje har kontakt med vedkomande, dei andre har "gløymt" alt og latar som ingenting. Andre familiemedlem spurte om hen vart invitert, og viste tydeleg at dei vart skuffa. Eg tenkte meir på at vi ville ha dagen vår utan at èin eller to personar skulle øydelegge dette ved å vere der når dei verkeleg ikkje fortena å feire dagen vår med oss. Dersom ikkje dine nærmaste forstår dette, ville eg enkelt sagt at dei skal sleppe å delta sjølv om dei ikkje er einig!
Gukki92 Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #9 Skrevet 10. februar 2021 RockyRose skrev (3 timer siden): Ikkje inviter han! Dette er ditt(dykkar) bryllup, og det skal kun vere folk de ynskjer å feire ilag med der. Vi valgte å ikkje invitere eit familiemedlem i vårt bryllup, pga null kontakt då hen har gjort mykje stygt mot meg og andre i familien. Eg er einaste som ikkje har kontakt med vedkomande, dei andre har "gløymt" alt og latar som ingenting. Andre familiemedlem spurte om hen vart invitert, og viste tydeleg at dei vart skuffa. Eg tenkte meir på at vi ville ha dagen vår utan at èin eller to personar skulle øydelegge dette ved å vere der når dei verkeleg ikkje fortena å feire dagen vår med oss. Dersom ikkje dine nærmaste forstår dette, ville eg enkelt sagt at dei skal sleppe å delta sjølv om dei ikkje er einig! Tusen takk for svar! Og så ¨hyggelig¨ om man kan si det at det er noen som har opplevd noe lignende. Her har også alle andre i familien ( på min fars side) glemt og latt det suse forbi!
RockyRose Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 Gukki92 skrev (49 minutter siden): Tusen takk for svar! Og så ¨hyggelig¨ om man kan si det at det er noen som har opplevd noe lignende. Her har også alle andre i familien ( på min fars side) glemt og latt det suse forbi! Desverre er det ofte sånn. Mange tenkjer "blod er tjukkare enn vatn", og at ein då skal finne seg i å bli behandla dårleg og likevel tilgje. Eg vil kun ha folk i livet mitt som gjer meg godt, og dei som gjer meg vondt fortena ikkje å vere ein del av det. Sånn fortena du å leve og, ts ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå