fjær Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Noen som følger med? Ser det på vgTV. Han første forsvareren til Trump, gud bedre som han skravler og "liksom-morsom" han er... 2
Humas Skrevet 10. februar 2021 #2 Skrevet 10. februar 2021 KGs brukere er ikke så interessert i politikk. Slo sent på nyheter i går og skjønte ikke hva den siste forsvareren sa, om han var nervøs, ukomfortabel eller ufokusert. Sånn er det vel når de ble kastet inn i arenaen i siate kiten etter at Trump sparket de forrige. Likevel var det 44 republikanere som stemte for at ex-presidenten ikke skulle(kunne) tiltales. Så i neste runde har det vel ikke noe å si at de er så elendige, svaret er jo gitt, dessverre. 1
Gjest Dr.Oetker Skrevet 10. februar 2021 #3 Skrevet 10. februar 2021 Joda, såg på da han første forsvareren var på. Rett og slett flaut. Han babla om ingenting. Var så vidt innom temaet om Trump kunne tiltales eller ikke. Prøvde å rævslikke to av representantene der. Ikke akkurat imponert. Samtidig så vet de jo også at de fleste republikanernes stemme er avgjort på forhånd. Kun en republikaner (i forhold til forrige avstemming) som endra stemmen sin, totalt 6 republikanerne stemte for at Trump kan tiltales.
Valar Morghulis Skrevet 10. februar 2021 #4 Skrevet 10. februar 2021 fjær skrev (18 timer siden): Noen som følger med? Ser det på vgTV. Han første forsvareren til Trump, gud bedre som han skravler og "liksom-morsom" han er... Jeg følger med. Så via WaPo og CNN. Rep. Raskin er det bare å bøye seg i støvet for. Han skulle hatt tillatelse til å gi GOP-representaner som sier at de heller vil fokusere på å "jobbe for folket" en saftig ørefik. Videoen er grusom. Er samtidig på Twitter, da ser man sammen med hele verden. Hadde jeg ikke vært på Twitter hadde jeg trodd jeg mistet hjerneceller når Castor gikk til verks. Ingenting er gitt enda. Begge mulige utfall er interessante. Selv om det for meg, og majoriteten av det Amerikanske folk, er åpenbart rett å dømme ham, har jeg sett nok narsissister og psykopater rusle uberørt fri fra grov kriminalitet til å ikke bli overrasket. 3
Valar Morghulis Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Funker også veldig bra å se på Youtube. Jeg liker Brian Tyler Cohen. Han bruker ikke clickbait-overskrifter og viser nyhetssaken før han legger frem egen mening. Du kan være med i chatten. Jeg så ett norsk navn i sted. 1
von Dünkel Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 12 hours ago, Humas said: KGs brukere er ikke så interessert i politikk. Det er kjent at kvinner ikke bryr seg særlig om politikk.
Khadira Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 von Dünkel skrev (1 minutt siden): Det er kjent at kvinner ikke bryr seg særlig om politikk. Nei, vi bryr oss bare om matlaging og rengjøring, naturligvis. 8
von Dünkel Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 Just now, Nightcrawler said: Nei, vi bryr oss bare om matlaging og rengjøring, naturligvis. Det vet jeg ikke noe om. Det jeg vet er følgende: Kvinner har en betydelige lavere interesse for nyheter enn menn og vet minst om nyhetsbildet. Forskerne jobbet ut fra en hypotese om at økt likestilling og stadig høyere utdanningsnivå blant yngre kvinner ville gi utslag på statistikken. Men til tross for at kvinners utdannelsesnivå har økt, har ikke dette ført til økt nyhetsinteresse og økt kunnskap. Kvinner har vesentlig lavere interesse for og kunnskap om (harde) nyheter enn menn (som innen- og utenrikspolitikk, samfunnsdebatt og økonomi). Kvinner følger derimot med på andre ting, blant annet nyheter om religion, lokalsamfunnet, underholdning og kjendiser. https://arkiv.klassekampen.no/article/20160728/ARTICLE/160729817 1
Khadira Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 von Dünkel skrev (Akkurat nå): Men til tross for at kvinners utdannelsesnivå har økt, har ikke dette ført til økt nyhetsinteresse og økt kunnskap. Kvinner har vesentlig lavere interesse for og kunnskap om (harde) nyheter enn menn (som innen- og utenrikspolitikk, samfunnsdebatt og økonomi). Kvinner følger derimot med på andre ting, blant annet nyheter om religion, lokalsamfunnet, underholdning og kjendiser. Kjenner meg igjen her, jeg. Men så er ikke jeg ihugga feminist heller.
NordicViking Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 Dr.Oetker skrev (12 timer siden): Joda, såg på da han første forsvareren var på. Rett og slett flaut. Han babla om ingenting. Var så vidt innom temaet om Trump kunne tiltales eller ikke. Prøvde å rævslikke to av representantene der. Ikke akkurat imponert. Trump skal angivelig være svært misfornøyd med sine forsvareres innsats den første dagen i riksrettssaken. Ord som 'rasende' og 'illsint' er brukt for å beskrive Trumps sinnstilstand. (TV2) 1
Valar Morghulis Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 von Dünkel skrev (42 minutter siden): Det er kjent at kvinner ikke bryr seg særlig om politikk. 😂 Kan jo ikke argumentere mot det, forumets lave nyhetsinnhold og massive SoMe/Influencer-prat er jo bevis. Nightcrawler skrev (1 time siden): Kjenner meg igjen her, jeg. Men så er ikke jeg ihugga feminist heller. Tja, tjeee, du prøvde deg jo på å avfjåse von Dunkel, men ble hugget ned av kjipe fakta, så ihugga er du nå, ihuga feminist skal du få slippe å være,. 🤪😉 Som kvinne ble jeg litt på defensiven jeg og, men, det er jo bare å overgi seg til fakta og egen virkelighet. Den ene venninnen jeg hadde som var oppriktig opptatt av internasjonale nyheter har nå fått 2 barn og liker bedre å kose seg på Instagram. Mannen har ikke på noen måte endret sine internasjonale medievaner.
Valar Morghulis Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 NordicViking skrev (1 time siden): Trump skal angivelig være svært misfornøyd med sine forsvareres innsats den første dagen i riksrettssaken. Ord som 'rasende' og 'illsint' er brukt for å beskrive Trumps sinnstilstand. (TV2) 😂 Han kommer til å koke resten av sitt liv samme hva. Jeg vet nok om det indre av en narsissist til å vite at han brenner i eget helvete samme f utfallet av saken. Nå heller jeg faktisk litt i mot ett ønske om frikjennelse for å se hva det gjør med GOP og USA i de neste 4 åra.
Gjest Dr.Oetker Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 Om republikanerne fremdeles etter dette støtte Trump (frikjenner han), tror jeg faktisk de vil miste flere representanter og senatorer ved neste valg i 2022 (er det vel?). De tror at de må støtte han for å få stemmer (les: makt), men jeg tror (og inderlig håper) at det ikke medfører riktighet! Det kommer snart ris til egen bak. Pendelen snur. Når mioritetslederen drar ned til Trump i Florida før riksrettssaken og åpenbart smisker seg inn der (noe som er den enkleste saken i verden. Nesten samtlige senatorer kjente på kroppen det som skjedde 6 januar, men å ikke anerkjenne hvilken makt Trump sine ord som her blitt gjentatt og gjentatt til de grader siden FØR valget, om at om han vinner må valget være rigget osv osv, ja da fortjener ikke partiet noe annet enn å liggende igjen med en brukket rygg! Det er utrolig å se det som lagt fram så langt, men jeg er faktisk mer interessert i hva forsvaret vil legge fram på sine 16 t. Var innleggene dems i går en forsmak, eller et skuespill? Det gjenstår å se! Jeg ser omtrent alt live.
Valar Morghulis Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 Dr.Oetker skrev (26 minutter siden): eg ser omtrent alt live. Har også sett alt live. Er så sliten i hodet at jeg ikke klarer å lese, nesten ikke tenke. Minutter fra å se Mitt Romney slått til blods. Pence hengt foran familien sin. Kongressmedlemmer, ansatte, stab, kvalt av strips. Alle skylder Goodman sitt liv. Blue lives matter my a** Som kvinne må jeg avslutte denne dagen med en kattepus. Jeg klarer ikke å slutte å le av den. Skjønner ikke at resten av "rettssalen" ikke dauer i øyeblikket. 'I’m not a cat'_ lawyer gets stuck on Zoom kitten filter during court case-720p.mp4 2
Gjest Dr.Oetker Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 Valar Morghulis skrev (1 minutt siden): Har også sett alt live. Er så sliten i hodet at jeg ikke klarer å lese, nesten ikke tenke. Minutter fra å se Mitt Romney slått til blods. Pence hengt foran familien sin. Kongressmedlemmer, ansatte, stab, kvalt av strips. Alle skylder Goodman sitt liv. Blue lives matter my a** Som kvinne må jeg avslutte denne dagen med en kattepus. Jeg klarer ikke å slutte å le av den. Skjønner ikke at resten av "rettssalen" ikke dauer i øyeblikket. 'I’m not a cat'_ lawyer gets stuck on Zoom kitten filter during court case-720p.mp4 Im not a cat! Steike bra. Har ledd mange ganger av den i dag 😂 😄 Ja, det var mange som var veldig nært til å bli funnet/tatt igjen. Hva hadde da skjedd med de? Ikke godt å si. Ville saken da stilt seg anerledes om feks Pence hadde blitt drept?? Problemet er jo at mange av republikanerne som stiller på gjenvalg, tror de ikke kan gå mot trump uten å miste plassen sin ved kommende valg. Ergo er det kun sin egen makt de tenker på, ikke de faktiske forholdene. De unnskylder det med at Trump ikke kan stilles til riksrett da han ikke lenger er president, men det er jo bs for å si det mildt.
Aragorn ll Elessar Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 Har ingen tro på at han kommer til å bli straffet. Nei jeg følger ikke med på den 2
Gjest Dr.Oetker Skrevet 11. februar 2021 #17 Skrevet 11. februar 2021 Aragorn ll Elessar skrev (16 minutter siden): Har ingen tro på at han kommer til å bli straffet. Du får nok dessverre rett i det
Frøkensina Skrevet 11. februar 2021 #18 Skrevet 11. februar 2021 Jeg har fått med meg mer av skadene som skjedde, politimenn som har fått hodeskader og en som mistet tre fingre. Og at det ikke var én, men to av capitol politiet som tok selvmord i etterkant. Helt sprøtt at partiet som stilte Bill Clinton til riksrett får å juge om utroskap mot Hillary ikke vil dømme Trump for å få folk til å storme Capitol. Men når Mitch McConnell stemte for at denne saken er mot konstitusjonen så er det ikke noen sjanse for at nok republikanske senatorer vil dømme ham. 6
Gjest Dr.Oetker Skrevet 11. februar 2021 #19 Skrevet 11. februar 2021 Frøkensina skrev (12 timer siden): Jeg har fått med meg mer av skadene som skjedde, politimenn som har fått hodeskader og en som mistet tre fingre. Og at det ikke var én, men to av capitol politiet som tok selvmord i etterkant. Helt sprøtt at partiet som stilte Bill Clinton til riksrett får å juge om utroskap mot Hillary ikke vil dømme Trump for å få folk til å storme Capitol. Men når Mitch McConnell stemte for at denne saken er mot konstitusjonen så er det ikke noen sjanse for at nok republikanske senatorer vil dømme ham. Det er jo det samme med høysterettsdommere. De blokkerte slik at Obama ikke fikk nominert på slutten av sin tid, men da trump fikk anledeningen var det uhyre viktig å få på plass en ny. Makt, makt, makt. Det er alt som betyr noe. Noe etikk eller moral er ikke å finne i politikken (gjelder de fleste steder, ikke kun republikanerne).
Frøkensina Skrevet 11. februar 2021 #20 Skrevet 11. februar 2021 Dr.Oetker skrev (38 minutter siden): Det er jo det samme med høysterettsdommere. De blokkerte slik at Obama ikke fikk nominert på slutten av sin tid, men da trump fikk anledeningen var det uhyre viktig å få på plass en ny. Makt, makt, makt. Det er alt som betyr noe. Noe etikk eller moral er ikke å finne i politikken (gjelder de fleste steder, ikke kun republikanerne). Ja, lurer på om Biden og demokratene vil utvide høyesterett eller ikke. Makt korrumperer alltid, men det blir bare ekstra sprøtt i USA når de bare har to partier og det ene har begynt å basere seg på konspirasjonsteorier til velgerne. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå