gretchenlowell Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Hei! Jeg har to barn i barneskolealder hvor far og jeg flyttet fra hverandre for over fem år siden. Han har etter dette kun hatt sporadisk kontakt med barna og valgt å bosette seg langt unna oss. Jeg har holdt meg i samme kommune som vi bodde sammen i også etter bruddet. Kort fortalt så møter far sjeldent opp på samvær, han tar ikke kontakt med barna og kommer ofte med rare tildels dårlige unnskyldninger for å avlyse samvær. Det er alltid jeg som må ta initiativ til samvær, og han går rett i angrep om jeg ber om en plan både i forhold til samvær men også når det kommer til hans mål med barna (altså hvilket forhold han faktisk ønsker med dem). I år har jeg fått nøyaktig en melding av han. Han fikk et barn til for et par år siden og etter dette har kontakten med våre barn blitt enda mindre. Jeg er så ufattelig lei av å sloss med han, jeg er så jævlig lei av å være den store stygge ulven hele tiden bare fordi jeg stiller krav om at han skal gi barna stabilitet. Jeg holder nå igjen for overnattingssamvær (han bor 4 timer unna) da han ikke har sett dem mer enn 5 ganger de siste to årene, noe som har vært hans valg. Jeg har i denne perioden meldt han månedlig og foreslått samvær. Barna har kommet dit at de ikke spør etter han, og når de først møter han er det gøy der og da så er de ferdige med det. Hva gjør jeg? Har bestilt time på familievernkontoret men tidligere erfaringer sier at det ikke vil utgjøre noen forskjell. Jeg er enormt sliten av å prøve å legge til rette for en som bare bryr seg når det passer han.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Er det barna som ikke ønsker å overnatte? Anonymkode: 5145b...47f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Hvorfor holder du på sånn da? Anonymkode: 5c0ca...c18 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Det er ikke til barnas beste å tvinge en person som ikke ønsker det til å være far. Han er jo ikke en ressurs, trygghet eller omsorgsperson for dem, og ønsker tydeligvis ikke å være det. Hans tap, men ikke dytt ungene inn i rotet til et slikt menneske. Anonymkode: 86ba7...8fe 7
gretchenlowell Skrevet 9. februar 2021 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det barna som ikke ønsker å overnatte? Anonymkode: 5145b...47f Barna ønsker ikke overnatting og sist de skulle det måtte jeg hente etter leggetid fordi eldste hadde panikk. far nekter å snakke om episoden og hevder det bare var h*n som var «følsom» og vanskelig..
gretchenlowell Skrevet 10. februar 2021 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor holder du på sånn da? Anonymkode: 5c0ca...c18 Hvordan sånn? Sånn som i å oppfordre til samvær? 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Skjønner ikke at du gidder å styre så mye med far. Om han vil ha kontakt får det bli opp til han, da slipper du det styret Anonymkode: 98a4a...ca0
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 gretchenlowell skrev (5 minutter siden): Hvordan sånn? Sånn som i å oppfordre til samvær? Ja, slutt å ta kontakt med far. La han ta initiativet. Du har gjort din del uten at det har ført noe fram. Anonymkode: 01f9c...333 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå