Gå til innhold

Bullet journal tråden

powerpuffen

Anbefalte innlegg

Mulig det finnes en annen tråd om dette, har forsøkt å søke uten hell. 

Er det flere her inne som driver med bullet journal? Tenkte vi kunne dele litt spreads, tips, ideer osv! 🌿 

Finnes mye snacks på Pinterest - meeeen jeg er Ikke helt på det nivået 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har drevet litt med bujo, men fordi jeg har utrolig lite å planlegge ble det kjedelig å lage spreads 😅 Så nå brukes den i hovedsak til å tracke ting over tid, også har jeg laget en strikkejournal da 😊

Men kan bli gøy å følge en tråd med andre med samme interesse, kanskje jeg starter opp igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teyla skrev (14 timer siden):

Jeg har drevet litt med bujo, men fordi jeg har utrolig lite å planlegge ble det kjedelig å lage spreads 😅 Så nå brukes den i hovedsak til å tracke ting over tid, også har jeg laget en strikkejournal da 😊

Men kan bli gøy å følge en tråd med andre med samme interesse, kanskje jeg starter opp igjen.

Morsomt! Jeg er litt motsatt - jeg forsøker å tracke ting, både matinntak pga diett, men også andre habits, men jeg klarer ikke helt å følge opp disse, så i mars måned har jeg laget en fryktelig enkel habit tracker i håp om at denne skal være lettere å bruke for min del. Planleggingsbiten derimot er jeg mer up to date med. Jeg synes for øvrig bullet journaling ble mye morsommere da jeg fikk en bok med tykke sider og litt glattere ark. Det ble mye lettere å gjøre det pent da. Bruker Archer & Olive som man får tak i på Tudos. 

Jeg bruker hovedsakelig bujoen til studier - da vi har fryyyyktelig mye å gjøre hvert semester. 

Jeg er også ganske "minimalistisk" i stilen da jeg ikke er så veldig flink til å tegne, så henter mye inspirasjon fra Caitlins corner på youtube. Anbefales å sjekke ut! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med bujo, men er ganske minimalistisk av meg - holder det enkelt og funksjonelt :) Bruker den litt mindre nå når det er korona, fordi det er mindre å planlegge.

Endret av Roci
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et veldig godt tips, @Sprinkle! Jeg har bare brukt Leuchttrum1917 i to runder, men de får fryktelig mye bleeding :( Det eneste som funker der er kulepenn, men det er ikke noe godt å skrive med. Men neste bok blir nok Archer & Olive da. De har jo også så fine cover! 

Hva slags penn bruker dere? Og har dere noen tips til god hvis gel-pen? Jeg liker så godt uttrykket av hvit tekst oppå annen farget penn, men av de jeg har prøvd har alle virket utvannet og gjennomsiktige. 

Jeg begynte med bullet journaling på grunn av det estetiske... Prøver å utvikle kreativiteten min, (forbannelsen med å være venstrehendt, haha) og merker at jeg har større interesse av å gå tilbake til sidene og fylle ut hvis de er pene å se på :) Men det tar jo også en god del tid, så blir ikke så veldig mye av sånt likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teyla skrev (4 timer siden):

Det er et veldig godt tips, @Sprinkle! Jeg har bare brukt Leuchttrum1917 i to runder, men de får fryktelig mye bleeding :( Det eneste som funker der er kulepenn, men det er ikke noe godt å skrive med. Men neste bok blir nok Archer & Olive da. De har jo også så fine cover! 

Hva slags penn bruker dere? Og har dere noen tips til god hvis gel-pen? Jeg liker så godt uttrykket av hvit tekst oppå annen farget penn, men av de jeg har prøvd har alle virket utvannet og gjennomsiktige. 

Jeg begynte med bullet journaling på grunn av det estetiske... Prøver å utvikle kreativiteten min, (forbannelsen med å være venstrehendt, haha) og merker at jeg har større interesse av å gå tilbake til sidene og fylle ut hvis de er pene å se på :) Men det tar jo også en god del tid, så blir ikke så veldig mye av sånt likevel. 

Når du først begynner med archer and olive, blir du aldri å gå tilbake! :laugh:

Jeg bruker følgende penner: 
Til å outline bokser osv: https://www.tudos.no/produkt/sakura-pigma-micron-fineliner-svart/ i 03, 05, og 08. Det varierer litt hva jeg bruker, men liker 0,8 best, 05 som en god nr 2. 
Favoritt gel-pen: https://www.tudos.no/produkt/sakura-gelly-roll-basic-hvit-10/ Bruker den hovedsakelig når jeg skriver på kartong og limer inn, men den finnes i masse forskjellige farger og er veldig fint pigmentert. Funker også fjell over tombow-tusjer eller andre litt lysere farget tusjer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har min nye lille baby kommet i posten. En travel size bullet journal. Denne skal jeg bruke ved siden av min vanlige journal, men denne skal jeg bruke som et slags moodboard, eller «moodbook» som jeg har kalt den :laugh:

Denne blir nesten som en dagbok, bare at jeg noterer ideer, sanger, dikt, matoppskrifter - egentlig hva som helst som faller meg inn! 

@Teylaher ser du hvordan gelly roll er over en lys Tombow tusj. Ikke like «outstanding» som på kartong, men det fungerer! Jeg var fri for brun kartong, så jeg prøvde noe litt annet. Jeg likte faktisk den litt rustikke følelsen av at linjene i fargen på tusjen gled litt inn i hverandre.
A6FAF7C2-7DC6-48CD-B09B-0BDC5D0DB216.thumb.jpeg.6ca515d13ac39264c97b4312d99f4fa1.jpeg

B33C0CDD-0FAB-4C30-AEF3-EE9777C3782B.jpeg

Endret av Sprinkle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor fare for at jeg må nettshoppe litt snart, @Sprinkle 🙈 Og jeg er enig, det ble kul effekt med stripene av Tombow! Jeg har bare sort og lys-lys grå Tombow, liker å markere linjer i lister med den lyse. Forsøkte meg på litt brush lettering med den sorte, men som venstrehendt var det mer enn utfordrende 😅

Du foreslo i HI at vi kunne dele litt spreads, så tenker jeg bidrar med de jeg har 😊 Beklager dårlig sladding, men vil ikke blir for personlig her enda 😉

Tre år på rad har jeg fylt inn "year im pixels" for humør/opplevelse av dagen. Interessant å se utvikling over tid 😊

PicsArt_02-22-11_58_01.thumb.jpg.37d46baaf8746543efac5b2e56333657.jpg

Til jul trengte jeg litt tydeligere lister, men i en litt enklere stil enn jeg har hatt tidligere. Mindre farger 😅

DSC_1111-01.thumb.jpeg.6e0ef8cd4028fbe96d1836bf3bf4cc34.jpeg

Også er jeg fryktelig glad i julefilmer 🤩

DSC_1109.thumb.JPG.a76f82e57f1dc37401d40ebbb5a86109.JPG

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på med bullet journal i noen år nå, men i år gikk jeg for mer en reading journal hvor jeg tracker lesingen min og litt andre ting, samt har et måneds-spread hver måned hvor jeg fører inn avtaler. Tidligere har jeg hatt ukes-spread (to sider per uke) og jeg har ikke så mye avtaler, så det ble til at mye sto tomt. Oppsettet jeg har nå ser ut til å fungere mye bedre for meg. 

Jeg var så heldig at jeg fikk hele Tombow-settet på 108 tusjer i julegave, og elsker dem!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig @Stueloff 🤩 Jeg har veldig lyst på flere Tombow, men foreløpig er det ikke på prioriteringslista.

Jeg vil forresten anbefale knettgummi i stede for viskelær hvis dere skisserer med blyant først. Det visker like godt i mine øyne, men man slipper viskelær-støv da knettgummien tar til seg blekket.  (Jeg ble lei av å støvsuge hobbyrommet hver gang jeg laget nye spreads!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Teyla Oi! Det er skikkelig godt gjort at du har greid å holde denne trackingen over så lang tid. Det er jo da man virkelig ser effektene! Takk for tips ang viskelær. Det flyter viskelær-støv her også :tongue:

@Stueloff Ja! Når jeg var i jobb så brukte jeg en side for hver dag, jeg - og skrev ned alt som skulle gjøres denne dagen. Da brukte jeg ikke bullet journal, men denne: https://www.cgdlondon.com/collections/best-sellers/products/pink-daily-planner. Likte den faktisk veldig godt, men liker å kunne designe selv da, så endte opp med å gå tilbake til bullet journal da denne var skrevet ut. Nå er jeg derimot student, og da liker jeg å ha oversikt uke for uke, og ikke dag for dag.

Tenker at jeg selv skal teste ut en annen form for spread nå i mars, hvor jeg skriver ned forelesninger i tillegg til gjøremålsliste, for jeg får ikke ordentlig plass når jeg lager en dobbel side med ukes-spread. Og dessuten opplever jeg ofte at egenstudier flytter seg litt fra dag til dag da det kan komme andre ting som må prioriteres først. 

Endret av Sprinkle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...