AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har aldri kommet særlig godt overens med svigerfamilien, særlig dårlig med moren til samboeren. Det har ikke skjedd noe spesielt, men hun er en bestemt dame som går hjemme og snakker ned andre mennesker. Går overens med søsteren og svogeren og barna deres, men føler at mora snakker drit om meg til henne. Søstera. Merker det når vi er med søsteren og at hun er skeptisk. Er hyggelig å prater, men det merkes liksom bare at det er dårlige vibber. Bare holde meg unna fra nå? Anonymkode: 4a38f...efd
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Jeg holder meg unna så langt det lar seg gjøre. Er selvsagt høflig når vi treffes, men tar aldri initiativ til noe med de. Har ikke skjedd noe spesielt her heller, vi bare går tydeligvis ikke overens og har ingenting til felles. Anonymkode: 2474f...93e 11
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Oppretthold minimal sosial kontakt. Kun det som trengs for å holde forholdet OK, for mannen din sin skyld. Gå rett i skuespillermodus, og ikke invester i noen ekte følelser på den kanten. Så går nå dagene. Anonymkode: 2ea4d...c7b 9
Zienna Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Da synes jeg at du skal gå hardt inn for å opptre hyggelig og høflig! Minn deg selv om at dette er din manns nærmeste, som han sikkert er glad i. Det er som med arbeidskolleger - man velger dem ikke selv. Det forventes ikke at du skal like alle, men at du skal være høflig og hyggelig. 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 Zienna skrev (44 minutter siden): Da synes jeg at du skal gå hardt inn for å opptre hyggelig og høflig! Minn deg selv om at dette er din manns nærmeste, som han sikkert er glad i. Det er som med arbeidskolleger - man velger dem ikke selv. Det forventes ikke at du skal like alle, men at du skal være høflig og hyggelig. Da synes jeg du skal slutte å synse før du vet hva jeg gjør! Jeg er hyggelig! Men blir litt oppgitt når du merker det er fake, og at de ikke liker meg. Man trenger ikke ha verdens høyeste i iq for å lese hvilke signaler enkelte mennesker sender ut 😉 ts Anonymkode: 4a38f...efd 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oppretthold minimal sosial kontakt. Kun det som trengs for å holde forholdet OK, for mannen din sin skyld. Gå rett i skuespillermodus, og ikke invester i noen ekte følelser på den kanten. Så går nå dagene. Anonymkode: 2ea4d...c7b Godt tips takk! Ja jeg gjør det, men jaggu ikke lett alltid når du merker signalene. Anonymkode: 4a38f...efd 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 Hold deg unna. Jeg merket lignende vibber fra min svigerfamilie, og da jeg endelig oppdaget hva det gikk i sånn konkret, var det hinsides min fatteevne at noe menneske kunne få seg til å oppføre seg sånn. Noen mennesker er bare giftige. Anonymkode: 699cc...39c 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg holder meg unna så langt det lar seg gjøre. Er selvsagt høflig når vi treffes, men tar aldri initiativ til noe med de. Har ikke skjedd noe spesielt her heller, vi bare går tydeligvis ikke overens og har ingenting til felles. Anonymkode: 2474f...93e Godt å høre at jeg ikke er alene. Å takk for råd! ja nei, blir ikke noe initiativ fra meg heller lengre. Ikke første gang jeg merker at det er noe i luften, sjøl om de er aldri så påtatt hyggelige. Hjelper ikke på at mora er en sladrehank som snakker ned alle. Da er det klart at hun gjør det med meg og. Skal gi de lite oppmerksomhet og være vennlig å kort fra nå. Anonymkode: 4a38f...efd 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hold deg unna. Jeg merket lignende vibber fra min svigerfamilie, og da jeg endelig oppdaget hva det gikk i sånn konkret, var det hinsides min fatteevne at noe menneske kunne få seg til å oppføre seg sånn. Noen mennesker er bare giftige. Anonymkode: 699cc...39c Off, så irriterende og slitsomt får deg. Skjønner hva du mener.. Helt klart, noen mennesker er bare ikke bra får deg. Skal ærlig innrømme at selskaper og slikt er en utfordring med den falsle påtatte vennligheten. Kan sikkert være en ide å fortelle minst mulig å være overflatisk. Anonymkode: 4a38f...efd 1
Zienna Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Da synes jeg du skal slutte å synse før du vet hva jeg gjør! Jeg er hyggelig! Men blir litt oppgitt når du merker det er fake, og at de ikke liker meg. Man trenger ikke ha verdens høyeste i iq for å lese hvilke signaler enkelte mennesker sender ut 😉 ts Anonymkode: 4a38f...efd Hvorfor spør du om råd når du egentlig ikke ønsker andres synspunkter? Du ønsker kun å få bekreftelse fra andre om at du gjør det riktige når du reduserer kontakten med svigerfamilien din. Deg om det. 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har aldri kommet særlig godt overens med svigerfamilien, særlig dårlig med moren til samboeren. Det har ikke skjedd noe spesielt, men hun er en bestemt dame som går hjemme og snakker ned andre mennesker. Går overens med søsteren og svogeren og barna deres, men føler at mora snakker drit om meg til henne. Søstera. Merker det når vi er med søsteren og at hun er skeptisk. Er hyggelig å prater, men det merkes liksom bare at det er dårlige vibber. Bare holde meg unna fra nå? Anonymkode: 4a38f...efd Hvis typen er mye med familien som du ikke går overens med så er min erfaring at man egentlig ikke passer sammen. Irritasjonen vil komme frem etter flere år sammen og det vil vise seg at han er lik de. Svigermor snakker om alle og 90% av alt hun snakker om er løgn. Hun finner på ting for å ha noe å snakke om, jeg har tatt henne før det et par ganger. Samboer er aldri med moren sin, vi har kun kontakt pga barna. Anonymkode: 26b8c...22c 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Familien til eksen min og jeg kom aldri overens. Endte med brudd mellom oss pga moren hans. Så synes et godt forhold til svigerfamilien er veldig viktig. Eksen kom heller ikke overens med min familie så vi slet veldig med å samle familiene våre. Min nye manns familie og jeg kommer veldig godt overens. Kan dra på kaffebesøk til svigermor alene og hun passer gjerne barna slik at jeg og mannen kan ha litt alenetid. Dette gjorde aldri min eks svigermor. Hun hatet meg og baksnakket meg og min familie hele tiden. Godt forhold til familiene er alfa og omega hvis man skal ha et fint forhold med mannen tenker jeg. Anonymkode: 65ec8...92d 2
Gjest ti10 Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 Du må vel bare holde kontakten til et minimum, og stålsette deg og være hyggelig de gangene du MÅ treffe dem. Men jeg slutter aldri å forundre meg over folk som tror blindt på alt andre sier, som svigerinnen din som tror på svigermoren. At det ikke ringer en bjelle et sted som sier at "Var det nå akkurat sånn det var?" og at folk ikke etter hvert skjønner at det kan være lurt å ta ting med en klype salt. Jeg kjenner til mange som tror at absolutt alt de hører eller leser er den eneste sannheten, men jeg har problemer med å forstå ikke at voksne, tilsynelatende oppegående mennesker kan være så naive. Men det nytter jo ikke å endre dem, så det er nok bare å holde seg unna.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 Hvordan ender man opp med å ikke komme overens med andre voksne? Altså, dette er familien til din kjære. Nå får alle bare ta seg sammen altså. Man trenger da ikke elske alle man omgås, men man klarer vel for søren å komme overens. Noen mennesker stoppet utviklingen på ungdomsskolen, kan det virke som. Anonymkode: 7cb05...394 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 Jeg synes det er veldig spesielt at det ikke er mulig for et voksent menneske å ta seg sammen og opptre normal høflig mot familien til sin egen samboer. Ville du synes det var greit om din samboer kuttet ut din familie? Fra nå av drar du alene på besøk til din familie og din samboer alene på besøk til sin familie og så får vi sannelig håpe at det aldri kommer noen barn inn i bildet som må vokse opp med dette. For en trist verden og et trist liv. Anonymkode: 86b4b...c5a 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har aldri kommet særlig godt overens med svigerfamilien, særlig dårlig med moren til samboeren. Det har ikke skjedd noe spesielt, men hun er en bestemt dame som går hjemme og snakker ned andre mennesker. Går overens med søsteren og svogeren og barna deres, men føler at mora snakker drit om meg til henne. Søstera. Merker det når vi er med søsteren og at hun er skeptisk. Er hyggelig å prater, men det merkes liksom bare at det er dårlige vibber. Bare holde meg unna fra nå? Anonymkode: 4a38f...efd Ja Anonymkode: 7980f...48a 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Godt forhold til familiene er alfa og omega hvis man skal ha et fint forhold med mannen tenker jeg. Anonymkode: 65ec8...92d Nåja, det var vel en liten overdrivelse. Jeg har ikke et spesielt godt forhold til mannens familie, men det har ikke han heller. Vi treffer dem svært sjelden (hans avgjørelse). Men han og jeg har det da fint sammen likevel, og har hatt det i 20 år nå. Anonymkode: 8fe0b...b75 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #18 Skrevet 10. februar 2021 Folk jeg ikke liker og som viser at de liker ikke meg heller gidder jeg ikke bruke tid eller krefter på. Så med svigerfamilien holder jeg dem på en armlengdes avstand og har minst mulig med dem å gjøre. Anonymkode: c62cc...4ca 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #19 Skrevet 11. februar 2021 Ta avstand hvis du føler det er det rette for deg. Jeg selv måtte gjøre det for to år siden. Jeg svelget mange kameler og holdt meg alltid rolig. Til slutt ble jeg så forbanna lei så jeg måtte ta avstand. Og nei, man trenger ikke å ha høy IQ for å sense vibber andre sender ut Å omgås med sånne mennesker kan man føle seg dårlig av. Og livet er for kort til det! Jeg er forresten høysensitiv så jeg blir utslitt av det. Anonymkode: 6dc28...5a4 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #20 Skrevet 11. februar 2021 Svigers eller ikke, får de deg til å føle deg dårlig, hold avstand. Det gjelder alle mennesker forøvrig. Familie eller ikke. Man kan bli syk av destruktive relasjoner. Anonymkode: 7980f...48a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå