AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Vi bor i et 4-leilighets bygg og har eldre par som bor over oss. Ungdommen er under utredning og kan være ganske agressiv og rope , men bare på rommet sitt. Spesielt når han spiller. Hvordan ta hensyn til naboene ? Jeg er sikker at de hører en del bråk. Har aldri hørt at de klager , men det er så ubehagelig. Jeg prøver å roe ham ned, men jwg er ikke hjemme hele tiden. Noen tips og råd ? Anonymkode: 57fe1...41e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Hva med å ta kontakt med naboene og fortelle at dere har noen utfordringer som dere jobber med. At du vet det blir noe bråk, men prøver å begrense det. Så kan du fortelle at du ikke vet hvor mye bråk det blir når du ikke er hjemme, og be dem gi beskjed hvis det blir voldsomt. Hvis naboene sier dette plager dem, kan dere kanskje se på om det er forskjell hvis dere flytter bråket. Hvis det f. eks. er mye bråk når de skal sove, og han har soverom under det rommet de sover i, så kanskje dere kan bytte om på hvem som sover på hvilket rom hos dere. Sånne tiltak kan gjøre stor forskjell på hvor plagsom støyen er. Anonymkode: 95908...cdf 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Si at du skrur av internett om man bråker? Og kutt internattet/endret passordet kl 22 om kvelden. Anonymkode: e4081...ae1 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Snakk med naboene. Jeg har VELDIG høy toleranse når det faktisk ligger noe bak, men da må jeg jo også få vite det 😅 ellers er det jo fort gjort at man «kun» hører en ungdom som bråker. Anonymkode: 88391...013 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Vær greit med ungdom og hør med foreldrene om du akn hjelpe Anonymkode: cf499...ab9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 Jeg snakker med naboene innimellom, møtes i gangen eller ute og slår av en prat. Jeg har flere ganger nevnt tenåringen og hennes til tider hormonelle utblåsninger og smelling med dører. Naboen sier hver gang at hun forstår godt hvordan dette er, har hatt barn og tenåringsdøtre selv. Hun (bor rett over oss, er utrolig lydt) roser meg hver gang for at jeg er så rolig (hører jo hvem som bråker og kjefter). Så jeg ville snakket med naboene jeg! Når minstemann hadde vannkopper, og han var hardt plaget, skrek hysterisk hele nettene, var jeg å ringte på med nærmeste naboer. Kunne fint hørtes ut som mishandling, at jeg lot barnet ligge å skrike hele nettene. Greit med en forklaring når det er unormalt mye tenker jeg Anonymkode: f8171...d4e 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Kanskje du burde søke hjelp til barnet ditt?!! Anonymkode: 67aeb...6db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå