Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går ikke en dag uten at han er grinete, i dag har det vært ekstra ille. Han var sur da han våknet, så jeg forsvant kjapt ut av soverommet. Så mente han at jeg skulle komme med lunsj til han, jeg svarer at jeg ikke skal avgårde før 3t etter han har hatt lunsj.

Så blir han sur igjen så jeg kaster meg rundt, pakker for meg og baby på 10 min og løper ut døra. Ordner lunsj til han, ser på tlf når jeg er i bilen at han har ringt. Jeg ringer opp igjen og sier at jeg skynder meg, han ville ha noe mer spm jeg ikke fikk med meg så var han sur for at jeg ikke hadde med det. Så på jobben er han sur mot meg, du vet jo at jeg har lunsj kl xx!! Jeg forklarer at han kunne bedt om dette på forhånd, ordnet dagen i forveien eller faktisk spurt når jeg skal avgårde.

Så ringer jeg han når jeg er ferdig der jeg var og sier at jeg kan hente han i dag. Han er sur for han lurer på hvor jeg er, hva jeg har drevet med og sur for at jeg ikke hadde sagt noe om at jeg skulle noe denne dagen. Jeg sier at jeg har sagt det flere ganger og at hans foreldre er barnepike. Han legger på fordi jeg ikke hadde gitt beskjed. 

Jeg henter han og han er sur hele veien hjem. Jeg sier at han kan dra ut på hobby i kveld om det hjelper på humøret hans. Han ordner med det, men ordner seg mat først. Da klikker han og slenger i skapdører og kjøleskap fordi jeg ikke hadde kjøpt brus. Så jeg pakker sammen baby og meg igjen og drar i hast på butikken. 

Kommer hjem så er han på vei avgårde og sier unnskyld i forbifarten. Men da svarer jeg surt at i natt sover jeg på gjesterommet med baby så han får fred og ro. Da blir han klikk igjen, slenger igjen døra og bare reiser. Nå svarer han ikke på melding heller. 

Det er dager han ikke kan prates med, han ser aldri hva jeg gjør hjemme og kommenterer alt som ikke er i orden. Er jeg slik til han så ignorerer han meg i flere dager. Jeg er ikke perfekt jeg heller, men jeg forteller hva som er galt og hva jeg trenger. Han sier ingenting og bare trykker meg ned, så blir jeg redd i stedet. 

Hvor mye dårlig humør skal man tåle?

Anonymkode: 6277c...b85

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat så mye, som DU tåler. Det er dine grenser som gjelder for deg, så det kjenner du når den grensen er nådd. 

• Liker 21
Skrevet

Dette er tullete på alle mulige områder, men det store spørsmålet er hvorfor en voksen mann ikke ordner seg sin egen lunsj? 

Anonymkode: 916a4...09e

• Liker 37
Skrevet

Man skal ikke tåle slikt. Enten skjerper vedkommende seg, ellers har du det bedre for deg selv. Tenk på barnet som skal vokse opp med en far som skjeller og smeller for den minste ting. Det ønsker du ikke, så her må du stille krav.

• Liker 13
Skrevet

Hvorfor hopper du når han sier hopp? Han er en voksen mann og får fikse selv. Hadde ikke orket å dele hus med en slik en. 

Anonymkode: 0024f...eaf

• Liker 38
Skrevet
Ulven skrev (Akkurat nå):

Man skal ikke tåle slikt. Enten skjerper vedkommende seg, ellers har du det bedre for deg selv. Tenk på barnet som skal vokse opp med en far som skjeller og smeller for den minste ting. Det ønsker du ikke, så her må du stille krav.

Han unnskyldte seg da jeg kom med lunsj til han, sa at han var sulten og at det ble bedre. Det ble jo ikke det, han var like ille når han kom hjem. 

Sa til han før jeg dro i sta at det føles som om han er sint på meg for noe, han nektet. Jeg ga meg ikke og da ble han ordentlig sint i stemmen. Jeg forstår ingenting i dag.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor hopper du når han sier hopp? Han er en voksen mann og får fikse selv. Hadde ikke orket å dele hus med en slik en. 

Anonymkode: 0024f...eaf

Han har ikke lappen nå, så jeg må ordne alt. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Må man ha lappen for å ordne sin egen lunsj?

Beklager, men jeg forsto ikke helt opplegget her; men er det sånn at dere begge jobber og du må bruke tida di på å ordne lunsj til ham? Greier han ikke noe selv, forventer han at du skal gjør alt for ham?

Hva gjør han for deg?

Anonymkode: f3676...cb3

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må man ha lappen for å ordne sin egen lunsj?

Beklager, men jeg forsto ikke helt opplegget her; men er det sånn at dere begge jobber og du må bruke tida di på å ordne lunsj til ham? Greier han ikke noe selv, forventer han at du skal gjør alt for ham?

Hva gjør han for deg?

Jeg er i perm, han jobber. 

Han fikset et par ting i huset, betaler bilen, sendte meg penger for å handle for han og han tok nattevåk i helgen. Så han gjør jo noe for meg også  

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man trenger ikke lappen for å smøre sin egen lunsj. 
Mannen min var slik. Trodde jeg var mammaen hans, oppførte seg som en furten tenåring og tok veldig gjerne en blowjob som belønning for «strevet». 🙄 

Hva du gjør med det... Jeg ville flytta ut noen dager slik så han kan få litt tid til å tenke på sine livsvalg.

Anonymkode: 9bf98...c9c

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man trenger ikke lappen for å smøre sin egen lunsj. 
Mannen min var slik. Trodde jeg var mammaen hans, oppførte seg som en furten tenåring og tok veldig gjerne en blowjob som belønning for «strevet». 🙄 

Hva du gjør med det... Jeg ville flytta ut noen dager slik så han kan få litt tid til å tenke på sine livsvalg.

Det har jeg allerede gjort en stund, bodd fra hverandre i 4 mnd mens jeg gikk gravid pga væremåten hans. Han ble mye bedre, men i blant faller han tilbake igjen. Hvordan får man varig endring?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er i perm, han jobber. 

Han fikset et par ting i huset, betaler bilen, sendte meg penger for å handle for han og han tok nattevåk i helgen. Så han gjør jo noe for meg også  

Og til gjengjeld må du ta med deg babyen og pelle deg i butikken for at han ikke har brus? Få kjefting og smelling som takk? Nei, huff. Det kan være tøft med hverdagens kjas og mas, men ingenting blir bedre av å gå rundt og slamre og være i dritthumør. Fyren får skjerpe seg og oppføre seg som folk, ikke en bortskjemt fjortis.

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan får man varig endring?

Hvis han går inn for det selv. Leser nå at du har bodd for deg selv en periode under svangerskapet, men det ser dessverre ut til at han ikke har endret på væremåten sin. Det virker som han ser deg som en serviceperson som han kan kreve av og kjefte på når det passer ham.

Han bør bli konfrontert med spørsmål om hva han egentlig ser for slags liv, sin egen rolle i dette, sine krav til deg, sin egen oppførsel.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det har jeg allerede gjort en stund, bodd fra hverandre i 4 mnd mens jeg gikk gravid pga væremåten hans. Han ble mye bedre, men i blant faller han tilbake igjen. Hvordan får man varig endring?

Skal du virkelig gidde å kaste bort tiden din på det der😑seriøst, la ungen slippe å vokse opp i et hjem der ene forelder bidrar til å gjøre en til nervevrak

Anonymkode: 35741...ab3

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og til gjengjeld må du ta med deg babyen og pelle deg i butikken for at han ikke har brus? Få kjefting og smelling som takk? Nei, huff. Det kan være tøft med hverdagens kjas og mas, men ingenting blir bedre av å gå rundt og slamre og være i dritthumør. Fyren får skjerpe seg og oppføre seg som folk, ikke en bortskjemt fjortis.

Jeg har denne helgen slitt med psyken pga manglende søvn og hormoner av prevensjon jeg tydeligvis ikke tåler. Så jeg har sluttet brått på de og venter på nye ved ny legetime. Så denne helgen har jeg svart han surt flere (en dag) ganger. Så da mente han at han skulle få lov til å være slik. Jeg sa ifra på forhånd hvordan jeg følte meg av prevensjonen, den drar meg så langt ned og jeg blør hele tiden. Så jeg er ikke perfekt jeg heller. 

Skrevet

Hjelpe meg, dette hadde jeg IKKE orket. Du er vel ikke tjeneren hans? Og som takk får du ennå mer kjeft og dårlig atferd? 

Er du redd for han ellers i hverdagen? 

Hvor ofte er han slik? 

Min erfaring er at det skal mye til for at en person endrer slikt dårlig humør. Han må som en start ERKJENNE problemet sitt, at han har et humør som går ut over deg og babyen din. Og han må være villig til å ta seg kraftig sammen. Er han det? Eller blåser han av det? 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal du virkelig gidde å kaste bort tiden din på det der😑seriøst, la ungen slippe å vokse opp i et hjem der ene forelder bidrar til å gjøre en til nervevrak

Anonymkode: 35741...ab3

Jeg er nervøs nå for jeg vet ikke hvordan han er når han kommer hjem. 

Skrevet
Eryn skrev (Akkurat nå):

Hjelpe meg, dette hadde jeg IKKE orket. Du er vel ikke tjeneren hans? Og som takk får du ennå mer kjeft og dårlig atferd? 

Er du redd for han ellers i hverdagen? 

Hvor ofte er han slik? 

Min erfaring er at det skal mye til for at en person endrer slikt dårlig humør. Han må som en start ERKJENNE problemet sitt, at han har et humør som går ut over deg og babyen din. Og han må være villig til å ta seg kraftig sammen. Er han det? Eller blåser han av det? 

Jeg er ikke redd han, jeg er redd for å bli forlatt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du får ikke varig endring. Så du må enten sette så stramme rammer at han respekterer deg eller så må du gå. Det letteste er å gå. Jeg har valgt å sette rammer og det er til tider veldig utfordrende og utmattende. Jeg har på en måte gravd meg litt ned med flere barn og huskjøp med oppussing og masse styr hvis det kommer et brudd oppi det hele nå. I retrospekt kan jeg vel si at det beste hadde vært å gå før jeg kom dit jeg er i dag.  

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du får ikke varig endring. Så du må enten sette så stramme rammer at han respekterer deg eller så må du gå. Det letteste er å gå. Jeg har valgt å sette rammer og det er til tider veldig utfordrende og utmattende. Jeg har på en måte gravd meg litt ned med flere barn og huskjøp med oppussing og masse styr hvis det kommer et brudd oppi det hele nå. I retrospekt kan jeg vel si at det beste hadde vært å gå før jeg kom dit jeg er i dag.  

Jeg er ikke låst til noe med han, han eier alt her, mens jeg sparer egne penger. Jeg har som vane å rømme, jeg jobber hardt med meg selv for å ikke gjøre det nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...