Gå til innhold

Når mennesker trekker seg unna etter at de har møtt deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner at jeg begynner å bli relativt lei dette her med at hver gang jeg har vært med enten venner, familie, bekjente, så trekker de seg bort i etterkant, å vil ha avstand. 

Dette får meg til å føle meg dum og gi meg dårlig selvbilde. Jeg er hyggelig når jeg er i møte med andre, klager lite å prøver å spørre å vise interesse får andre. Har vært negativ før, men er ikke det i lag med andre lengre. 

Selv vet jeg at jeg er ikke et typisk A4 menneske, krever vel litt av andre og er ufør å går hjemme. 

Men dette har begynt å irritere meg, og jeg prøver å føle på energien og intuisjonen, som sier at noe ikke er som det skal. Jeg vet jo at det har med meg å gjøre, i og med at det gjelder de aller fleste. Nytter ikke å spørre hva det er, da sier de bare at de har hatt det travelt, er trøtt osv. 

Jeg kan ofte legge merke til uttrykk og får en følelse av at mennesker ikke trives å være rundt meg får lenge om gangen. 

Andre som opplever dette? Hva er deres tips til meg? Jeg kan jo ikke være noen annen en den jeg er heller :)

Anonymkode: 7541b...27b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en slik venninne. Og hun spiser meg opp når hun får kontakt. Jeg prøver å støtte, men utrolig vansklig da det er hun som har problemer, er ensom, singel osv. Men hun tar også kontakt via å drite ut andre - aldri noe positivt. Tenkt flere ganger, at hun hadde hatt flere rundt seg dersom hun tok kontakt på en annen måte. Vet hun kan etter år i butikk.

Anonymkode: 574aa...8cb

Skrevet

Jeg er vel heller en som trekker seg unna folk som jeg synes krever for mye av meg. Da går det ofte enten på at de er veldig negative, og man blir i dårlig humør av å snakke med dem, eller at du gir dem lillefingeren og de prøver å grabbe hele armen - da blir man fort på vakt. Det beste jeg kan si er vel å prøve å holde litt tilbake, tenke seg om før man sier ting, eventuelt spørre, om det er noen du stoler på, om hva de tror folk reagerer på med din oppførsel? 

Skrevet

Det kan være du er for opptatt av at det er deg det er noe feil med, og at folk trekker seg unna pga deg. Men, det kan jo hende det skjer ting i livene til folk som gjør at de ikke tar kontakt? Ting som ikke dreier seg om deg? 

Anonymkode: 8c61a...40d

Skrevet

Jeg har en sånn venninne. Jeg orker henne bare i små doser for hun drar energi fra meg for hun er så negativ, ler nesten aldri og kommer med råd som jeg ikke ber om eller trenger. Hun vil møtes flere ganger i måneden, for meg holder det med en gang i måneden. 

Anonymkode: 20e31...68e

Skrevet

Du sier at du krever vel litt av andre, hva legger du i dét TS? Kanskje det kan hjelpe oss å gi råd om du utbroderer litt på den 😊

Anonymkode: ccacd...5b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...