Gå til innhold

Finnes det et tilskudd el medisin du har tatt som du syns virket for å få deg ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja..overskriften sier alt.

Har du prøvd noe som fikk deg ned i vekt? Enten det var blodfortynnende, stoffskiftemedisiner eller D vitaminer..? (Fant bare på noe).

Vil gjerne høre om dine erfaringer med noe som helst. Jeg tror nemlig kun at det er trening og kost, mest kosthold, som gjelder...

Fortell! Er ikke ute etter dietter, bare tilskudd..! 

Anonymkode: 83fff...f1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at bendelorm er effektivt.

Anonymkode: 9eb94...4f1

• Liker 3
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 227f5...7bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har hørt at bendelorm er effektivt.

Anonymkode: 9eb94...4f1

Ja..for det vil man jo ha...😳

Skrevet

Vel... jeg sluttet på en medisin og gikk ned i vekt, jeg gikk ned det aller meste jeg hadde lagt på meg grunnet samme medisin, helt uten trening og endring i kosthold. Telles det?

Anonymkode: de5d6...345

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel... jeg sluttet på en medisin og gikk ned i vekt, jeg gikk ned det aller meste jeg hadde lagt på meg grunnet samme medisin, helt uten trening og endring i kosthold. Telles det?

Anonymkode: de5d6...345

Ja. Hva slags medisin sluttet du på?

Skrevet

Eplecidereddik (med moder)

Tran med sitronsmak (altså omega 3)

Anonymkode: 5cdc5...a19

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du prøvd noe som fikk deg ned i vekt? Enten det var blodfortynnende, stoffskiftemedisiner eller D vitaminer..?

Har du et behov for å gå på medisiner, da? Vil tro legen din kunne vært til hjelp da i så fall.

Skrevet

Det sies at kromtabletter kan hjelpe. Det stabiliserer blodsukkeret og er viktig for nedbryting av fett og karbohydrater. 

Anonymkode: 37876...fbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2021 den 21.19):

Eplecidereddik (med moder)

Tran med sitronsmak (altså omega 3)

Anonymkode: 5cdc5...a19

Eplecidereddik er ikke så bra som folk skal ha det til. Det ødelegger tennene og er ikke så bra for kroppen. Eddik generelt bør man styre unna. Det er bra å ha eddik som skyllemiddel i vaskemaskinen, da. 

En dame jeg kjenner som spiser mye fermentert mat som hun lager selv sier at surkålen hun lager har ødelagt tennene hennes. 

Drikk heller vann med sitron oppi. En halv sitron per 0,5 liter vann gjør underverker for kroppen og er mye bedre for tennene. Det virker slankende på kroppen også. Drikkes best på tom mage og vent 30 min før du spiser. 

Anonymkode: df591...f4b

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

...

Drikk heller vann med sitron oppi. En halv sitron per 0,5 liter vann gjør underverker for kroppen og er mye bedre for tennene. Det virker slankende på kroppen også. Drikkes best på tom mage og vent 30 min før du spiser. 

Sånt kvakksalveri og bløff bør du holde deg for god til å spre her på forumet. Maken til sludder. Det finnes ingen bevis what so ever for at sitron (!) og vann skulle på noe vis virke slankende på kroppen! Har du seriøse kilder på dette, eller er det noe du har lært av alternative helseguruer som lever av å lure folk?

"

– Sitronvann har ingen dokumenterte effekter, sier Tine Sundfør, klinisk ernæringsfysiolog ved Synergi Helse, til Lommelegen:

Sitronvann har ingen dokumenterte effekter.

Nei, sitronvann er ikke slankende

Fra: https://www.lommelegen.no/annet/artikkel/sitronvann---er-det-virkelig-en-vidunderdrikk/69025449

Endret av Million
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2021 den 18.55):

Ja..overskriften sier alt.

Har du prøvd noe som fikk deg ned i vekt? Enten det var blodfortynnende, stoffskiftemedisiner eller D vitaminer..? (Fant bare på noe).

Vil gjerne høre om dine erfaringer med noe som helst. Jeg tror nemlig kun at det er trening og kost, mest kosthold, som gjelder...

Fortell! Er ikke ute etter dietter, bare tilskudd..! 

Jeg oppdaterte nettopp denne tråden. Kanskje det er noe for deg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eplecidereddik er ikke så bra som folk skal ha det til. Det ødelegger tennene og er ikke så bra for kroppen. Eddik generelt bør man styre unna. Det er bra å ha eddik som skyllemiddel i vaskemaskinen, da. 

En dame jeg kjenner som spiser mye fermentert mat som hun lager selv sier at surkålen hun lager har ødelagt tennene hennes. 

Ja for sitron er jo så mye bedre enn eddik. Surt som fy, å at det skal virke slankende er tull. 

Anonymkode: 37876...fbc

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg har forsøkt en del forskjellig, og konkludert med at det er begrensing av matinntaket som er det eneste som har hatt effekt. Pga. sykdom for lenge siden fikk jeg en medisin som hjalp på sultfølelsen, men dette er sterke medisiner som man ikke kan ta uten å være syk (og har andre bivirkninger som ikke er så bra).

Anonymkode: 0cb44...2f1

Skrevet

Saxenda 

Anonymkode: 8feb2...5be

Skrevet

Saxenda som nevnt over har hjulpet mange.

Selv går jeg på Mysimba og har gått ned 17 kilo siden september. 

Søk på disse og snakk med legen din. Finnes gode facebookgrupper :)

For å få de på blå resept kreves det at du har over 40 i BMI eller 35 med tillegssykdommer. 

Anonymkode: d8bc2...e6f

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok at de fleste vil være enige i at vann er det beste man kan drikke om man skal ned i vekt. Men heller ikke vann har en "slankende effekt". Det med sitron går nok mer på det at mange synes at vann alene blir kjedelig, og tyr derfor til saft, brus, juice, melk og annet som enten tilfører kalorier eller søtsug dersom det inneholder søtstoffer. Der kan sitron i vann være et bra alternativ for å gi litt smak til vannet uten å tilføre verken kalorier eller søtsug.

Det er nok feil å si at det har en slankende effekt. Det er vel heller det at det ikke har en vektøkende effekt. Men det blir jo nesten en og samme tingen.

Anonymkode: 7786a...b2b

Skrevet

Denne har jeg lest mye om i det siste. Skal være svært effektiv: https://www.vg.no/forbruker/helse/i/jBK3wq/gjennombrudd-i-kampen-mot-fedme-har-aldri-brukt-saa-store-ord-foer

Jeg tenker at det kan være effektiv for helseskadelig fedme, og få enkelte ut av en kritisk situasjon for å redusere risikofaktorer og stabilisere blodsukker. 

Men ikke noe for de som bare skal gå ned 10 kg.

Anonymkode: b349b...d44

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne har jeg lest mye om i det siste. Skal være svært effektiv: https://www.vg.no/forbruker/helse/i/jBK3wq/gjennombrudd-i-kampen-mot-fedme-har-aldri-brukt-saa-store-ord-foer

Jeg tenker at det kan være effektiv for helseskadelig fedme, og få enkelte ut av en kritisk situasjon for å redusere risikofaktorer og stabilisere blodsukker. 

Men ikke noe for de som bare skal gå ned 10 kg.

Anonymkode: b349b...d44

En annen kom før deg.

Anonymkode: 479dd...6f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...