AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 I hver eneste tråd der uføre skal diskuteres, så hopper uføre direkte i forsvarsposisjon og kaller innleggene for hets. Det er å misbruke begrepet hets, det er en hån mot alle som virkelig har opplevd hets at dere holder på med dette i trådene. Dere burde faktisk ønske strengere krav så det blir vanskeligere å søke ufør og snylte. Dere starter alltid med dette i hver eneste tråd. Og hver gang noen foreslår at dere kan gjøre noe for samfunnet, så er det å sette seg på bakbeina og spille det loslitte offerkortet nok en gang. Ja, for alle er jo ute etter dere hele tiden. Uføre tar seg nær av at ordningen diskuteres, og det skal alltid være personlig alt sammen. Hvis noen diskuterer snylting, så er plutselig alle uføre raskt fremme og må poengtere at dette ikke gjelder dere, osv. De som ikke har noe å skjule vil heller ikke rammes av strengere kontroll, men strengere kontroll må vi ha siden tallene og utgiftene stadig går oppover. Vi kan ikke lenger sitte og se på at trygdeytelsene stiger år for år uten at arbeid blir skapt fra disse individene. Da får de bidra etter evne og søke seg til frivillig arbeid eller kanskje deltidsarbeid alt ettersom. Det er et faktum at uføre bidrar med null, vi må se på mulighetene for å få disse menneskene mer produktive. Da er det beleilig å skyve plagene ekstra hardt fremfor seg for å nekte å se på mulighetene som tross alt må finnes der ute. Anonymkode: 7a735...226 20
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Siden du likestiller alle uføre, så er du vel selv en av hetserne? Godt jobba Anonymkode: 42549...3e3 41
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Hva gjør du for samfunnet selv? Du skal nå opp til Nord-Norge for å sløye fisk i 3 måneder for de trenger folk. Anonymkode: 19dc8...2e9 23
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 Please gi deg. Det holder nå. Engasjer deg politisk om dette er så viktig for deg. Anonymkode: fdc1a...a79 26
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 Hva med alle utlendingene som har bodd her i mange år, ikke en gang lært seg norsk og ikke bidratt i det hele tatt? Irriterer du deg ikke over dem? Anonymkode: ef9ce...d18 15
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 Som TS skriver, dette er et evig tilbakevendende problem. ALLE tråder der dette diskuteres, skjer det samme. Det er umulig å holde debatten der den er ment å være. Man skulle tro alle var interessert i å diskutere dette på et saklig nivå, men neida. Anonymkode: bd1e5...616 10
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva gjør du for samfunnet selv? Du skal nå opp til Nord-Norge for å sløye fisk i 3 måneder for de trenger folk. Anonymkode: 19dc8...2e9 Det har extremt lite med temaet i tråden å gjøre, du beviser nettopp problemet. Anonymkode: bd1e5...616 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva med alle utlendingene som har bodd her i mange år, ikke en gang lært seg norsk og ikke bidratt i det hele tatt? Irriterer du deg ikke over dem? Anonymkode: ef9ce...d18 Det er et annet tema som selvsagt også bør adresseres. Anonymkode: bd1e5...616 7
_popcorn_ Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 Ryddet for personangrep og svar til det. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Trådstarten er bullshit. AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er et faktum at uføre bidrar med null, Nei, det er aldeles ikke faktum. Når tråder startes på falskt grunnlag, og deretter drypper av forakt, så får en skylde seg selv om diskusjonen blir deretter. Det hadde vært fint mulig å skrive en trådstart som faktisk gir inntrykk av ønske om dialog og ideskapning. Ikke som denne - som går rett i angrep. Selvfølgelig er instinktet til folk å forsvare seg. Det et en så menneskelig refleks, at det er er nærliggende å tro at det egentlig er resultater TS ønsker seg. Til sist. Dette ‘faktumet’ er blank løgn. En annen menneskelig egenskap er faktisk ønsket om å bidra i fellesskapet. Å føle seg nyttig. Uføre finner alt måter å bidra etter evne på, aldeles helt av seg selv - fordi uføre forbausende nok også er mennesker, med de samme behov som andre. Uføre gjør en stor innsats i ulike frivillige organisasjoner. Uføre og pensjonister sies å drive frivillighet-Norge. Veldig mange hjelper omgivelsene sine med smått og stort, etter evne og helse. Omsorgsoppgaver for eldre slektninger er veldig vanlig. Eller som meg, som er husbundet/sengeliggende, men likevel kan være en trygg voksen for skolebarn som kommer hjem før foreldrene. Ingenting av dette er det noensinne mulig å snakke om, når trådstart etter trådstart tar som falskt utgangspunkt at ‘det er et faktum at uføre bidrar med null’. Slutt å spre udokumentert bullshit, spør uten å angripe - så skal du se det blir en helt annen dialog i trådene dine. Trådstart setter tonen, så en får stort sett svar som en spør... Anonymkode: 0d695...2d9 30
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Har det slått deg at de fleste uføre har jobbet i mange år og har skattet av de kronene de har tjent? De har vært med å betale for at vi fortsatt har de godene våre forfedre har slåss for? Anonymkode: 442cd...c80 19
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 Så uføre får ikke lov til å gå i forsvar når de møter angrep? Merkelig holdning. Kan du, TS, vennligst forklare hvilke grupper i samfunnet som har rett til å forsvare seg og hvilke som ikke har det? Urettmessig uføretrygd er selvsagt lett å være mot, men å skjære alle over en kam ved å være så unyansert som du er, TS, gir intet diskusjonsgrunnlag i det hele tatt. Anonymkode: 1e5a6...de2 22
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 Uføre burde produsere noe tilbake til samfunnet, som de suger penger ut av. Uføre eller ikke - alle kan bidra. Kjenner feks en mann som er uføre pga utslitte kne etter en jobb. Han shopper planter, planter like ivrig som en gartner. Passer barnebarn som ei barnehagetante. Går på kafe hver dag. Kjører rundt på familie og venner. Denne mannen kunne da fint ha jobbet med noe som ikke belastet knærne i lengden... Anonymkode: f64c9...1ce 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 Jupp, jeg er ufør. Og føler meg som et offer, siden jeg ikke valgte selv å bli alvorlig syk. Mulig jeg bidrar med null til samfunnet. Samtidig tar jeg godt nok vare på egne barn til at de ikke trenger fosterfamilie, og ikke har jeg hjemmehjelp eller BPA heller. Så da får det heller være at jeg ikke klarer å ha en lønnet jobb. Anonymkode: 9eefd...9f0 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 Alltid morsomt å sjekke innom på kg når jeg er ute og fester idag igjen som jeg har gjort hele uken- og ser en klagetråd om uføre. Koser meg skikkelig når jeg kan late meg og drikke opp alle de gratis pengene jeg får av tapere som ts. Jobb mer og betal mer skatt, ts, det er tomt for øl i glasset. Wohooo ! Anonymkode: fa1d0...88b 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 Bare noe jeg lurer på; hvor mange tråder om dette har du laget? har du flere grupper du opplever sterk misnøye med i så stor grad? Anonymkode: faba8...253 9
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #19 Skrevet 10. februar 2021 Føler du selv at du gjør noe viktig for samfunnet ved å diskutere dette på Kvinneguiden? Føler du at du gjennom slike tråder får gjort noe bra og fornuftig og klarer å skape en endring? Lurer også på hva slags utdanning og erfaring du har som gir deg kunnskap til å diskutere dette. Det er helt klart et viktig tema, men jeg er litt usikker på om Kvinneguiden er det stedet endring skapes. Du får heller engasjere deg politisk. Anonymkode: 3eff5...710 4
PetterKanin Skrevet 10. februar 2021 #20 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Føler du selv at du gjør noe viktig for samfunnet ved å diskutere dette på Kvinneguiden? Føler du at du gjennom slike tråder får gjort noe bra og fornuftig og klarer å skape en endring? Lurer også på hva slags utdanning og erfaring du har som gir deg kunnskap til å diskutere dette. Det er helt klart et viktig tema, men jeg er litt usikker på om Kvinneguiden er det stedet endring skapes. Du får heller engasjere deg politisk. Anonymkode: 3eff5...710 Hvorfor ikke diskutere det her i likhet med andre utfordringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå