AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Jeg er samboer med en jeger. Han har alltid jaktet og dette visste jeg da vi ble sammen for 6 år siden. Så jeg vet at jeg kan takke meg selv for situasjonen jeg/vi er i nå, men ønsker likevel innspill i fht hva som er smart å gjøre videre for min del. Altså, jeg ble sammen med han for 6 år siden. Han hadde da flere jakthunder og jaktet mye. De første årene kan jeg ikke si at denne jakta 'plaget' meg nevneverdig. Han jaktet på høsten og frem til jul, og utenom det trente han hundene på kondisjon etc, men aldri i så store mengder at jeg tenkte over det. Nå har han blitt med i en hundekjørerklubb, og bruker jakthundene til snørekjøring. Jeg blir sittende hjemme med vårt felles barn på 2 år. Han er avgårde 4-5dager i uka. Jan argumenterer for at hundene må trimmes og at de trenger trening. Dette går veldig ut over meg og livskvaliteten min. Det er slitsomt å jobbe hele dagen, og så ha 2 åringen alene i mange timer (han er da borte 4 timer hver kveld siden det tar tid å kjøre). I tillegg koster det bensin og han har kjøpt mye utstyr både til seg selv og bikkjene. De siste par årene har han slengt i trynet mitt mange ganger at han ikke har trent hundene så mye han skulle og burde etter at han ble sammen med meg og i det ligger det at jeg har ødelagt for at han ikke får trent så mye han burde med hundene😫 Dette begynt å bli et stort gnag. Nå har jeg hørt det så mange ganger at jeg har fått nok. Nå i ettermiddag sa jeg stille og rolig til ham (etter at han igjen slang det i trynet mitt), at jeg har fått nok og at jeg ikke kommer til å diskutere med ham mer, uten bare flytte ut og ikke bruke energi på det. Jeg skal ikke ha det på meg at jeg ødelegger for ham. Han har til og med sagt at jeg har lurt ham! Siden jeg visste at han drev med hund da vi ble sammen, og jeg nylig nektet å kjøpe en hund til, da vi har nok!! Jeg vurderer å gå. Anonymkode: 8c0bc...f4d 1
Newgirll Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 For en egoistisk type! Ja du vet hva du gikk til den gang da, men ting har jo tydeligvis endra seg. Han prioriterer hobby over sitt eget barn, noe jeg ser på som et faretegn! Hundene kan trenes nærmere hjemmet. 16
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Du gjør nok rett i å gå. Ta vare på deg selv og barnet ditt. Anonymkode: 22b9f...450 11
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Her må Jan ta seg sammen. Anonymkode: c1252...a13 6
Fiffig Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 Hvis han virkelig setter hobbyen sin over deg og barnet på den måten, så bør du vurdere i alle fall en midlertidig separasjon. Dere er jo milevis fra hverandre når det kommer til virkelighetsforståelse og hva som er viktig; kanskje kan dette repareres, kanskje ikke, men noe må gjøres i alle fall. 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 Én ting er å ha en altoppslukende hobby før man får barn. En helt annen ting er å ikke bare fortsette den men i tillegg trappe den opp etter at dere har fått barn. Han bør stikke en finger i jorden snarest mulig. Makan til egoistisk type, og elendig rollemodell som far. Anonymkode: 89f63...834 13
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 Han får ta med ungen på tur. Anonymkode: 82c92...a2e 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Skrevet 10. februar 2021 Jeg er i akkurat samme situasjon selv, men her kom jaktinteressen for noen år siden. Men det har tatt fullstendig av og har gått hardt utover forholdet. Ikke ungene da. Bortsett fra at han sitter konstant med mobilen og skriver meldinger med kompiser om jakt. Han snakker kun om jakt og det et hele tiden noe som må ordnes, bestilles, fikses opp i, osv. Jeg er så lei! Tok det opp med han i går om at jeg har fått nok og at det har gått til hodet på han. Selv nekter han selvfølgelig. Etter hvert innrømte han at det kanskje var litt mye og skulle skjerpe seg. Nå har han akkurat kommet hjem fra jakt( la seg for 15 min siden) og skal opp kl 7🙄 Er i tillegg hjemme fra jobb i tre dager fordi han er lei og har brukt 2 kvelder og netter på dette. Nekter selvfølgelig for at det er derfor han er hjemme. Anonymkode: 14371...7f5
Virrevirrevapp Skrevet 10. februar 2021 #9 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i akkurat samme situasjon selv, men her kom jaktinteressen for noen år siden. Men det har tatt fullstendig av og har gått hardt utover forholdet. Ikke ungene da. Bortsett fra at han sitter konstant med mobilen og skriver meldinger med kompiser om jakt. Han snakker kun om jakt og det et hele tiden noe som må ordnes, bestilles, fikses opp i, osv. Jeg er så lei! Tok det opp med han i går om at jeg har fått nok og at det har gått til hodet på han. Selv nekter han selvfølgelig. Etter hvert innrømte han at det kanskje var litt mye og skulle skjerpe seg. Nå har han akkurat kommet hjem fra jakt( la seg for 15 min siden) og skal opp kl 7🙄 Er i tillegg hjemme fra jobb i tre dager fordi han er lei og har brukt 2 kvelder og netter på dette. Nekter selvfølgelig for at det er derfor han er hjemme. Anonymkode: 14371...7f5 Hvis han er med i jaktlag kan vel en i laget uten unger ta alle disse bestillingene?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #10 Skrevet 10. februar 2021 Virrevirrevapp skrev (16 minutter siden): Hvis han er med i jaktlag kan vel en i laget uten unger ta alle disse bestillingene? Ikke jaktlag. Han jakter rev når det ikke er fuglejakt. Anonymkode: 14371...7f5
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Hadde aldri funnet meg i en sånn oppførsel, en ting er før man får hus, gjeld og barn sammen, men når det går på bekostning av familietid og kjærestetid, da hadde jeg heller bodd alene. Hadde han ikke tatt sitt ansvar i heimen, hadde jeg gjort kort prosess. Når en partner setter hobbyen foran alt annet i lang tid, vet jeg også hva han ønsker å prioritere.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er samboer med en jeger. Han har alltid jaktet og dette visste jeg da vi ble sammen for 6 år siden. Så jeg vet at jeg kan takke meg selv for situasjonen jeg/vi er i nå, men ønsker likevel innspill i fht hva som er smart å gjøre videre for min del. Altså, jeg ble sammen med han for 6 år siden. Han hadde da flere jakthunder og jaktet mye. De første årene kan jeg ikke si at denne jakta 'plaget' meg nevneverdig. Han jaktet på høsten og frem til jul, og utenom det trente han hundene på kondisjon etc, men aldri i så store mengder at jeg tenkte over det. Nå har han blitt med i en hundekjørerklubb, og bruker jakthundene til snørekjøring. Jeg blir sittende hjemme med vårt felles barn på 2 år. Han er avgårde 4-5dager i uka. Jan argumenterer for at hundene må trimmes og at de trenger trening. Dette går veldig ut over meg og livskvaliteten min. Det er slitsomt å jobbe hele dagen, og så ha 2 åringen alene i mange timer (han er da borte 4 timer hver kveld siden det tar tid å kjøre). I tillegg koster det bensin og han har kjøpt mye utstyr både til seg selv og bikkjene. De siste par årene har han slengt i trynet mitt mange ganger at han ikke har trent hundene så mye han skulle og burde etter at han ble sammen med meg og i det ligger det at jeg har ødelagt for at han ikke får trent så mye han burde med hundene😫 Dette begynt å bli et stort gnag. Nå har jeg hørt det så mange ganger at jeg har fått nok. Nå i ettermiddag sa jeg stille og rolig til ham (etter at han igjen slang det i trynet mitt), at jeg har fått nok og at jeg ikke kommer til å diskutere med ham mer, uten bare flytte ut og ikke bruke energi på det. Jeg skal ikke ha det på meg at jeg ødelegger for ham. Han har til og med sagt at jeg har lurt ham! Siden jeg visste at han drev med hund da vi ble sammen, og jeg nylig nektet å kjøpe en hund til, da vi har nok!! Jeg vurderer å gå. Anonymkode: 8c0bc...f4d Vurderer å gå?! VURDERER?!! DU BURDE GÅ!! For en ego drittsekk han er!! Du er for snill! Jeg hadde slengt kommentarer til han som "Vi har barn nå, så vær en ekte pappa og mann, ikke en ungkar!" "Du mener jeg har ødelagt for deg? Du har jo ødelagt for deg selv heller. Man må være to om å være i et forhold. Jeg prøver, du gjør ikke det. Du trengte ikke bli sammen med meg, men du tok også et valg, jeg tvang meg ikke oppå deg!" Anonymkode: efe85...74c 1
Virrevirrevapp Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ikke jaktlag. Han jakter rev når det ikke er fuglejakt. Anonymkode: 14371...7f5 Men hvorfor trenger han så enormt mye utstyr? De gjester kjøper jo utstyrt til hobbien og blir ferdig med det, og trenger ihvertfall ikke supplere eller kjøpe nye ting hele tida.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #14 Skrevet 10. februar 2021 Virrevirrevapp skrev (4 minutter siden): Men hvorfor trenger han så enormt mye utstyr? De gjester kjøper jo utstyrt til hobbien og blir ferdig med det, og trenger ihvertfall ikke supplere eller kjøpe nye ting hele tida. Fordi det har gått helt til hodet på han og alt dreier seg om jakt og utstyr til dette. Han sitter i en liten bu hvor det hele tiden må fikses på et eller annet. Han må reise ut på forhånd for å legge ut mat til reven, osv. Våpenet må hele tiden bli bedre ved å fikse på noe, osv. Anonymkode: 14371...7f5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #15 Skrevet 10. februar 2021 Han høres ut som en drittsekk. Hvem gidder bruke tid på en drittsekk? Forøvrig syns jeg jegerhobby er skikkelig uappetittelig. Å jakte for å ha noe å spise er helt greit. At man feller en elg eller noen ryper for å spise. Men folk som er opphengt i jakting og helt FRELST på å jakte hva som helst, når som helst, bare for "gøy"?? De dreper dyr for gøy. De får glede av å drepe. I en hvilken som helst annen setting høres det sinnssykt ut. Men fordi de har oransje lue på seg og går i skauen så er det normalt. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 3b1a0...056 4
Hmmmmmm Skrevet 10. februar 2021 #16 Skrevet 10. februar 2021 Han har tatt til seg enda en hobby, hundekjøringa. Den kan han vente med til barnet er litt større. Hvis ikke det er et tema, så får han betale deg en god del ekstra for den jobben du gjør som han skulle ha gjort. Da kan du legge til side de pengene til å reise bort uten familien en gang i året feks. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #17 Skrevet 10. februar 2021 Særlig at denne mannen kommer til å investere i barnet sitt når han mest sannsynligvis bruker alt på hund. Han er hjernevasket på hund og jakt. Anonymkode: a7a27...735
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #18 Skrevet 10. februar 2021 Virrevirrevapp skrev (2 timer siden): Men hvorfor trenger han så enormt mye utstyr? De gjester kjøper jo utstyrt til hobbien og blir ferdig med det, og trenger ihvertfall ikke supplere eller kjøpe nye ting hele tida. ha ha ha, du kjenner tydeligvis ikke mange fiskere eller hestefolk? Anonymkode: ed8df...0ae
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #19 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ha ha ha, du kjenner tydeligvis ikke mange (XXXXXXXXXXXXX)? Anonymkode: ed8df...0ae Sett inn hvilken som helst altoppslukende hobby her. Det er ikke hobbyen, det er mennesketypen. Anonymkode: c3a8a...1e4 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #20 Skrevet 10. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): ha ha ha, du kjenner tydeligvis ikke mange fiskere eller hestefolk? Anonymkode: ed8df...0ae Samme gjelder med jegere🤪 Anonymkode: 14371...7f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå