AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Dere som jobber med pasienter/brukere, følger sikkert samme policy, om at det ikke er lov å ta i mot eller gi gaver til pasientene/brukerne man jobber med. Jeg jobber i hjemmetjenesten og har gjort det i ett år nå. Og jeg får veldig sympati for de som ikke har nær familie som kommer å hjelper de og kjøper ting de trenger. En av brukerne jeg nylig var hos, savnet en varmeflaske. Han brukte halvlitersflasker med varmt vann i sengen for å holde varmen, og jeg har en ordentlig varmeflaske liggende som jeg ikke bruker. Hva skjer om jeg gir han den? En annen bruker hadde ikke fått handlet mat en uke, fordi familien ikke hadde tid til å hjelpe. Hvis jeg har tid etter jobb, hvorfor kan ikke jeg handle for de? Hvorfor er de reglene så strenge? Hilsen ny i yrket og veldig empatisk.. Anonymkode: 6d630...ba9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har jobbet en del som hjemmehjelp, der fikk jeg veldig god kontakt med en bruker. En kontakt ingen andre har greid å skape. Støvsugeren vi brukte der var svært tung å bruke, og da samboer og jeg plutselig satt med to ga jeg den eldste vi hadde til den brukeren. Mest av alt for å lette noe på vår jobb, men også fordi jeg jeg omtrent hver gang fikk med kattegodis til mine katter som brukers katt ikke likte - og ville gi noe tilbake. Ellers har jeg en bruker med pårørende som jeg har gave av, tror de har for vane å gjøre det en gang i uken. Vi har lov til å ta i mot gaver inntil 200 kroner. Jeg skulle gjerne ha besøkt brukeren som jeg nevner først her, men får ikke lov p.g.a. regler. Det er helteit, men det har noe med at man ikke skal blande jobb og privatliv, samt at forsvinner det noe fra brukers hjem/penger kan man bli mistenkt og jobben kan i verste fall risikeres. Ofte jeg gjerne skulle ha puttet brukere i bilen og tatt dem med hjem for enkelte av dem kryper innunder og får en slags plass - man kan ikke unngå å bry seg. Dessverre er reglementet sånn 😕 Anonymkode: 7fbd7...ad4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Men handling hjelper da hjemmetjenesten med? Bestiller og får det levert hjem til bruker? Grunnen til man ikke kan mptta gaver osv har med at brukeren kan bli utnyttet og lurt. Så reglene er for å beskytte brukerne. Ang varmeflasken ser jeg ikke det skal være ett problem, men ta det opp med sjefen din så ordner det seg nok. Anonymkode: 0d6e2...469
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå