Gå til innhold

Bestilte fra nettbutikk - fikk en annen person sine varer istedet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte fra norsk nettbutikk som var helt ukjent for meg. Fikk pakken i dag med riktig navnelapp på esken, men så kom jeg hjem og åpnet esken og det er et helt annet produkt med pakkeseddel til en annen kunde.

Jeg kontaktet den andre personen og fortalte at jeg hadde varen. Samtidig ba jeg den andre kunden om å sjekke om det er min vare som havner hos dem.

Hva er mine rettigheter her? Jeg vil ikke betale frakt for å sende varen til riktig person. Heller ikke vil jeg betale varen for å sende tilbake til nettbutikken. 

Hva gjør jeg da? Hvordan få tak i min vare? Kan jeg be nettbutikken sende på nytt min vare gratis?

Anonymkode: 24c59...e14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står vel på nettsiden til butikken hvordan de gjør det med retur, antakelig. Ville kontaktet nettbutikken direkte.

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)

Jeg også gjorde det en gang.

Dro hjem og åpnet pakken og det var MYE dyre varer der. (fra Gymgrossisten eller noe sånt).

Ringte de og de sa at jeg kunne beholde varene :) Dagen etter hentet jeg min pakke. 

Endret av Dævendøtte
skrivefeil
Skrevet

Jeg opplevde det fra en norsk nettbutikk før jul. Jeg returnerte varene til nettbutikken, de sto for frakt. Så fikk jeg de varene jeg egentlig skulle hatt etter et par dager. 

Anonymkode: 08a78...5df

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg opplevde det fra en norsk nettbutikk før jul. Jeg returnerte varene til nettbutikken, de sto for frakt. Så fikk jeg de varene jeg egentlig skulle hatt etter et par dager. 

Anonymkode: 08a78...5df

Hvis de står for frakt, er det greit. Da sender jeg dem en melding.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis de står for frakt, er det greit. Da sender jeg dem en melding.

Selvfølgelig står de for returfrakt, det er de som har gjort feil. Vil tro du skal returnere det du har fått, ikke videresende til rette mottaker.

Anonymkode: 9562e...bb2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Selvfølgelig står de for returfrakt, det er de som har gjort feil. Vil tro du skal returnere det du har fått, ikke videresende til rette mottaker.

Anonymkode: 9562e...bb2

Jeg har ikke sent noe. Jeg bare informerte den andre kunden at jeg har mottatt varene som den andre kunden har bestilt.

Skrevet

Jeg fikk feil varer fra Body Shop en gang. Så ikke på pakkseddelen, så jeg vet ikke om det var til en annen eller om pakkerne bare hadde en dårlig dag. Sendte tilbake med returlappen som var med.

Anonymkode: 61bc4...4e4

Skrevet

Stor fare for at noen hos posten/postnord har stjålet pakken din! Jeg ventet på pakke før jul, fikk munnbind fremfor smykket (verdi ca 400kr) jeg hadde bestilt... hadde en lang samtale frem og tilbake med postnord på fb hvor de etterlyste pakken min på sentralen, de klarte ikke å finne den fikk da beskjed om at jeg måtte be nettbutikken om å sende erstatningskrav til postnord slik at jeg kunne få pengene igjen... men nettbutikken hadde da allerede sendt meg ny pakke uten omkostninger for meg siden jeg gav beskjed til dem umiddelbart etter å ha oppdaget innholdet i pakken, heldigvis!

Anonymkode: 711fd...9d3

Skrevet

Ja, jeg hadde bestilt noe billig jall, typ verdi under 200kr, og fikk tilsendt en pakke med svinedyrt tek-utstyr som egentlig skulle til en bedrift. I prisklassen mange tusen. Jeg kontaktet nettbutikken, som var overstadig glad for at jeg ga beskjed. De sendte en forhåndsbetalt pakkelapp jeg kunne sette på pakken for å sende den videre, så jeg måtte bare klistre den på og putte den i posten. I tillegg fikk jeg min vare tilsendt, med et gavekort på en ok sum som bonus. Jeg liker å tro at jeg fikk et par karmapoeng i tillegg. 

Anonymkode: 9c12d...08c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stor fare for at noen hos posten/postnord har stjålet pakken din! Jeg ventet på pakke før jul, fikk munnbind fremfor smykket (verdi ca 400kr) jeg hadde bestilt... hadde en lang samtale frem og tilbake med postnord på fb hvor de etterlyste pakken min på sentralen, de klarte ikke å finne den fikk da beskjed om at jeg måtte be nettbutikken om å sende erstatningskrav til postnord slik at jeg kunne få pengene igjen... men nettbutikken hadde da allerede sendt meg ny pakke uten omkostninger for meg siden jeg gav beskjed til dem umiddelbart etter å ha oppdaget innholdet i pakken, heldigvis!

Anonymkode: 711fd...9d3

Dette er noe annet. Her ble feil bestilling pakket i min eske med mine navn og adresse på lappen. Pakkeseddel til en annen person med en annen vare. Så den som har pakket har bare rotet det skikkelig til og plassert min vare og pakkeseddel i en annen person sin eske. Så det er ikke Posten eller Postnord som gjorde noe feil, men nettbutikken og den som plukket varer og pakket i eske. Helt utrolig at folk ikke følger med.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...