Gå til innhold

Du som gleder deg til jobb; hva jobber du med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trives ikke i yrket jeg er utdannet til, og ønsker meg bort. Vurderer ny utdannelse, men vet ikke helt hva jeg vil. Søker litt inspirasjon. 
Hvis du er en person som gleder deg til jobb, hva jobber du med? Hva slags arbeidsoppgaver har du? Er jobben fleksibel mtp tid, fridager, osv.? Hva tjener du? 

Takker for svar :)

Anonymkode: 4d0bd...cb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på hva du er flink til og hva du trives med å gjøre. Jeg er helsefagarbeider og jobber i hjemmetjenesten. Jeg gleder meg til å gå på jobb, fordi jeg liker kollegaene mine og brukerne jeg møter, og jeg føler at jeg gjør noe nyttig. God samvittighet, og sliten og trøtt på en god måte når jeg kommer hjem :) 

Anonymkode: be353...5b3

• Liker 11
Skrevet

Jeg er også helsefagarbeider og gleder meg stort sett til å gå på jobb. Gode kollegaer og kjekke brukere som jeg får tilbringe arbeidstiden min med. 

Hender jeg ikke gleder meg og såklart, men det er gjerne på dager der jeg helst ikke har lyst å være sosial. 

Anonymkode: 88e63...79e

• Liker 4
Skrevet

Er radiograf. Trives veldig godt! Har faktisk aldri noen gang gruet meg til å gå på jobb. Vi rullerer på labbene så vi gjør ikke det samme hver eneste dag, og vi ser mye spennende, hvis det er lov å si. Og slipper den stelldelen som mange synes er det avskrekkende med helsearbeid, bleieskift og slikt. Så kan man ta ulike videreutdanninger om man vil, blir man feks stråleterapeut jobber man bare dag man-fre. Ellers er det for de fleste turnusarbeid, men jeg synes det er supert. 

Anonymkode: 59700...771

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer jo an på hva du er flink til og hva du trives med å gjøre. Jeg er helsefagarbeider og jobber i hjemmetjenesten. Jeg gleder meg til å gå på jobb, fordi jeg liker kollegaene mine og brukerne jeg møter, og jeg føler at jeg gjør noe nyttig. God samvittighet, og sliten og trøtt på en god måte når jeg kommer hjem :) 

Anonymkode: be353...5b3

Dette var hyggelig lesning! 😄

Anonymkode: a57ab...86e

• Liker 3
Skrevet

Jeg er byggesaksbehandler og gleder meg også til jobb hver dag. Jeg synes det er spennende å jobbe med juridiske problemstillinger, synes det er hyggelig å gi veiledning på områder mange ikke kan så mye om, og liker å ha en innvirkning på hva som skjer i kommunen min.

I tillegg er det deilige arbeidstider, med kjernetid fra 9-14, og fleksitid ellers. Har også eget kontor, så om jeg ikke ønsker å være sosial kan jeg kose meg på kontoret. Nå for tiden er det bare hjemmekontor, og det er litt kjedelig. Men deilig at det ikke er noen risk for permitteringer. 

Anonymkode: 2bf01...a17

• Liker 2
Skrevet

Jeg er lærer og gleder meg stort sett alltid til jobb. Planlegger, gjennomfører og evaluerer undervisning, følger opp elever, vurderer elevarbeider, holder kontakt med foresatte der det trengs og samarbeider med kolleger, ledelsen og eksterne. Variert jobb, fortettet arbeidsår, så det blir en del arbeid på kveld og helg, mot avspasering i andre perioder. 
Lite fleksibelt med tanke på hvor fridagene er lagt da, om det er viktig. 

Elevkontakten synes jeg er det beste med jobben. Travelt er det virkelig, som jo mange yrker er. Men et fantastisk givende og meningsfylt yrke dette, synes jeg 😃 

• Liker 7
Skrevet

Legemiddelfirma. Fungerer som en bro mellom firmaet og spesialistleger på sykehus. Reiser normalt masse i inn og utland. Holder meg oppdatert faglig på kongresser, presenter kliniske studier. Opplærer salgs- og markedsførings kollegaer. Styrer min tid selv i forhold til møter og avtaler. Er veldig performance basert, blir målt på det meste. Mye jobb- også helger. Lønn deretter. Kjempe spennende jobb, ingen dager er like. Møter vanligvis masse nye folk. Ser aldri på klokka - lever i jobben mens den står på:)  

Anonymkode: ea1a5...9e4

Skrevet

Jeg er helsefagarbeider og jobber på sykehjem. Jeg gleder meg til jobb hver dag. Det er veldig bra arbeidsmiljø og jeg liker å jobbe med mennesker. Jeg har mange forskjellige pasienter, noen er litt mer krevende enn andre, men det er mye varierte arbeidsoppgaver. 

Mange fordeler med å jobbe turnus. Kan bytte bort vakter, jobbe inn vakter for å få fridager senere. 

Anonymkode: 30f63...5ed

• Liker 2
Skrevet

Jobber som assisterende restaurantsjef. Elsker jobben min, har verdens beste kollegaer og ingen dag er lik.

Anonymkode: 21e26...6cc

Skrevet

Jeg er psykolog og har en meningsfull jobb som gir meg mye.

Anonymkode: 9ed6d...61e

• Liker 1
Skrevet

Jeg er pedagogisk leder på en avdeling med 17 nydelige 3-åringer. Elsker jobben min. Var borte fra jobb pga. migrene i går. Når jeg kom på jobb i dag ble jeg mottatt som en helt 😅

Anonymkode: 144a7...e89

• Liker 12
Skrevet

Jobber i interiørbutikk, gleder meg til jobb hver dag!

Anonymkode: 15190...fbb

• Liker 2
Skrevet

Saksbehandler for psykisk helse og rus!

Anonymkode: 74d19...f4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er psykolog og har en meningsfull jobb som gir meg mye.

Hvordan er arbeidstiden? Har du goder?

Anonymkode: 00188...5d9

Skrevet

Barnevernpedagog, jobber som saksbehandler i kommunal barneverntjeneste. Trives så godt i jobben min. Synes den er meningsfull (spesielt når vi får gitt god hjelp hjemme hos familier), jeg gleder meg til å dra på jobb og snakke med de fantastiske barna og ungdommene jeg jobber med, og treffe fine kollegaer 😊 

Anonymkode: 0bfb7...daa

• Liker 1
Skrevet

Helsefagarbeider. Jeg elsker jobben min i bofellesskap og har gledet meg til å gå på jobb fram til ganske nylig.  Det har ikke noe med selve jobben å gjøre   men corona. Det er tungt å jobbe i helsevesenet akkurat nå og jeg har flere kollegaer som også sliter. Det vil gå over med coronaen. Gleder meg til alt blir som før igjen 

Anonymkode: 73c88...7c2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnevernpedagog, jobber som saksbehandler i kommunal barneverntjeneste. Trives så godt i jobben min. Synes den er meningsfull (spesielt når vi får gitt god hjelp hjemme hos familier), jeg gleder meg til å dra på jobb og snakke med de fantastiske barna og ungdommene jeg jobber med, og treffe fine kollegaer 😊 

Arbeidstid er fra 07.30-15.30 på vinteren, 07.30-15.00 på sommeren i denne kommunen kjernetid 9-14. Har fleksitid. 

Skrevet

Er sykepleier. Jobber i en nattstilling nå. Har mange ganger ikke synes det har vært gøy å dra på jobb. Man vet hva som venter. Dårlig bemanning, kanskje en sur kollega (de fleste liker jeg jo å jobbe med, men noen er sure bitcher), opp tidlig, sannsynligvis ikke tid til pause, ørten og femti oppgaver som skal bli ferdig. 

Men da jeg fikk vikariat på natt så endret det seg. Tror det er fordi arbeidstiden passer meg bedre. Jeg er B-menneske. Føler meg mer opplagt. Det skjer lite på natt, så jeg får gjort det jeg skal og tid til pasientene. Ikke masse administrativt, tidsfrister, møter osv. I tillegg jobber jeg redusert siden det ikke er vanlig å jobbe fult på natt. Det hjelper nok på. Føler at jeg får pause mellom øktene, hvilt meg ordentlig. Har energi til mye annet, som blant annet trening. Så nå gleder jeg meg til å gå på jobb. 

Anonymkode: af2c4...b97

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Arbeidstid er fra 07.30-15.30 på vinteren, 07.30-15.00 på sommeren i denne kommunen kjernetid 9-14. Har fleksitid. 

Hæ? Hvilken barneverntjeneste jobber du i? I storbyene kommer vi på jobb 0730, og er ferdig 16.30/1730. Det er fordi det er så sinnsykt mye å gjøre. Kjernetid mellom 9-14? Glem det😂

Anonymkode: 09f14...458

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...