Million Skrevet 9. februar 2021 #1 Del Skrevet 9. februar 2021 (endret) Man skal lure på mye rart, og akkurat nå lurer jeg på dette Før i tiden brukte jo folk filler (bokstavelig talt) som kluter, til å vaske ting med. Rev opp hullete klær og lagde kluter av fillene. Så at kluter er fillete har liksom vært normalt - i alle fall før. Jeg har noen gaskluter i kjøkkenskuffen som jeg liker å bruke når jeg vasker rundt på kjøkkenet. De er tynne, og tørker fort etter bruk og skylling. Skifter gasklut enten hver eller annenhver dag. Jeg kan faktisk huske at jeg kjøpte tre-fire av de største gasklutene jeg har da sønnen min var bitteliten, kanskje 2-3 år, noe som betyr at de klutene har hatt en vasketjeneste på 17-18 år.... 😆 Et par av dem er svært hullete, men jeg bretter de jo når jeg vasker med de, så hullene har liksom ikke så mye å si under bruk. Men det er jo nesten litt flaut å henge en så hullete og fillete klut opp til tørk på kjøkkenet... 😛 Skal man kaste hullete vaskekluter, eller er det et fett hvordan de ser ut? Hva synes du? PS! Jeg har bestilt meg 12 nye gaskluter på nett forrige uke, fordi butikkene er stengt her i Oslo pga korona nå. Og da bestilte jeg 12 av de store gasklutene jeg liker, ikke de små som f.eks. KID har. Eksempel på en av mine eldste kluter: Endret 9. februar 2021 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 9. februar 2021 #2 Del Skrevet 9. februar 2021 Når de ser ut som på bildet ditt, så får de ny funksjon hos meg. Jeg tar de i blomsterkrukkene til sommerblomstene, mellom lecakulene og jorden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. februar 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 9. februar 2021 Thildamor skrev (43 minutter siden): Når de ser ut som på bildet ditt, så får de ny funksjon hos meg. Jeg tar de i blomsterkrukkene til sommerblomstene, mellom lecakulene og jorden. Det brukte jeg gamle blondegardiner til, husker jeg (da jeg hadde hage) Men ja, det er nok noen av klutene som må skiftes ut. Grunnen til at de har blitt så fillete de siste årene, er at det er satt opp mosaikkfliser på kjøkkenveggene her, over vasken og benken der, samt over komfyren. Disse mosaikkflisene er litt ujevnt lagt, og noen stikker litt ut på hjørner og kanter, og de er litt skarpe der. Når jeg vasker over med klut på disse flisene, sliter det kluten i filler og da blir de seende ut som på bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 9. februar 2021 #4 Del Skrevet 9. februar 2021 Jeg hadde brukt de gasklutene lenge enda, så lenge de fungerer til å vaske med, så ville jeg brukt dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 9. februar 2021 #5 Del Skrevet 9. februar 2021 Million skrev (7 timer siden): Man skal lure på mye rart, og akkurat nå lurer jeg på dette Før i tiden brukte jo folk filler (bokstavelig talt) som kluter, til å vaske ting med. Rev opp hullete klær og lagde kluter av fillene. Så at kluter er fillete har liksom vært normalt - i alle fall før. Jeg har noen gaskluter i kjøkkenskuffen som jeg liker å bruke når jeg vasker rundt på kjøkkenet. De er tynne, og tørker fort etter bruk og skylling. Skifter gasklut enten hver eller annenhver dag. Jeg kan faktisk huske at jeg kjøpte tre-fire av de største gasklutene jeg har da sønnen min var bitteliten, kanskje 2-3 år, noe som betyr at de klutene har hatt en vasketjeneste på 17-18 år.... 😆 Et par av dem er svært hullete, men jeg bretter de jo når jeg vasker med de, så hullene har liksom ikke så mye å si under bruk. Men det er jo nesten litt flaut å henge en så hullete og fillete klut opp til tørk på kjøkkenet... 😛 Skal man kaste hullete vaskekluter, eller er det et fett hvordan de ser ut? Hva synes du? PS! Jeg har bestilt meg 12 nye gaskluter på nett forrige uke, fordi butikkene er stengt her i Oslo pga korona nå. Og da bestilte jeg 12 av de store gasklutene jeg liker, ikke de små som f.eks. KID har. Eksempel på en av mine eldste kluter: Bra du tipset om at de er å få kjøpt, ser at Princess har dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Del Skrevet 10. februar 2021 Jeg ser enda mye god klut igjen på bildet ditt, og ville nok brukt se enda en stund før jeg evt kasta dem Anonymkode: c9852...683 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 10. februar 2021 #7 Del Skrevet 10. februar 2021 Jeg kaster ikke pga hull, men pga flekker som ikke går bort. Da først blir de ekle synes jeg... Da havner de i garasjen til olje/malefille 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #8 Del Skrevet 10. februar 2021 Som flere sier, kaster de ikke. Men de får nye oppgaver:) Anonymkode: 64068...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå