AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Del Skrevet 9. februar 2021 Noen mennesker kler mange sveiser fordi de har pent hode (tenk «det gyldne snitt», rundt, fint bakhode osv) og pent hår. Jeg har ganske lite bakhode, typ litt flatt. I det hele tatt litt lite hode. Håret mitt er tynt, har litt fall, men heller ikke ordentlige krøller. Samtidig er det ikke glatt og faller pent. Det minner om fjonete, tynn stålull. Har alltid hatt komplekser for hodefasong. Jeg har hatt mine triks for å gi et bedre visuelt uttrykk (tupere håret under, spraye, supplere med extensions osv) og har satt det opp. Nå nærmer jeg meg en alder hvor det kan være fint med litt kortere og mer stilig sveis. Overgangsalder vil gjøre håret mer sprøtt, mange mister det lille fallet de hadde, i tillegg kommer gråfargen. Rynker i ansiktet, pigmentflekker og aldring gjør også at jeg ikke lengre er så fin med alt håret vekk fra ansiktet. Jeg har så lyst til å si fin ut, men føler alt med hår er bare stress og styr. Føler meg ikke fin - uansett hva jeg gjør. Opplever ikke frisører forstår seg helt på håret mitt og gruer meg til å sitte i grell belysning hos en frisør som klipper for mye, eller ikke forstår hva jeg formidler. Finnes det noen frisører der ute som kan gi meg noen tips til hva jeg kan gjøre med håret mitt fremover? Som har kunder med samme stress-forhold til hår? Eller kanskje noen kjenner seg igjen? Synes alle andre er så fine og fjonge. De striper og highlighter, har balayage, bob-sveis, pannelugg og kule fasonger. Folk aner ikke hvor kjipt det er med tynt, vanskelig hår, spesielt ikke med rar hodefasong. Er parykk eneste mulighet? Anonymkode: c9735...047 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #2 Del Skrevet 11. februar 2021 Hodeformen kan du takke din mor/far for som ikke passet på at du lå i andre stillinger enn på ryggen da du var baby. Anonymkode: 93518...402 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #3 Del Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hodeformen kan du takke din mor/far for som ikke passet på at du lå i andre stillinger enn på ryggen da du var baby. Anonymkode: 93518...402 Seriøst?😅😂 Anonymkode: 0a2de...b6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #4 Del Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Seriøst?😅😂 Anonymkode: 0a2de...b6d Ja i de aller fleste tilfeller er det det som er årsaken ja. Da sønnen min var baby sa helsesøster ofte at det var viktig å variere liggestillingen så han ikke fikk for flatt bakhode. Anonymkode: 93518...402 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tånegla Skrevet 11. februar 2021 #5 Del Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hodeformen kan du takke din mor/far for som ikke passet på at du lå i andre stillinger enn på ryggen da du var baby. Anonymkode: 93518...402 Herre Gud. Hos noen er det faktisk genetisk. Og enkelte folkegrupper har flatt bakhode. Uansett hjelper det ikke TS at du forteller henne at det er hennes foreldres feil. Til TS. Jeg slet med det samme, syntes hodeformen ikke kledde kort hår. Mistet masse hår, og jeg hadde igjen var tørt, tynt og livløst. Jeg hoppet i det, ba frisøren klippe meg helt kort. Hår vokser ut igjen og siden det er vinter kan man skjule det med lue om dt blir helt ille. Jeg ble positivt overrasket, det er så kult og jeg føler jeg ser yngre ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #6 Del Skrevet 13. februar 2021 Takk for et hyggelig og seriøst svar, Tånegla! Jeg tar det med meg. Kan være det krever litt mot å klippe det kort, men fint å høre andres erfaringer og vil diskutere det med frisør.🙂 Anonymkode: c9735...047 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #7 Del Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.2.2021 den 13.02): Hodeformen kan du takke din mor/far for som ikke passet på at du lå i andre stillinger enn på ryggen da du var baby. Anonymkode: 93518...402 Jeg har flere søsken, og vi er oppfostret likt av en mamma som har vært svært nøye.😀 Jeg har ikke sovet noe mer på ryggen enn de andre. Tror faktisk vi sov en del på magen. De andre har ikke svære hoder akkurat, men vil si penere fasong. Søstrene mine har tykkere hår som faller pent. To av mine søsken har nok også trekk fra besteforeldre. Både faren og moren min har litt flate bakhoder, men ikke like fremtredende som meg. Jeg har sikkert hatt max uflaks. Anonymkode: c9735...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tånegla Skrevet 13. februar 2021 #8 Del Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for et hyggelig og seriøst svar, Tånegla! Jeg tar det med meg. Kan være det krever litt mot å klippe det kort, men fint å høre andres erfaringer og vil diskutere det med frisør.🙂 Anonymkode: c9735...047 Jeg klippet det kort i to omganger. Slik at jeg ikke gikk fra langt til 2 cm. Hadde noen uker med ca 10 cm for å venne meg til ny sveis. Håret ser så sunt ut nå, og de bare flekkene jeg hadde i hodebunnen er borte😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natta1980 Skrevet 13. februar 2021 #9 Del Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 9.2.2021 den 17.26): Noen mennesker kler mange sveiser fordi de har pent hode (tenk «det gyldne snitt», rundt, fint bakhode osv) og pent hår. Jeg har ganske lite bakhode, typ litt flatt. I det hele tatt litt lite hode. Håret mitt er tynt, har litt fall, men heller ikke ordentlige krøller. Samtidig er det ikke glatt og faller pent. Det minner om fjonete, tynn stålull. Har alltid hatt komplekser for hodefasong. Jeg har hatt mine triks for å gi et bedre visuelt uttrykk (tupere håret under, spraye, supplere med extensions osv) og har satt det opp. Nå nærmer jeg meg en alder hvor det kan være fint med litt kortere og mer stilig sveis. Overgangsalder vil gjøre håret mer sprøtt, mange mister det lille fallet de hadde, i tillegg kommer gråfargen. Rynker i ansiktet, pigmentflekker og aldring gjør også at jeg ikke lengre er så fin med alt håret vekk fra ansiktet. Jeg har så lyst til å si fin ut, men føler alt med hår er bare stress og styr. Føler meg ikke fin - uansett hva jeg gjør. Opplever ikke frisører forstår seg helt på håret mitt og gruer meg til å sitte i grell belysning hos en frisør som klipper for mye, eller ikke forstår hva jeg formidler. Finnes det noen frisører der ute som kan gi meg noen tips til hva jeg kan gjøre med håret mitt fremover? Som har kunder med samme stress-forhold til hår? Eller kanskje noen kjenner seg igjen? Synes alle andre er så fine og fjonge. De striper og highlighter, har balayage, bob-sveis, pannelugg og kule fasonger. Folk aner ikke hvor kjipt det er med tynt, vanskelig hår, spesielt ikke med rar hodefasong. Er parykk eneste mulighet? Anonymkode: c9735...047 Kunne du ha vist et bilde av håret ditt? Er sikker på at det kan fikses. Alt hår kan fikses. Viktig å vite hva man kler også Midtskill, sideskill, pannelugg, volum bak og foran? f.eks. Og ikke glem at med riktig sminke så vil en fin frisyre sitte enda bedre på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2021 #10 Del Skrevet 13. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for et hyggelig og seriøst svar, Tånegla! Jeg tar det med meg. Kan være det krever litt mot å klippe det kort, men fint å høre andres erfaringer og vil diskutere det med frisør.🙂 Anonymkode: c9735...047 Jeg sliter med akkurat samme bakhode og hår som deg, og jeg har også slitt med frisører som ikke "forstår meg" 😄 Det er jo ikke sikkert du kler det samme som meg, men for meg funker det best med en helt kort bob hvor lengden følger kjevelinjen, og som er litt oppklipt i nakken/ klipt støttehår på bakhodet. Sjekk denne pinterest-siden for eksempler på kort bob/ andre korte frisyrer https://www.pinterest.se/blabanken/bob-frisyr/?autologin=true&lp=true Anonymkode: feb11...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå