Gå til innhold

Hvilke forsikringer burde jeg ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal signere nye forsikringer, og lurer på hvilke jeg bør ha?
Jeg tenker uførforsikring, reiseforsikring og innbo, men er det noen fler som er viktig?

Jeg er 27 år,  fast stilling i kommunen, ingen barn eller bil. God helse.

Anonymkode: cee28...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2021 den 17.25):

Hei. Jeg skal signere nye forsikringer, og lurer på hvilke jeg bør ha?
Jeg tenker uførforsikring, reiseforsikring og innbo, men er det noen fler som er viktig?

Jeg er 27 år,  fast stilling i kommunen, ingen barn eller bil. God helse.

Jeg jobber med forsikring. 
innbo og reise er viktigst. Les veldig nøye i klausulene og om forkortningene på innbo, noen selskap raker fort av 70-90% av opprinnelig verdi. 
Jeg har vært med på at folk har mistet alt de eier og får igjen noen tusen etter egenandel er trekt ifra. 

Anonymkode: 8af4d...bc3

Skrevet

Helseforsikring?

Anonymkode: 90a04...4d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Helseforsikring?

Anonymkode: 90a04...4d2

Jeg har det igjennom jobben, hadde nok ikke hatt det ellers. Det er jo relativ dyrt med helse og ufør forsikring, så du får vurdere det selv. Det er en del klausuler der også vet jeg. 

Anonymkode: 8af4d...bc3

Skrevet

Jeg ville hatt uføreforsikring, men droppet liv dersom jeg ikke hadde partner eller barn. Med tanke på boliglån og sykdom er uføre virkelig gull verdt, men viktig at den utbetaler også ved arbeidsavklaringspenger. Sjekk om fagforeningeb din har noen avtaler, selv betaler jeg 340 i mnd for min, men jeg i 30-årene og har liv inkludert siden jeg eier bolig med lån som mannen min trenger hjelp med hvis jeg går bort. 

I tillegg anbefaler jeg innbo og reise, samt sjekke om jobben har ulykkesforsikring som også gjelder på fritiden. 

Anonymkode: 339ee...ada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...