Gå til innhold

Hva gjør man med familiemedlemmer som invaderer hytta di?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har dette problemet?  At familie forventer å besøke dere på hytta og låne den gratis? Jeg og sambo har tenkt å kjøpe hytte som vi kam bruke i helgene sammen med unga. For å ha råd til hytte med fin beliggenhet så må den ikke være stor, har tenkt å ha grei standard, med innlagt vann og strøm, samt to soverom - et til barna og et til oss voksne. Søsteren min ble nesten sur og sa vi måtte jo kjøpe en med plass til henne og ungen også, og den ville de gjerne låne. Hvordan håndtere det? Hverken gubben eller jeg trives i min søsters selskap, og ville heller valgt å ha med venner om vi hadde hatt plass og ville hatt besøk. 

Anonymkode: 2169c...149

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Søsteren min ble nesten sur og sa vi måtte jo kjøpe en med plass til henne og ungen også, og den ville de gjerne låne.

Herregud, så frekt.

• Liker 17
Skrevet

Bare si nei. At denne sksl brukes kun til dere. 

Anonymkode: 783ad...ccc

• Liker 13
Skrevet

Si at hun kan kjøpe sin egen hytte. Et annet sted. 

Anonymkode: 934f6...dc5

• Liker 16
Skrevet

Jeg hadde bare ledd det bort, kanskje også sagt «ja det hadde du nok likt» 😂 tatt det som en spøk mao 😉 

om hun mente det seriøst så hadde jeg sagt nei, og at vi ikke kommer til å prioritere det i  vår økonomi. 

• Liker 20
Skrevet

Søsteren din er frekk. Du må si fra.

• Liker 5
Skrevet

Det er frekt. Om du ikke ønsker å si rett ut at den ikke er til fellesen, så gjør det klart at med det budsjettet dere har bestemt dere for, så er det dette dere har råd til i det området dere ønsker. I tillegg kan du si dere ønsker en liten og lettstelt hytte og at det ikke er så viktig å ha plass til gjester fordi dette skal være et sted for dere... 

• Liker 9
Skrevet

Her tror jeg faktisk dere må si ifra tydelig og med en gang, så dette ikke fortsetter å være et problem. 

Si til henne at dette ikke er en familiehytte, men en hytte som dere kjøper til dere selv. 

Anonymkode: 5d4ee...75c

• Liker 7
Skrevet

Si at dette er en hytte ment for dere, men at du vurdere å legge den ut på Airbnb innimellom, så hun får evt følge med på nettsida der.

Anonymkode: 393b1...dde

• Liker 9
Skrevet

Hun tullet nok bare 😊

Anonymkode: 42865...804

• Liker 2
Skrevet

Veldig mange spørsmål her, er ikke egentlig spørsmål, fordi svaret er så opplagt: Du sier nei. Du setter grenser for deg selv. Ferdig snakka. 

• Liker 2
Skrevet

Se på fjolls til fjells før du kjøper hytte. 

Anonymkode: 19be7...6c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Se på fjolls til fjells før du kjøper hytte. 

Anonymkode: 19be7...6c2

Åh hva er det, hvor ser jeg det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Åh hva er det, hvor ser jeg det?

Tv Norge/dplay

Anonymkode: f118f...1c7

Skrevet

Prøv å ull det bort.

Også fortell "Ahh gleder oss til å kunne komme oss bort på hytte i helgene p være HELT alene, uten noe annen familie eller andre. Når vi ikkeer der alene tenker vi å leie den ut på AirBnb, så om du vil leie kan du følge med der? :) "

Og om hun sier noe ala "jeg er jo familie, jeg bor der vel gratis??" Så svarer du: "Nei det har vi ikke råd til, da måtte vi ha kjøpt sammen, men det er uaktuelt. Vil du ha egen hytte må du kjøpe egen hytte haha.... Vi skal leie ut, og det er udiskutabelt hehe" :) 

Anonymkode: 2f7da...b7d

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig spesielt å kreve at andre skal betale ekstra for en større hytte så de gratis kan låne. Da må de heller tilby seg å kjøpe en andel av hytten, eller betale litt leie. Jeg liker å dra på hyttetur, men kun når det er nok plass. Orker ikke gå oppi folk, måtte dele rom med andre osv. Det eneste jeg kanskje ville tenkt på om jeg skulle kjøpt hytte selv, er at det finnes en campingplass, hotell eller at hytten ligger i et ordentlig hytteområde, slik at det er lettere for andre å overnatte nær. Jeg liker å være sosial på hyttetur, men greit å kunne bestemme litt når man vil treffe folk og når man vil ha litt fred og ro. 

Nå skal vi låne hytten til svigers. Kun jeg og kjæresten. Har ikke vært der på lenge. Men nå har broren hans begynt å mase om å være med, og sier det er "alles" hytte. Vi spurte først om å låne og jeg kunne tenkt meg å ha ro, bare oss to. Men vet ikke om det er "lov" å nekte de å komme? 

Anonymkode: eaddb...3c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tv Norge/dplay

Anonymkode: f118f...1c7

Discovery +  ,de har skiftet navn på appen :) Men serien Fjolls til fjells er gøy :) 

Anonymkode: 0452b...161

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Noen som har dette problemet?  At familie forventer å besøke dere på hytta og låne den gratis? Jeg og sambo har tenkt å kjøpe hytte som vi kam bruke i helgene sammen med unga. For å ha råd til hytte med fin beliggenhet så må den ikke være stor, har tenkt å ha grei standard, med innlagt vann og strøm, samt to soverom - et til barna og et til oss voksne. Søsteren min ble nesten sur og sa vi måtte jo kjøpe en med plass til henne og ungen også, og den ville de gjerne låne. Hvordan håndtere det? Hverken gubben eller jeg trives i min søsters selskap, og ville heller valgt å ha med venner om vi hadde hatt plass og ville hatt besøk. 

Pust med magen. Dere skal nok fint kunne låne til familien de helgene dere ikke er der. Lover at det ikke blir hver helg dere er på hytta. Foreløpig kan du bare si at det er det dere har råd til med den standarden dere har lyst på. Ang. utlån så ser dere litt ann. 

Anonymkode: 713c7...bf4

Skrevet

Må du snakke er henne om å kjøpe hytte da? Hvis man ikke vil at folk skal besøke dere, eller blande seg inn i kjøpet så ikke prat om det til dem. Ha litt filter for hvem du prater med, og hva du sier. Bare kjøp det dere vil ha, og ferdig med det. 

Anonymkode: 833fd...449

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...