AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Jeg kom i snakk med mine kollegaer i dag angående dette. Jeg kommenterte at det var veldig rart, fordi min mann blir ALLTID syk når ungen er syk. Han (barnet) har gått et halvt år i bhg nå og har jo - noe jeg har forstått er vanlig - vært mer syk enn han har vært i barnehagen Altså har min mann også mer eller mindre vært sammenhengende syk i et halvt år. Mannen har fått ALLE infeksjonene og forkjølelsene barnet har hatt. Absolutt alle. Jeg har ikke vært syk én eneste dag. Dette snakket vi om på jobben i dag, og flere av mine kollegaer (både kvinnelige og mannlige) sa at slik var det hos dem også. At mannen ble mye oftere syk. Samtlige kunne også støtte at det var mor som faktisk ofte var tettest på og derav kanskje mer utsatt for smitte enn far, men likevel far som ble syk. Hvordan er det hos dere? Er dette bare tilfeldig at såpass mange opplever dette, eller er det faktisk vanlig? I så fall, hvorfor? Er det forskjell på immunforsvaret til menn og kvinner? Og bare for å få sagt det: min mann har aldri ''manflu''. Han er virkelig syk når han er syk, ingen overdrivelse eller sympatijakt der altså. Han er skikkelig syk med enten høy feber, kraftig hoste eller oppkast. Anonymkode: 332b0...179 1
Fone Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Her er det alltid meg, mamma, som blir syk. Og jeg har "manflu" hver gang 😂 så vil tro det er tilfeldig.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Er pappaen som blir mest syk her i huset også. Når vi hadde første barnehagebarn var han syk flere ganger den første høsten og ofte mer og lenger syk enn barnet. Nå har vi hatt barnehagebarn i 10 år og ungene har egentlig vært lite syke opp i gjennom, mens han går ned for telling så fort en av de snufser litt. Selv har jeg hatt to eller tre lette forkjølelser på disse årene, ellers har jeg ikke vært syk, ja bortsett fra (lett og kortvarig)omgangssyke et par ganger da. Anonymkode: 7b425...a37
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 Her er det også «alltid» jeg, mamma som blir syk. Men da stortsett bare omgangssyke. Nå har vi vært veldig heldige, har hatt lite sykdom. Type 1-2 forkjølelser + 1 runde omgangssyke hvert barnehage/småskole år. Pluss 1-3 runder med urinveisinfeksjon. Anonymkode: de3a7...165
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 Her er det jeg (mor) som får alt. Nå har jeg nedsatt immunforsvar, men min mann er irriterende frisk hele året 😅 Anonymkode: 8bbf6...c5d
Chara Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 Vesla har bare gått i bhg et halvt år, men har kun vært hjemme 2 ganger pga forkjølelse. Far ble smittet og "syk" begge gangene, mens jeg har fortsatt til gode å bli smittet. ☺️
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 Her er det også jeg, mammaen, som er mest syk. Tredje barnet begynte i barnehage i høst og jeg har vært forkjølt siden da. Ikke så praktisk nå med all den koronaen🤧🤧 Anonymkode: 8c2a7...9c9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 Her er det jeg som mamma som får alt dessverre.. gjerne verre enn ungene får det. Og etter sist graviditet blir nesten alle forkjølelser til bihulebetennelse (hadde bihulebetennelse lenge når jeg var gravid sist)... Anonymkode: d834f...b61
Gjest Albbas Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 Mannen min smittes lett av barna ja. Barna har vært lite syke etter korona da, så mannen har greid seg bra. 😂 Jeg blir omtrent aldri syk. Blir jeg syk er det ofte over på 6 timer. Omgangssyka har vi bare hatt 1 gang på de 13 årene vi har vært sammen.
Wit Skrevet 10. februar 2021 #11 Skrevet 10. februar 2021 Her var det mannen også som ble syk når noe gikk i barnehagen og barnet ble sykt. For å ta et eksempel så kom mannen min hjem med omgangssyke etter å ha vært på tilvenning med barnet vårt i barnehagen en dag 😄 Det var bare han som ble syk, jeg og barnet var frisk. Og jeg hadde vært der på tilvenning 2 dager sammenhengende før han uten å få noen symptomer 😄 Jeg måtte overta resten av tilvenningen og holdt meg frisk, men hadde en veeeeeldig syk mann hjemme 😄
Arkana Skrevet 10. februar 2021 #12 Skrevet 10. februar 2021 Her er det motsatt. Jeg og mannen min har vært sammen i over 20 år og han har aldri vært syk, ikke hatt én eneste sykedag. Jeg får alt barna tar med seg hjem. Når jeg tenker på andre barnefamilier opplever jeg heller ikke at det er mannen som blir mest syk, det er stort sett jevnt fordelt.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #13 Skrevet 10. februar 2021 Jeg blir alltid syk når barnet er sykt, og det er jeg som er tettest på barnet. Mannen blir syk ca halvparten av gangene, og da blir han VELDIG syk. Virker ikke som noen av oss har noe særlig godt immunforsvar. Glemmer ikke den vinteren vi alle hadde omgangssyke tre ganger... 😛 Anonymkode: 65b9a...06c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå