AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Jeg får ganske leie angstepisoder fra tid til annen. Da jeg ofte ikke kan gå å legge meg under dyna men må stå i det, blir jeg kjempesliten og dette genererer mere angst og andre typer angst som kommer snikende pga de kroppslige reaksjonene. Har prøvd psykolog og terapi men angsten er så nedprintet i meg at nå er det bare å prøve å «leve» med den. Prøvde å få vival 2mg av lege, har fått dette før og har klart meg med 20stk på ett helt år. 1-2 slike hjelper meg veldig i disse episodene, og bedrer faktisk livskvaliteten sånn sett i det store og det hele. Har ikke vært problem og heller hatt noe sug etter en slik pille til hverdags. For meg er det mere «livreddende» i disse episodene jeg får med veldig sterk angst. Nå får jeg ikke dette. Han har plutselig ombestemt seg og mener jeg kan bli avhengig og at jeg er for ung (38) til å ha dette fast ved behov. Jeg har nå isteden fått Atarax. Har ikke prøvd den enda men har skjønt at bivirkningene av disse er veldig søvndyssende og sløvende og at det er dette som skal gjøre at jeg ikke skal «føle» så mye på angsten.. (?) Er/har noen vært i lik situasjon som meg og prøvd ut Atarax i ekstreme angst situasjoner? -og hatt fin effekt? Anonymkode: 58149...8c1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har tatt Atarax mot angst og ja, du blir litt søvnig av det, derfor det også funker bra å sove på. Det at man blir litt trøtt gjør på en måte at angsten ikke får så overskudd. Jeg syntes det funket. Anonymkode: a0663...fd9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Jeg merket ingenting på Atarax.Kunne like gjerne tatt en drops. Anonymkode: 5a4f2...de4 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Jeg synes Atarax fungerer på uroen, men ikke skikkelig angst. Jeg får heller ikke lenger bivirkningen som gjør meg søvnig. Anonymkode: 90bc5...c06
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 Jeg fikk et galopperende hjerte, av Atarax. Ikke trøtt eller sløv. Syns ikke den funka mot angst. Anonymkode: 6734e...4cf
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg merket ingenting på Atarax.Kunne like gjerne tatt en drops. Anonymkode: 5a4f2...de4 Samme her. Anonymkode: 6734e...4cf
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 Merket bare at jeg sov tyngre, men hjalp ikke på angst. Det er jo et allergimiddel. Anonymkode: 15c2b...89c 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 Ville heller anbefalt deg å spørre legen om å få Truxal. Den hjelper på angst og uro. Roer ned tankene også som er vanlig ved angst. Anonymkode: e3f0d...bcc
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 Jeg brukte Sobril ved behov en stund det stormet litt. Så ble det stopp og jeg fikk dustete Atarax. Merket litt hvis jeg sparte opp til 5 om gangen men det er en helt verdiløs uttalelse da jeg ikke husker styrken. Er hvis noen som får effekt da... Det gjorde ikke jeg. Vival har jeg så vidt prøvd. Anonymkode: 7be27...182 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 Har du prøvd antidepressive? De skal du ta over tid, og de er hverken vanedannende eller ned sløvende. Jeg går på cipralex, og angsten min gikk ned fra 10-1 kan kjenne det av og til bare.. kanskje 2 ganger i året, men det er overkommelig. Anonymkode: 149d6...b18
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #11 Skrevet 9. februar 2021 Cipralex skal en være litt obs på en ikke skal gå lenge på (flere år) nesten umulig å slutte vet jeg manage syns etter ett par år,men hjelper på angst ja. (selv prøvd å slutte ett helvete. har måtte gi opp for blir sprø. Så her blir det Cipralex resten av livet nå. Veldig lite snakket om syns jeg.) Ville prøvd medisinen du har fått og se hva du syns. Har stor medfølelse med angst. Det er fælt. Så håper de gir deg noe Anonymkode: 430a6...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #12 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Cipralex skal en være litt obs på en ikke skal gå lenge på (flere år) nesten umulig å slutte vet jeg manage syns etter ett par år,men hjelper på angst ja. (selv prøvd å slutte ett helvete. har måtte gi opp for blir sprø. Så her blir det Cipralex resten av livet nå. Veldig lite snakket om syns jeg.) Ville prøvd medisinen du har fått og se hva du syns. Har stor medfølelse med angst. Det er fælt. Så håper de gir deg noe Anonymkode: 430a6...1ca Retting: Med Cipralex skal en være litt obs. En bør ikke gå på de lenge (flere år) Det er nesten umulig å slutte. Jeg vet mange som syns det er vanskelig, etter å ha gått mer enn ett par år. Men de hjelper på angst ja. ( Jeg har selv prøvd å slutte flere ganger, Der er ett abstinens helvete. Har måtte gi opp for blir sprø av angst og forvirring. Hold ut fire mnder en gang. Så her blir det Cipralex resten av livet nå. Veldig lite snakket om syns jeg.) Ville prøvd medisinen du har fått og se hva du syns. Har stor medfølelse med angst. Det er fælt. Så håper de gir deg noe Anonymkode: 430a6...1ca
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #13 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Retting: Med Cipralex skal en være litt obs. En bør ikke gå på de lenge (flere år) Det er nesten umulig å slutte. Jeg vet mange som syns det er vanskelig, etter å ha gått mer enn ett par år. Men de hjelper på angst ja. ( Jeg har selv prøvd å slutte flere ganger, Der er ett abstinens helvete. Har måtte gi opp for blir sprø av angst og forvirring. Hold ut fire mnder en gang. Så her blir det Cipralex resten av livet nå. Veldig lite snakket om syns jeg.) Ville prøvd medisinen du har fått og se hva du syns. Har stor medfølelse med angst. Det er fælt. Så håper de gir deg noe Anonymkode: 430a6...1ca Cipralex er antidepressiva, som mange bruker for angst. Anonymkode: 6734e...4cf
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #14 Skrevet 9. februar 2021 Ja. Jeg klødde i huden og fikk helt sykt urolige bein. Grusom medisin. Å vise til avhengighetsaspekt av at du tar en boks av den lavest dosen Vival på ett år er forbi latterlig. Ville faktisk klagd. Av prinsipp. Det er kvakksalveri. Anonymkode: bd9e4...150 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #15 Skrevet 9. februar 2021 Seroqel funka for meg i den perioden jeg hadde mye angst, men det er klart, om du har tatt beroligende for akutte angstepisoder så ha har den ikke samme funksjon. Jeg tok det over en 2 års periode pga av angst og depresjon som var ganske heftig, hjalp for å finne mere ro, søvn, tankekjør og tok toppene på angsten som var ganske heftig. Fordelen var at jeg fikk hvilt og samlet meg til den dagen jeg slutta, trappet ned over tid. Null abstinenser og har vært medisinfri nå i 3 år. Ulempen er at man blir apatisk, veldig trøtt og jeg la på meg ganske mye, samt at jeg fikk noen nevrologiske utfall som det tok lang tid før kom seg etter avsluttet medisinering. Anonymkode: d733f...026
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå