Gå til innhold

Kan man ha barnevakt til nyfødt i en halvtime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nesten nødt til å dra ut og ordne noe, og mannen min er på jobbreise. Kan besteforeldre passe den halvtimen det tar, eller burde jeg ta med babyen? Det går, men det blir tungvint. Det skal nevnes at babyen er klistret til meg døgnet rundt, og jeg vil ikke gjøre noe skadelig. 

Anonymkode: 6b228...e5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du selvfølgelig gjøre. :)

• Liker 18
Skrevet

Pass på at du har ammet på forhånd, så er nok den lille fornøyd den har et bryst å ligge på:)

• Liker 4
Skrevet

Det er klart du kan ☺️ 

• Liker 3
Skrevet

Min er 10 dager, og vi må ha pass v besteforeldrene denne uken i en time eller to. Vi sørger bare for at baby er mett og nyskiftet, så går nok det helt fint! 

Anonymkode: b241b...0bf

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig kan du det. 

Anonymkode: 751c5...49a

• Liker 2
Skrevet

Självklart!

• Liker 2
Skrevet

Så klart! Nyfødte sover jo hele tiden, og en halvtime er jo så kort at babyen nok ikke merker at du er borte. De kan jo gå en trilletur om det ikke er for kaldt der du bor? 

Anonymkode: fdd50...23c

• Liker 5
Skrevet

Tror ikke de over her har lest at babyen er klistret til deg. 

Om babyen kommer til å ildskrike i 30min i frykt over at du ikke kommer tilbake så kan det være skadelig for tryggheten/tilliten dens ja. 

Om baby sover i 30 min mens du er borte, så er det ikke noe problem. 

Det beste er jo bare å ta med baby? Ser ikke helt problemet. 

Anonymkode: c3713...491

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så klart! Nyfødte sover jo hele tiden, og en halvtime er jo så kort at babyen nok ikke merker at du er borte. De kan jo gå en trilletur om det ikke er for kaldt der du bor? 

Anonymkode: fdd50...23c

Det er en sannhet med modifikasjoner. Noen nyfødte sover hele tiden. andre er kvikke og våkne fra dag én. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Tror ikke de over her har lest at babyen er klistret til deg. 

Om babyen kommer til å ildskrike i 30min i frykt over at du ikke kommer tilbake så kan det være skadelig for tryggheten/tilliten dens ja. 

Om baby sover i 30 min mens du er borte, så er det ikke noe problem. 

Det beste er jo bare å ta med baby? Ser ikke helt problemet. 

Babyen klarer det fint. Er ikke sunt å være så knyttet til én person. 

Anonymkode: 75e4a...c88

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er ikke sunt å være så knyttet til én person. 

Kødder du?

Anonymkode: 7134a...06a

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kødder du?

Anonymkode: 7134a...06a

En baby har godt av flere nære omsorgspersoner. 

Anonymkode: 75e4a...c88

• Liker 5
Skrevet

Jeg vil tro det skal gå bra, en liten halvtime er jo tross alt bare en halvtime. Men hvis babyen din er klistret til deg 24/7, så kan den halvtimen bli veldig lang for en liten baby, så da må du vurdere selv hva du synes er best :) 

Liker babyen din seg i vogn? Et alternativ er da i såfall at du mater baby, skifter bleie og sørger for at at slike ting er gjort og klart - også kan besteforeldrene trille tur den tiden det tar deg å få gjort det du skal. 

Anonymkode: 6e13b...a7d

Skrevet

Kan veldig godt hende at babyen liker like godt å ligge klistret inntil mammaen din også. Kanskje moren din kan ha et plagg fra deg under babyen så lukter det riktig også 🙂

Anonymkode: 550a2...243

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Jeg passet barnebarnet i to timer da den var nyfødt, gikk helt fint det ❤️ 

Baby var mett, hadde uansett en flaske med morsmelk i tilfelle. 

Skrevet

Selvfølgelig.

Har stilt opp mange ganger, både for familie, og venninner, når energien er på null. 

Kjempekos å bære/kose 30-60 min, mens de får sove litt. 

Har riktignok ikke passet så unge barn om ikke moren er i rommet ved siden av, men har heller aldri trengt å vekke/forstyrre, så går nok greit uansett :)

Anonymkode: 01ff1...13d

• Liker 2
Skrevet

Ja det går bra. 

• Liker 1
Skrevet

Det hadde vært helt forferdelig for min klistremerkebaby, i hvert fall. De første 3 mnd hyldkreik hn hver gang jeg måtte legge hn fra meg eller la pappaen holde. Ungen var så ute av seg at det føltes veldig ugreit å skulle la hn gjennomgå det. En halvtime vekk fra ungen hadde vært en halvtime med tortur.

Er din baby like ekstrem? Er du helt nødt til å ordne dette personlig? Hvis du MÅ forlate babyen en halvtime, så må du jo det, men da ville jeg i hvert fall pumpet på forhånd, for besteforeldrene trenger sannsynligvis melk for å avlede barnet hvis det er klistremerke. 

Anonymkode: 5f46c...254

Skrevet

Jeg hadde klisttremerkebaby og jeg lot både pappa og besteforeldre passe baby alt fra 1 til 2 timer, ammet før jeg dro og var tilbake før baby ble sulten igjen. 

Babyer tar ikke skade av at mor tar seg en tur ut. Bare vås de som mener du skal bære med deg baby så mye at 30 min uten er helt krise. Hører du på slike råd så ender du utbrent og utslitt, og for hva da? Ingenting. 

Jeg vil gjerne se en studie som viser at barn har fått tilknytningsvansker, traumer og whatnot fordi mor tok seg en tur til butikken, tannlegen eller ta en skikkelig lang dusj. 

Anonymkode: 751c5...49a

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...