Gå til innhold

gamle innlegg i hytteboka

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gina_*
Skrevet

Har vært på svigers sin hytte for 4. gang nå fordelt på to år. Hver gang vi er der så tar samboern min fram hytteboka og fordyper seg i den. Der er det jo selvsagt masse innlegg fra turer med eks-samboer, eks-kjærester og venniner. Følelsene min går litt i spinn da. Er det noen andre som kjenner seg igjen? Jeg har bladd i den en gang. Har skrevet i den engang men de senere gangene har jeg aldri hatt lyst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han syns vel bare det er hyggelig å lese i den, ville ikke lagt så mye i det.

Skrevet

Du får forlange ny hyttebok, da!

Sånn at du slipper spor av fortiden hans.

Flere som forlanger nye ting når de flytter sammen, se bare tråden om kort på korktavla.

Skrevet

Jeg hadde vel også følt det litt rart å lese om turer mannen har hatt med andre, men jeg skjønner jo at det å lese hytteboka er morsomt - vi gjør det jo alltid på hytta sjøl. Gøy å mimre - det er vel det din kjære gjør også, uten at det behøver å bety noe mer enn at det er gøy å mimre.

K

Skrevet

En ting er når ting bare ikke er blitt ryddet bort eller kastet en annen ting er når partneren åpenlyst sitter og mimrer hver gang man er på tur. Han med kortet på tavla tok det vel ikke ned til tider og leste det teksten, det bare hang der regner jeg med

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Flere som forlanger nye ting når de flytter sammen, se bare tråden om kort på korktavla.

Eeeeh... forlange at svigerforeldrene skaffer seg ny hyttebok fordi hun ikke takler at kjæresten leser i den??? Dette er da vitterlig ikke deres problem, og de må da få lov til å beholde hytteboka si som er full av minner. Dette må trådstarter ta opp med kjæresten.

Skrevet

Mente det ironisk, hadde nettopp lest den tråden jeg siktet til. Der var det ikke måte på hva som ble skiftet ut for å fjerne alt fra fortida.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke satt kjempestor pris på om kjæresten min satt og mimret om han og eksens hytteturer! Men det er ikke sikkert at han skjønner at du ikke synes det er så festlig! Fortell han hvordan du føler det!

Skrevet

Hehe.. Blir det kokt kanin til middag tro.. ;)

Litt mer seriøst svar; Det er ikke rart han synes det er koselig å lese gamle innskrifter i hyttaboka. Noe av det første jeg gjør på hytta er å sjekke hvem som har vært der før oss.

Og en annen ting, denne sjalusien burde du jobbe med på egen hånd. Hadde kjæresten min reagert på dette og fortalt til meg, så ville jeg blitt bekymret/redd.

Skrevet

Men det er da ikke sikkert at han kun lese om de hytteturene han har hatt sammen med tidligere kjærester, da...vi pleier i hvertfall å lese litt sånn her og der når vi leser, ikke for å lese noe spesielt.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Mente det ironisk, hadde nettopp lest den tråden jeg siktet til. Der var det ikke måte på hva som ble skiftet ut for å fjerne alt fra fortida.

He he... jeg hadde også den frisk i minne og trodde faktisk du var seriøs. For det hadde ikke forundret meg om noen her inne mente at det var veien å gå.

Til trådstarter: Problemet her er ikke hytteboka, men at du er usikker og dermed sjalu på fortida hans. Enten kan du prate med kjæresten om det, slik at han blir obs på slike småting som faktisk gjør det usikker, eller så jobber du med din egen usikkerhet og sjalusi uten å la dette bli en sak mellom dere, hvertfall i første omgang. For problemet er ditt.

En hyttebok er full av minner, og det er faktisk ganske naturlig å ville lese i den selv om det er hilsener fra ekser og andre jenter der. De er bare noen av mange i den boka. Det hadde vært annerledes om han satt og leste gamle kjærlighetsbrev. Det hadde vært over streken.

Skrevet

Ja, og i tillegg bør du forlange at han kaster ut alle møblene og maler om alle veggene, så du slipper å berøre noe en tidligere eks har vært i kontakt med. Eller kanskje det er like greit å be fyren selge hytta og kjøpe en ny i stedet

:ironi:

Selv liker jeg å lese hyttadagboka når jeg kommer på hytta. Da frisker jeg på en måte opp hva vi pleier å gjøre der, og kommer raskere i feriemodus. Og det er jo ikke en personlig dagbok av noe slag, så kjæresten din har sikkert ikke skrevet om hvor fantastisk sex han hadde med eksen feks. Ofte skriver man litt om vær og turer, som er hyggelig og interessant å se tilbake på.

Skrevet

Beklager, men her får du ingen støtte av meg! Vi har hatt hytten vår i familien i over 60 år, og noe av det morsomste hele familien vet, er å sitte å lese i hyttebøkene. Joda, noen ekskoner, eksmenn og ekskjærester er jo der, men slikt må man jo bare leve med.

Les heller sammen med kjæresten din, du :)

Skrevet

Huff, får litt inntrykk av at enkelte mener at ens partner ikke skal ha noen fortid jeg :forvirra:

Jeg kan sette meg å se på gamle bilder og mimre gamle hytteturer, men det er da turen og alle som var der jeg mimrer om, og ikke bare eksen. Mannen min sier ikke noe på det. Jeg har min fortid og han sin. Det viktige er jo at man er ferdige med tidligere forhold?

Skrevet

Ja, han har hatt et liv før deg, alle har vi en fortid.

Aksepter det.

Det er deg som gjelder nå.

Skrevet

Jøss, så usikker du må være. Vi har alle levd et liv før vi møtte andre. Get used to it. Dramaqueen.

Skrevet

Å mimre i hytteboken er noe av det koseligste jeg vet når jeg komme til hytten. Og de kan det være kjæresten din syns og, uavhengig av eksene.

Han har hatt tidligere kjærester/samboer med seg på hytten før, det må du leve med.

Skrevet

Det blir som å bla gjennom familiealbum eller mimre om fortiden.. Er overhodet ikke rart at han setter pris på hytteboken.. Men du, derimot, trenger jo ikke sitte og bla i den hele tiden..

NÅr jeg er på hytta med familien, SNAKKER ofte mor/bestemor osv om personer som har vært med meg dit.. Bla ekskjæresten.. Blir bare sånn..

Synes selvfølgelig slikt kan være ubehaglig.. Var litt nervøs for å se bilder av ekser da jeg bladde gjennom fotoalbumet til typen for en stund siden.. Man vet at de finnes, og man må nesten bare godta det.. Men er ikke interessert i å bruke mer tid på å tenke på dem enn jeg behver..

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Ja, her har vi mye å bli sure for ser jeg. :ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...