*phair* Skrevet 18. august 2005 #1 Skrevet 18. august 2005 Jeg leier (alle de andre som bor der eier) en leilighet i en liten boligblokk. Den er nyoppført og det er mye som står ugjort, særlig i hagen. Nå skal de ha dugnad. På lappen har de skrevet at den som ikke blir med må betale 500,- Jeg har en meeeget høy husleie og mener jeg betaler nok for å bo der om jeg ikke må ut med 500 til for at de som skal bor der fast skal få det hyggelig. Må jeg være med?
tommeline Skrevet 18. august 2005 #2 Skrevet 18. august 2005 Det er noe du må bli enig med utleier om. Jeg leide en leilighet i et boretslag med noen andre. Der var det også dugnader ala det du beskriver. Vi hadde avtale om at hvis vi ville kunne vi selvsagt delta, hvis ikke betalte utleier dugnadspenger. Tror egentlig det er vanlig at utleier tar hånd om sånne ting (og heller baker det inn i utleieprisen sammen med andre avgifter).
Tusenfryd Skrevet 18. august 2005 #3 Skrevet 18. august 2005 Det er såvidt jeg vet ikke lov å pålegge gebyr for manglende dugnadsdeltakelse. Men når det er sagt, så må du bli enig med utleier om dette. En helt annen ting, er at det kan faktisk være svært sosialt og hyggelig på dugnad, i tillegg til at det blir fint og velstelt for deg også, du bor jo der nå, gjør du ikke?
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #4 Skrevet 18. august 2005 Jeg leier (alle de andre som bor der eier) en leilighet i en liten boligblokk. Den er nyoppført og det er mye som står ugjort, særlig i hagen. Nå skal de ha dugnad. På lappen har de skrevet at den som ikke blir med må betale 500,- Jeg har en meeeget høy husleie og mener jeg betaler nok for å bo der om jeg ikke må ut med 500 til for at de som skal bor der fast skal få det hyggelig. Må jeg være med? ← Hvor mange timer skal det jobbes? det må være vedtatt i styret at den som ikke er med betaler for x antall timer. Mange har en slik regel,men den er vel heller tvilsom. Om du ikke har avtalt skriftlig med utleier, så tror jeg ikke utleier kan reve deg for noe. Abtagelig betaler du høyere husleie enn hva som er, så gå ut ifra at det vil dekke evt. dugnadspenger. Det ble tatt opp i en avis at det var ikke lov å kreve betaling for ikke utført dugnadstimer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå