Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere hadde gått ut med mastergrad  i vår, hva ville dere forventet i startlønn? Innenfor offentlig administrasjon.

Anonymkode: 42eb1...5cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som nyutdannet uten erfaring ville jeg antatt ca 450 i året.

Anonymkode: 37be6...724

• Liker 2
Skrevet

Enig med AB over. 400-500 et sted

Anonymkode: 7a17f...aab

Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg synes dette virker veldig lavt. Flere jeg kjenner har gått ut med 530-560, men dette er kanskje ikke representativt.

Skrevet

Enig med de over, 450 000 - 480 000 (førstekonsulent).

Anonymkode: d157f...c48

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, takk for svar. Jeg synes dette virker veldig lavt. Flere jeg kjenner har gått ut med 530-560, men dette er kanskje ikke representativt.

Rykket nettopp opp til seniorkonsulent etter 3 år som førstekonsulent, har fremdeles mindre enn 530 000.

Skrevet

Jeg fikk ny stilling innen det offentlige i fjor. Stillingen hadde krav om mastergrad og relevant erfaring. Fikk 488 000 kr i årslønn. Har 7 års arbeidserfaring, hvor 2 av disse var fra dette arbeidsstedet jeg fikk jobben i.

Anonymkode: b5337...408

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk ny stilling innen det offentlige i fjor. Stillingen hadde krav om mastergrad og relevant erfaring. Fikk 488 000 kr i årslønn. Har 7 års arbeidserfaring, hvor 2 av disse var fra dette arbeidsstedet jeg fikk jobben i.

Krav om mastergrad, så seniorrådgiver? Høres forferdelig underbetalt ut, du bør snakke med fagforeningen din. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Rykket nettopp opp til seniorkonsulent etter 3 år som førstekonsulent, har fremdeles mindre enn 530 000.

Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du ikke er rådgiver eller seniorrådgiver? Mange med mastergrad går jo rett inn i stillingskode rådgiver.

Skrevet

Jeg startet i min første jobb som nyutdannet jurist nå i januar, og jeg fikk 530.000 kr. Ifølge venner som er jurister er det veldig godt betalt som første jobb etter studiene. 

Anonymkode: 3a6a6...ab4

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Krav om mastergrad, så seniorrådgiver? Høres forferdelig underbetalt ut, du bør snakke med fagforeningen din. 

Seniorkonsulent. Har hørt at min institusjon har lav lønn i forhold til tilsvarende arbeidsplasser 😔

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kan jeg spørre hva som er grunnen til at du ikke er rådgiver eller seniorrådgiver? Mange med mastergrad går jo rett inn i stillingskode rådgiver.

Erfaring og arbeidssted? Aner ikke, virker ofte vilkårlig. Jeg kjenner flere med mastergrad som har vært førstekonsulenter i 10-15 år, så jeg anser meg selv som heldig. Har blitt innkalt til jobbintervju som rådgiver også, men det er stor kamp om stillingene.

(Jobber i universitet/høyskole-sektoren)

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Seniorkonsulent. Har hørt at min institusjon har lav lønn i forhold til tilsvarende arbeidsplasser 😔

Trodde ikke seniorkonsulent hadde krav om mastergrad, men mulig det er forskjell fra sted til sted. Hadde uansett sjekket det med fagforbundet!

Skrevet

Minstelønn nå er vel ca. 455’? Så alt fra det opp til 530’ er ganske normalt. Oslo kommune lønner mye bedre i starten, men etter hvert tar statlig lønn igjen.

Sjekk lønnsstatistikken til Juristforbundet hvis du er medlem der. Den er fin.

Anonymkode: dd4fe...1ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...