AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Liker mange av ideene bak dette. Som å bli godt kjent med kroppen, lære og jobbe med kroppen istedenfor mot og prøve å ikke være så redd for fødsel. Men syns det er veldig dyrt. Er det verdt det? Noen som har erfaringer med kurset? Anonymkode: aa8a4...be8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Ingen kurs som starter med «hypno» er verdt det. Anonymkode: f5eda...b61 12
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 For meg funket det med kunnskap om fødselen faser, anatomi og standard fødselshjelp. Videre kan du lese om pusteteknikker og mental trening på de fødselshistoriene som ligger åpent der. Anonymkode: c4b27...11b 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ingen kurs som starter med «hypno» er verdt det. Anonymkode: f5eda...b61 Tror ikke du skal uttale deg om du ikke har prøvd. Er utrolig mange positive historier rundt dette og jeg vurderer å prøve selv. Mange som er storfornøyd, tror ikke det er tilfeldig Anonymkode: a8c07...f2c 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror ikke du skal uttale deg om du ikke har prøvd. Er utrolig mange positive historier rundt dette og jeg vurderer å prøve selv. Mange som er storfornøyd, tror ikke det er tilfeldig Anonymkode: a8c07...f2c Nei, det henger vel sammen med at når man har betalt i dyre dommer for noe man burde ha skjønt var svindel, blir det litt vanskelig å si noe annet enn at det var fantastisk. De positive historiene er gjerne mest på nettsidene til det aktuelle firmaet. Anonymkode: 2b04d...31b 12
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ingen kurs som starter med «hypno» er verdt det. Anonymkode: f5eda...b61 Det er ikke hypnose slik som du kanskje tror. Er i hovedsak fokus på å jobbe med kroppen og gå inn i deg selv og ha fokus på den jobben kroppen skal gjøre. Anonymkode: aa8a4...be8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det henger vel sammen med at når man har betalt i dyre dommer for noe man burde ha skjønt var svindel, blir det litt vanskelig å si noe annet enn at det var fantastisk. De positive historiene er gjerne mest på nettsidene til det aktuelle firmaet. Anonymkode: 2b04d...31b Det viser bare at du ikke har peiling på hva det går ut på og de som sender inn historiene sine frivillig😊 Anonymkode: a8c07...f2c 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 Jeg vurderte det selv, men pga pris tok jeg heller å lærte meg pusteteknikker o.l gjennom youtube. 😊 Anonymkode: 324b2...97d 4
lolady Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 Tro meg, det hjelper nada når du ligger der med stormrier etter de har tatt vannet og de til slutt sier «vi må klippe»😂😂😂 Jeg var veldig innstilt på en naturlig fødsel og hadde kostet på meg positiv fødsel kurset, ikke verdt en dritt for meg😂 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 Har de ikke fødselsforberedende kurs på sykehuset lenger? Det snakket de jo om akkurat disse tingene. Jeg fikk ikke bruk for noe av det, da jeg ble igangsatt, måtte holde meg i ro pga (ikke-fungerende) epidural, belte rundt magen som målte rier og måler på babys hode... Riene var bare i ett kjør, og ingenting fungerte som forberedt 😂 Bra resultat, da. Men alt jeg hadde tenkt ut, var helt overflødig. Anonymkode: f5b60...095 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #11 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har de ikke fødselsforberedende kurs på sykehuset lenger? Det snakket de jo om akkurat disse tingene. Jeg fikk ikke bruk for noe av det, da jeg ble igangsatt, måtte holde meg i ro pga (ikke-fungerende) epidural, belte rundt magen som målte rier og måler på babys hode... Riene var bare i ett kjør, og ingenting fungerte som forberedt 😂 Bra resultat, da. Men alt jeg hadde tenkt ut, var helt overflødig. Anonymkode: f5b60...095 Ingenting av tilbud der jeg holder til i hvertfall. Ikke fødselsforberende, ingen ammekurs, barselgrupper avlyst, alt av gravidyoga, svømming og sosialt + aktivitet er helt nedlagt. Hele svangerskap + fødsel foregår "alene", så youtube og nettkurs og sitte på ball og strekke ut hjemme er løsningen.. Stusselig, men sånn er det nå i koronaens tid.. Har også vurdert hypnobirthing men er også i den forventning at de pusteteknikkene går ut av vinduet så fort de verste smertene melder seg.. men har inntrykk av at mye av det andre der har noe for seg da. Anonymkode: 8553b...de5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #12 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har de ikke fødselsforberedende kurs på sykehuset lenger? Det snakket de jo om akkurat disse tingene. Jeg fikk ikke bruk for noe av det, da jeg ble igangsatt, måtte holde meg i ro pga (ikke-fungerende) epidural, belte rundt magen som målte rier og måler på babys hode... Riene var bare i ett kjør, og ingenting fungerte som forberedt 😂 Bra resultat, da. Men alt jeg hadde tenkt ut, var helt overflødig. Anonymkode: f5b60...095 Nei. Alt er avlyst her iallefall. Så blir youtube istedenfor. 😕 Anonymkode: 42e5c...0ab
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #13 Skrevet 9. februar 2021 lolady skrev (1 time siden): Tro meg, det hjelper nada når du ligger der med stormrier etter de har tatt vannet og de til slutt sier «vi må klippe»😂😂😂 Jeg var veldig innstilt på en naturlig fødsel og hadde kostet på meg positiv fødsel kurset, ikke verdt en dritt for meg😂 Du mener det hjalp ikke DEG!! Nå har ei vennine tatt kurset positiv fødsel og født. for henne fikk hun drømme fødsel! Fødte uten bedøvelse , følte hun hadde kontroll og ble ikke styr av frykt. Det beste hun oppnådde var pusteteknikk Og tankesett sier hun. selv om fødsel er uforutsigbart så er det lurt mener jeg å ha noen redskaper i verktøykassen! Anonymkode: 880c1...448 4
lolady Skrevet 9. februar 2021 #14 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du mener det hjalp ikke DEG!! Nå har ei vennine tatt kurset positiv fødsel og født. for henne fikk hun drømme fødsel! Fødte uten bedøvelse , følte hun hadde kontroll og ble ikke styr av frykt. Det beste hun oppnådde var pusteteknikk Og tankesett sier hun. selv om fødsel er uforutsigbart så er det lurt mener jeg å ha noen redskaper i verktøykassen! Anonymkode: 880c1...448 Ja, hun fikk en positiv fødsel pga et ukomplisert fødselsforløp, ikke på grunn av et kurs😂 Noen ganger blir det veldin mye intervensjoner og veldig medisinsk og «styrt», da nytter ikke et kurs samme hvor dyrt det er. Du forstår det når du selv har opplevd det😉 Jeg ville ha en naturlig vannfødsel. Endte med at de måtte ta vannet, misfarget fostervann så fikk ikke være i badekaret lenger, stormrier, riestimulerende og klipp🤪 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #15 Skrevet 9. februar 2021 lolady skrev (Akkurat nå): Ja, hun fikk en positiv fødsel pga et ukomplisert fødselsforløp, ikke på grunn av et kurs😂 Noen ganger blir det veldin mye intervensjoner og veldig medisinsk og «styrt», da nytter ikke et kurs samme hvor dyrt det er. Du forstår det når du selv har opplevd det😉 Jeg ville ha en naturlig vannfødsel. Endte med at de måtte ta vannet, misfarget fostervann så fikk ikke være i badekaret lenger, stormrier, riestimulerende og klipp🤪 Hvis fødselsforberedende kurs ikke hjalp så hadde vel ikke dette vært tilbud av sykehus heller, og heller ikke anbefalt av JM? synes din holdning er merkelig Og forøvrig er jeg helt uenig med deg og at man uansett bør være forberedt både på teknikker for å komme seg igjennom smerter/rier osv og det at det kan skje ting man ikke kan planlegge. jeg har ikke født selv men har tatt KS å t.o.m da forberedet jeg meg. Anonymkode: 880c1...448 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #16 Skrevet 9. februar 2021 lolady skrev (3 minutter siden): Ja, hun fikk en positiv fødsel pga et ukomplisert fødselsforløp, ikke på grunn av et kurs😂 Noen ganger blir det veldin mye intervensjoner og veldig medisinsk og «styrt», da nytter ikke et kurs samme hvor dyrt det er. Du forstår det når du selv har opplevd det😉 Jeg ville ha en naturlig vannfødsel. Endte med at de måtte ta vannet, misfarget fostervann så fikk ikke være i badekaret lenger, stormrier, riestimulerende og klipp🤪 Er så typisk å bli cocky og gjøre narr av ting når man ikke vet hva det er snakk om, og bare antar at det er svada fordi man selv opplevde det "sånn og sånn". Trist at du opplevde det slik du gjorde, men å gjøre narr og anta at du sitter på fasiten fordi du har vært gjennom en fødsel er ikke nødvendig. Anonymkode: 695c6...304 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #17 Skrevet 9. februar 2021 lolady skrev (4 minutter siden): Ja, hun fikk en positiv fødsel pga et ukomplisert fødselsforløp, ikke på grunn av et kurs😂 Noen ganger blir det veldin mye intervensjoner og veldig medisinsk og «styrt», da nytter ikke et kurs samme hvor dyrt det er. Du forstår det når du selv har opplevd det😉 Jeg ville ha en naturlig vannfødsel. Endte med at de måtte ta vannet, misfarget fostervann så fikk ikke være i badekaret lenger, stormrier, riestimulerende og klipp🤪 Nå får vel de fleste et noenlunde "normalt" fødselsforløp. Man skal vel ikke la være og forberede seg fordi ting kan gå galt? leit at du fikk slike komplikasjoner, men jeg antar og håper at det ikke skjer med meg. Jeg ønsker å forberede meg litt fordi jeg er litt redd for føde og vil lære meg og slappe av i tiden før. Og jeg vil prøve å unngå å få panikk under fødselen fordi jeg blir skremt av det som skjer med kroppen, som jeg har hørt at noen får. Anonymkode: aa8a4...be8 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #18 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er så typisk å bli cocky og gjøre narr av ting når man ikke vet hva det er snakk om, og bare antar at det er svada fordi man selv opplevde det "sånn og sånn". Trist at du opplevde det slik du gjorde, men å gjøre narr og anta at du sitter på fasiten fordi du har vært gjennom en fødsel er ikke nødvendig. Anonymkode: 695c6...304 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå får vel de fleste et noenlunde "normalt" fødselsforløp. Man skal vel ikke la være og forberede seg fordi ting kan gå galt? leit at du fikk slike komplikasjoner, men jeg antar og håper at det ikke skjer med meg. Jeg ønsker å forberede meg litt fordi jeg er litt redd for føde og vil lære meg og slappe av i tiden før. Og jeg vil prøve å unngå å få panikk under fødselen fordi jeg blir skremt av det som skjer med kroppen, som jeg har hørt at noen får. Anonymkode: aa8a4...be8 👏🏻👏🏻 Anonymkode: 880c1...448 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #19 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Du mener det hjalp ikke DEG!! Nå har ei vennine tatt kurset positiv fødsel og født. for henne fikk hun drømme fødsel! Fødte uten bedøvelse , følte hun hadde kontroll og ble ikke styr av frykt. Det beste hun oppnådde var pusteteknikk Og tankesett sier hun. selv om fødsel er uforutsigbart så er det lurt mener jeg å ha noen redskaper i verktøykassen! Anonymkode: 880c1...448 Hadde en slik fødsel jeg også. UTEN å ha gått jalla-kurs til blodpris Anonymkode: f77b5...281 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #20 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde en slik fødsel jeg også. UTEN å ha gått jalla-kurs til blodpris Anonymkode: f77b5...281 Så fint for deg da! Dette gjelder ikke alle, du kan vel ikke være så evneveik at du ikke skjønner at folk er forskjellig? Anonymkode: 880c1...448 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå