AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Veldig individuelt men hva fikk du i startlån? Gjerne om du er enslig eller kjøpte med noen. Gjerne også oppgi hvor i landet du bor. Trenger ikke å vite by. Skal søke snart. Har ung ufør. Enslig. Veldig spent på hva jeg får.. Anonymkode: 76236...f73
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Veldig individuelt men hva fikk du i startlån? Gjerne om du er enslig eller kjøpte med noen. Gjerne også oppgi hvor i landet du bor. Trenger ikke å vite by. Skal søke snart. Har ung ufør. Enslig. Veldig spent på hva jeg får.. Anonymkode: 76236...f73 Fikk 1,6 mill i startlån + tilskudd ( altså 1,6 til sammen) bor i en kommune i nærheten av Bergen , Vestland fylke. Jeg er i full jobb. Anonymkode: a4536...919
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Fikk 1,6 mill i startlån + tilskudd ( altså 1,6 til sammen) bor i en kommune i nærheten av Bergen , Vestland fylke. Jeg er i full jobb. Anonymkode: a4536...919 Var det nok til å finne noe da? Er redd jeg kommer til å få for lite. Anonymkode: 76236...f73
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det nok til å finne noe da? Er redd jeg kommer til å få for lite. Anonymkode: 76236...f73 Ja, jeg var kjempe heldig og fikk et fint hus på landet, til 1,7. min mor hjalp meg med saksomkostningene på 59.000 . Huset var verdt 2 mill, men de fikk ikke solgt det og godtok budet på 1.7. Anonymkode: a4536...919
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg var kjempe heldig og fikk et fint hus på landet, til 1,7. min mor hjalp meg med saksomkostningene på 59.000 . Huset var verdt 2 mill, men de fikk ikke solgt det og godtok budet på 1.7. Anonymkode: a4536...919 Da var du heldig! Det er så dyrt her i Norge.. Og jeg er relativt kresen. 😕 Anonymkode: 76236...f73
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 4 mill Anonymkode: fd219...715 😳 Jeg fikk 1.6. De sa at egentlig var grensen 1.4 for enslig med min inntekt, bor i en middels by. Hvilken situasjon er du i? Anonymkode: ac0f5...be2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: 4 mill Anonymkode: fd219...715 What?? Så digg 🤯 Hvordan er situasjonen din? Enslig? Da hadde jeg vært fornøyd hvertfall. Hvor mye betaler du i mnd? Anonymkode: 76236...f73
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 😳 Jeg fikk 1.6. De sa at egentlig var grensen 1.4 for enslig med min inntekt, bor i en middels by. Hvilken situasjon er du i? Anonymkode: ac0f5...be2 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): What?? Så digg 🤯 Hvordan er situasjonen din? Enslig? Da hadde jeg vært fornøyd hvertfall. Hvor mye betaler du i mnd? Anonymkode: 76236...f73 Jeg er i jobb. Søkte om å kjøpe et spesifikt hus, med skattefrie leieinntekter, som betaler ned på lånet. Så da gikk det. Anonymkode: fd219...715
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #11 Skrevet 9. februar 2021 Jeg fikk kjøpe for 2,6mill. 1,1 i lån og resten i tilskudd og 300 000kr egenkapital. Oslo. Fikk mye pga handicap. Anonymkode: 6a1cb...272
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #12 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er i jobb. Søkte om å kjøpe et spesifikt hus, med skattefrie leieinntekter, som betaler ned på lånet. Så da gikk det. Anonymkode: fd219...715 Ok, jeg trodde husbanklån var for de som ellers ikke får lån og skal dekke en ... hva kaller de det .. grunnleggende bolig for dine behov? Til meg sa de at det i praksis er mer eller mindre "det minste som går". Synes egentlig det er rart at du fikk startlån i din situasjon, men jeg er ikke ekspert... Anonymkode: ac0f5...be2
Sophie-Ann Skrevet 9. februar 2021 #13 Skrevet 9. februar 2021 1,9 mill. Enslig med tre barn. Er student nå. Så har avdragsfrihet på lånet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #14 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk kjøpe for 2,6mill. 1,1 i lån og resten i tilskudd og 300 000kr egenkapital. Oslo. Fikk mye pga handicap. Anonymkode: 6a1cb...272 Dette er noe som også overrasker meg, altså hvor stor forskjell det er på hva folk får i tilskudd. Hvorfor er det slik? Jeg er selvføglelig heldig som fikk noe i det hele tatt, men fikk 1.6 i lån og 100.000 i tilskudd, som er 5%. Jeg har sett andre som har fått nærmere 50% tilskudd.... Jeg skjønner din situasjon om du må ha spesialtilpasset bolig og det er bra, men det var mer generelt om disse forskjellene. Jeg ble overrasket da jeg så at folk hadde fått f.eks. 2 millioner totalt og 1 million i tilskudd uten noen åpenbar grunn. Er det noen kommuner som er mer romslige med tilskudd enn andre? Anonymkode: ac0f5...be2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #15 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er noe som også overrasker meg, altså hvor stor forskjell det er på hva folk får i tilskudd. Hvorfor er det slik? Jeg er selvføglelig heldig som fikk noe i det hele tatt, men fikk 1.6 i lån og 100.000 i tilskudd, som er 5%. Jeg har sett andre som har fått nærmere 50% tilskudd.... Jeg skjønner din situasjon om du må ha spesialtilpasset bolig og det er bra, men det var mer generelt om disse forskjellene. Jeg ble overrasket da jeg så at folk hadde fått f.eks. 2 millioner totalt og 1 million i tilskudd uten noen åpenbar grunn. Er det noen kommuner som er mer romslige med tilskudd enn andre? Anonymkode: ac0f5...be2 Glemte at jeg hadde 150.000 egenkapital og totalsum ble 2.000.000 med alt så tilskudd ble akkurat 5%. Ikke at de er så relevant, men i tilfelle noen vil pirke. Anonymkode: ac0f5...be2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #16 Skrevet 9. februar 2021 10 minutter siden, Sophie-Ann said: 1,9 mill. Enslig med tre barn. Er student nå. Så har avdragsfrihet på lånet. Husbanklån som student? Hvordan fikk du til det? Anonymkode: 6a1cb...272 1
Sophie-Ann Skrevet 9. februar 2021 #17 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Husbanklån som student? Hvordan fikk du til det? Anonymkode: 6a1cb...272 Var ikke student når jeg fikk lånet
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #18 Skrevet 9. februar 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er noe som også overrasker meg, altså hvor stor forskjell det er på hva folk får i tilskudd. Hvorfor er det slik? Jeg er selvføglelig heldig som fikk noe i det hele tatt, men fikk 1.6 i lån og 100.000 i tilskudd, som er 5%. Jeg har sett andre som har fått nærmere 50% tilskudd.... Jeg skjønner din situasjon om du må ha spesialtilpasset bolig og det er bra, men det var mer generelt om disse forskjellene. Jeg ble overrasket da jeg så at folk hadde fått f.eks. 2 millioner totalt og 1 million i tilskudd uten noen åpenbar grunn. Er det noen kommuner som er mer romslige med tilskudd enn andre? Anonymkode: ac0f5...be2 Jeg hadde allerede en leilighet som ikke passet en med mitt handicap da jeg måtte flytte. Også andre alvorlige årsaker. Man får vel mer velvilje jo mer man vekker sympati og forståelse hos de som behandler søknaden. Noen diagnoser/personer vekker jo også mer sympati hos saksbehandlere enn andre. Anonymkode: 6a1cb...272 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #19 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde allerede en leilighet som ikke passet en med mitt handicap da jeg måtte flytte. Også andre alvorlige årsaker. Man får vel mer velvilje jo mer man vekker sympati og forståelse hos de som behandler søknaden. Noen diagnoser/personer vekker jo også mer sympati hos saksbehandlere enn andre. Anonymkode: 6a1cb...272 Jeg skjønner diagnoser og handicap, men utover det burde reglene være like? At noen personer skal få 50% i støtte fordi de kommer godt overens med saksbehandler (det gjorde forsåvidt jeg og men det var corona så alt gikk over telefon) er jo sprøtt? Igjen; skjønner det hvis man må betale ekstra for å få tilpasset bolig til handicap.... Anonymkode: ac0f5...be2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #20 Skrevet 9. februar 2021 Vet ikke om jeg tørr å satse på at jeg får nærmere 3 millioner i startlån? Så skal jeg selvfølgelig kunne betale ned på lånet hver mnd. Jeg kan betale 10 000. Anonymkode: 76236...f73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå