AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Det virker som om det en god stund har vært "in" å være travel. (Nå tenker jeg helst før corona, nå er jo ting annerledes for de fleste). De som har småbarn har det jo travelt nok i seg selv. Men også de uten barn vil ofte farte frem og tilbake på trening, sosiale kvelder, ferier, langhelger, hobbyer, overtid på jobb osv. Det er humblebrag om hvor lite tid man har og hvor mye man har å gjøre. Jeg var også der før, men har hoppet av. Jeg har en jobb jeg trives med og jobber overtid innimellom, men ikke så mye at det er et problem. Jeg har (også før korona) kuttet ned på en del fritidsaktiviteter, reiser på ferie maks èn gang i året og bruker hoveddelen av min tid hjemme. Jeg elsker helger uten planer, hvor jeg kan sove til jeg våkner av meg selv, nyte en rolig morgen med kaffe, frokost og internet. Deretter bruke hele dagen på akkurat det jeg vil, om det måtte være se en film, gå en tur i skogen, game, lese bok - eller besøke noen. Er det andre som trives med en mer avslappet livsstil, uavhengig av korona? Som liker rolige dager og kvelder hjemme uten å fylle alle dagene med masse planer? (Det er ingenting galt med å like å være travel, selvsagt. Jeg har bare det inntrykket at "alle" er slik, så vil gjerne høre fra de som trives med et roligere tempo). Anonymkode: 1ad5e...aa8 11
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Ja, jeg liker en sånn livsstil, men lar meg altfor ofte prege andre. Anonymkode: 1272c...960 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har en avslappet livsstil, selvsagt en gang i blant har jeg det også travelt, men som regel lever jeg en ganske avslappet livsstil.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 Jeg har alltid hatt en avslappet livsstil, det er det som passer meg best. Anonymkode: f0151...6ac
Hatsumomo Skrevet 10. februar 2021 #5 Skrevet 10. februar 2021 Lever avslappet, har en hektisk jobb så da elsker jeg helger hvor jeg har ingenting på tapetet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #6 Skrevet 10. februar 2021 Jepp, avslappet stil og full frihet til å gjøre det som faller en inn. Anonymkode: 58bdb...f78 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2021 #7 Skrevet 10. februar 2021 https://www.azquotes.com/picture-quotes/quote-it-is-no-bad-thing-celebrating-a-simple-life-j-r-r-tolkien-50-60-26.jpg Anonymkode: 26760...1fa 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #8 Skrevet 11. februar 2021 Beste som finnes! Helt klar den livsstilen her også.... var som deg før du fant det ut .... Anonymkode: 15890...d98
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #9 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 9.2.2021 den 13.19): Det virker som om det en god stund har vært "in" å være travel. (Nå tenker jeg helst før corona, nå er jo ting annerledes for de fleste). De som har småbarn har det jo travelt nok i seg selv. Men også de uten barn vil ofte farte frem og tilbake på trening, sosiale kvelder, ferier, langhelger, hobbyer, overtid på jobb osv. Det er humblebrag om hvor lite tid man har og hvor mye man har å gjøre. Jeg var også der før, men har hoppet av. Jeg har en jobb jeg trives med og jobber overtid innimellom, men ikke så mye at det er et problem. Jeg har (også før korona) kuttet ned på en del fritidsaktiviteter, reiser på ferie maks èn gang i året og bruker hoveddelen av min tid hjemme. Jeg elsker helger uten planer, hvor jeg kan sove til jeg våkner av meg selv, nyte en rolig morgen med kaffe, frokost og internet. Deretter bruke hele dagen på akkurat det jeg vil, om det måtte være se en film, gå en tur i skogen, game, lese bok - eller besøke noen. Er det andre som trives med en mer avslappet livsstil, uavhengig av korona? Som liker rolige dager og kvelder hjemme uten å fylle alle dagene med masse planer? (Det er ingenting galt med å like å være travel, selvsagt. Jeg har bare det inntrykket at "alle" er slik, så vil gjerne høre fra de som trives med et roligere tempo). Anonymkode: 1ad5e...aa8 Jeg trives med et rolig tempo. Orker ikke å ha program flere kvelder i uka. En kveld i uka går greit. Ellers er det nok med full jobb, litt overtid av og til, husarbeid og trening. Har store unger. Elsker hjemmekontor. Anonymkode: bdd5d...93c
Trolltunge Skrevet 11. februar 2021 #10 Skrevet 11. februar 2021 Ja jeg liker en slik livsstil, og ville elsket å få det til også. 😄 Prøver hardt å finne bremsen. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #11 Skrevet 16. februar 2021 Alt jeg ønsker er FRED. Har nok med jobb og turer med hunden. Trente mye før, nå holder det med 3 turer om dagen for min del altså. Anonymkode: b9f8e...594 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #12 Skrevet 16. februar 2021 Akkurat sånn jeg har det, og jeg elsker det. Har tidligere hatt litt av tidsklemma, mye pga arbeidstiden ved forrige jobb, studier og pendling 3timer hver dag. Nå er det 8-16 jobb, overtid en sjelden gang. Bor 5min å gå fra jobb, og det er helt fantastisk. Helger og ferier bruker jeg akkurat som jeg vil, ingen unger eller mann som jeg må ta hensyn til. Å dra på ferie utenlands eller innenlands gjør jeg uansett veldig sjeldent, kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært på fly over 2 timer😅😄 K31 Anonymkode: f1ff4...079 2
Ylvali Skrevet 17. februar 2021 #13 Skrevet 17. februar 2021 Jeg gjør ikke så mye i livet og sitter mye inne. Gjør ikke så mye annerledes enn før korona. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #14 Skrevet 17. februar 2021 På mange måter har korona vært litt deilig. Mindre mas om ting å delta på. Men etter at de stengte trening for flere måneder siden, og det meste for noen uker siden, begynner jeg å gå ganske lei altså 😅 Nå har jeg vel ikke hatt kontakt med andre mennesker på en måned🤪 Treningshobbyen min var et sted hvor jeg også var sosial, og hvor jeg pleide å bruke mye fritid. Og merker jeg begynner å få litt «klaustrofobi» av alt som ikke er lov. Ikke lov å reise, ikke lov til noe🙈 Og herregud hvor lenge skal jeg egentlig sitte her hjemme alene da🤪 Aner jo ikke hvor lenge dette varer. Kanskje jeg burde flytte et sted med færre begrensinger. Så i utgangspunktet liker jeg en avslappet livsstil, men akkurat nå syns jeg det er litt for avslappet😅 Anonymkode: d311c...984
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #15 Skrevet 17. februar 2021 Ja, elsker alenetid. Forstår ikke hva folk stresser etter. Lager stress. Har mann og barn, men vi har en avslappet hverdag. Anonymkode: 68d54...106 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #16 Skrevet 17. februar 2021 Ja (og nei). Jeg har kontorjobb som jeg trives i. Prøver å fokusere mest på hobbyer som gir meg noe igjen, som lesing, strikking og trening. Prøver å se mindre TV og scrolling på mobilen. Anonymkode: 06915...596 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #17 Skrevet 17. februar 2021 Absolutt! Jeg er veldig sosial, men blir også sliten av å være sosial, så jobb og trening er stort sett nok for meg + et par reiser innenlands og utenlands i løpet av et vanlig år (men det er deilig å slippe nå). Klarer ikke helt å identifisere meg med alle som klatrer på veggene nå, syns det er deilig bare å slappe av og slippe å stille opp fysisk på ting. Dvs, slippe at det er forventet å stille opp. Har aldri hatt det så bra før og den sosiale kontakten får jeg uansett i timesvis digitalt både på jobb og med venner. Trener hjemme. Fantastisk med tom timeplan i helgene, fantastisk å skulle ligge på sofaen i påsken i stedet for å reise en stor gjeng på hytten. Rett og slett superdeilig å gire ned. Slippe dårlig samvittighet for å si nei til ting (med dumme påskudd, for sannheten er at jeg vil bare ha en kveld/dag/helg alene i fred og ro) Håper venner og familie fortsetter å være «nedgiret» også etter korona. Anonymkode: 5f955...e0c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #18 Skrevet 23. februar 2021 nei, jeg gidder ikke å sitte innendørs og bar glo i veggen hele dagen lang... Anonymkode: afd5a...202
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #19 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): nei, jeg gidder ikke å sitte innendørs og bar glo i veggen hele dagen lang... Anonymkode: afd5a...202 Som om du måtte det😂 Anonymkode: 62894...bc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå