AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Samboer og jeg har vært sammen i snart 4 år, og de siste månedene har samboer ingen lyst til å ha meg med ut, på fest eller ut på byen med vennene hans. Jeg har ingen problemer med at kjæresten drar ut uten meg! men han ønsker aldri å ha meg med lengere, å sier at det er guttekveld eller at kjæresten til bestekompisen heller ikke skal. Men dette føles mer ut som en unnskyldning, da kjæresten til kompisen er med som hun ønsker selv og det sjeldent er bare guttekveld. Han lover alltid at neste gang skal jeg få bli med, men når den gangen kommer så ønsker han det ikke lengere likevel. Jeg begynner å bli usikker og såret over at dette gjentar seg hele tiden. Har noen opplevd lignende, eventuelt har dere råd? Jeg har all forståelse for at han vil treffe kompiser, men begynner å bli små lei av at han gir løfter som han ender med å bryte. vi er begge voksne. Anonymkode: 03aca...3e6
~ m a u d e ~ Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ingen problemer med at kjæresten drar ut uten meg! Der har du svaret. Når man ikke holder fast i hverandre, sklir man fra hverandre. Tipper dama til kompisen holder hardere fast. 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 Hva med å prate med ham? Si akkurat det du sier her - at du har forståelse for at det noen ganger er guttekvelder, men at du føler deg såret og utelatt når du aldri får bli med. Anonymkode: 0c7e3...ec5 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 ~ m a u d e ~ skrev (1 minutt siden): Der har du svaret. Når man ikke holder fast i hverandre, sklir man fra hverandre. Tipper dama til kompisen holder hardere fast. Det er fra han sin side at det ikke holdes hardt. Jeg ønsker å være med han ut, og blir veldig skuffet når han ikke ønsker det etter han har lovet at det ikke var noe problem. Jeg mente bare at jeg generelt ikke har problemer med at han er ute uten meg. Det er først nå de siste månedene at han lover og bryter, for at han absolutt ønsker å dra alene. Anonymkode: 03aca...3e6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med å prate med ham? Si akkurat det du sier her - at du har forståelse for at det noen ganger er guttekvelder, men at du føler deg såret og utelatt når du aldri får bli med. Anonymkode: 0c7e3...ec5 Det har jeg prøvd, men da sier han at det er fordi at jeg ikke vil han skal henge med sine kompiser osv. alt som ikke har noe med det jeg nevner å gjøre. Anonymkode: 03aca...3e6
~ m a u d e ~ Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er fra han sin side at det ikke holdes hardt. Jeg ønsker å være med han ut, og blir veldig skuffet når han ikke ønsker det etter han har lovet at det ikke var noe problem. Jeg mente bare at jeg generelt ikke har problemer med at han er ute uten meg. Det er først nå de siste månedene at han lover og bryter, for at han absolutt ønsker å dra alene. Anonymkode: 03aca...3e6 Det er fra begge sin side, ellers hadde du jo ikke skrevet det jeg siterte eller latt han dra ut uten deg. Og det er det jeg mener at - før eller siden - vil få den ene eller den andre til å trekke seg vekk, på ordentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 ~ m a u d e ~ skrev (3 minutter siden): Det er fra begge sin side, ellers hadde du jo ikke skrevet det jeg siterte eller latt han dra ut uten deg. Og det er det jeg mener at - før eller siden - vil få den ene eller den andre til å trekke seg vekk, på ordentlig. Jeg kan ikke tvinge meg på for da blir han sint. Jeg har prøvd å finne ut hvorfor han nå bare ønsker å dra ut alene og er bestemt på at han ikke vil ha meg med. Å tvinge seg på er ikke løsningen når han absolutt ikke ønsker å ha meg med, det gjør vondt verre. Anonymkode: 03aca...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det har jeg prøvd, men da sier han at det er fordi at jeg ikke vil han skal henge med sine kompiser osv. alt som ikke har noe med det jeg nevner å gjøre. Anonymkode: 03aca...3e6 Stopper samtalen etter du har sagt det eller har du forsøkt å forklare (uten å bli sint og anklagende) hva du egentlig mener? Anonymkode: 0c7e3...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stopper samtalen etter du har sagt det eller har du forsøkt å forklare (uten å bli sint og anklagende) hva du egentlig mener? Anonymkode: 0c7e3...ec5 Jeg har prøvd å spurt hvorfor han ikke ønsker å ha meg med ut lengere, rolig selvsagt. Da sier han at det er fordi det er guttekveld eller at kjærester ikke skal, selv om dette gang på gang har visst seg å ikke stemme. Han sier deretter at han ønsker å dra alene, og det burde være grunn nok. Men så lover han at neste gang skal jeg få bli med, men så kommer neste gang og det er samme tema opp igjen. Anonymkode: 03aca...3e6
~ m a u d e ~ Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det har jeg prøvd, men da sier han at det er fordi at jeg ikke vil han skal henge med sine kompiser osv. alt som ikke har noe med det jeg nevner å gjøre. Anonymkode: 03aca...3e6 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan ikke tvinge meg på for da blir han sint. Jeg har prøvd å finne ut hvorfor han nå bare ønsker å dra ut alene og er bestemt på at han ikke vil ha meg med. Å tvinge seg på er ikke løsningen når han absolutt ikke ønsker å ha meg med, det gjør vondt verre. Anonymkode: 03aca...3e6 Ja, dette er NØYAKTIG det jeg siktet til. Mange unge par i dag, sier at de gir hverandre full frihet og lar hverandre dra ut alene og ha masse privatliv og alt er så fint og flott. Mens i virkeligheten, når man graver dypere, så er det mannen som krever at dama skal finne seg i dette, skjeller henne ut for å være usikker og sjalu hvis hun ikke går med på det, og dama som gir etter og (etter hvert) tror at dette er noe hun også mener. For han var jo så overbevisende! Nei, damer, velg heller en mann som gjør som dere vil. Om det er kjedelig, tøffel og turnoff, så kom over det, og lær deg å like det. Det kommer til å lønne seg enormt, på sikt 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #11 Skrevet 9. februar 2021 Hvor mange ganger skal han bevise at han er en løgner før du gjør noe? Fakta: Han er en løgner Fakta 2: Han vil ikke ha deg med på fest selv om kompisene har med seg partnere Hvorfor er du sammen med en løgner som ikke vil ha deg med på ting? Anonymkode: 58987...da0 11
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #12 Skrevet 9. februar 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har prøvd å spurt hvorfor han ikke ønsker å ha meg med ut lengere, rolig selvsagt. Da sier han at det er fordi det er guttekveld eller at kjærester ikke skal, selv om dette gang på gang har visst seg å ikke stemme. Han sier deretter at han ønsker å dra alene, og det burde være grunn nok. Men så lover han at neste gang skal jeg få bli med, men så kommer neste gang og det er samme tema opp igjen. Anonymkode: 03aca...3e6 Men har du forsøkt å ta det opp med ham når det ikke er avtaler på gang? Dvs rolig si til ham at det sårer deg at du aldri får bli med fordi du får inntrykk av at han ikke ønsker å ha deg med. Hvis han sier at du aldri vil la ham gå ut alene, så kan du si at det slett ikke er tilfelle - det handler ikke om at du vil være med hver gang, men at du ønsker å kunne bli med noen ganger. Ikke si det "i kampens hete" når han har en avtale, og ikke gjør det om til en krangel med sinne og anklager. Bare prat med ham og vær ærlig om hva du føler. Anonymkode: 0c7e3...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #13 Skrevet 9. februar 2021 Eksen min og jeg hadde samme problem. Viste seg at han ikke synes jeg passet inn i kompisgjengen, og at han synes det var flaut å skulle ha med dama "på slep" fordi han trodde kompisene ville tro at han ikke fikk lov å dra alene, eller at han var tøffel. For meg ble det rett og slett for dumt, og det var en av mange grunner til at jeg gjorde det slutt med ham. Min nåværende samboer ville aldri dratt ut med venner uten å invitere meg, og om han møter vennene uten at jeg er med spør de etter meg og ber ham hilse og si at de håper jeg blir med neste gang. Likedan er det andre veien, med mine venner. Han ble ganske sjokkert da han hørte hvordan eksen min var, han er oppdratt til at det er uhyre frekt å ekskludere folk i sosiale lag, og særlig en partner. Selvsagt blir det annerledes hvis det er en venn som går gjennom noe vanskelig og trenger råd og en prat alene, men når det er tur på kino eller fest eller ut og spise med vennegjengen er det helt naturlig for oss at alle er invitert. Selvsagt passer det ikke for alle hver gang, men det er viktig at alle vet at de er inkludert og velkommen. Eksen min var en umoden og usikker type som brydde seg altfor mye om hva han TRODDE kompisene tenkte om ham. Og med mindre kompisene til samboeren din direkte misliker deg, og ber ham la være å invitere deg, er det en viss fare for at samboeren din er likedan. Eller at han ønsker å oppføre seg på et vis han vet du ikke ville likt. Begge tilfeller ville vært slutten på forholdet for min del. Måten han svarer deg på når du prøver å snakke om det er også veldig respektløst synes jeg. Anonymkode: 1cb16...f1f 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #14 Skrevet 9. februar 2021 La ham ha den guttekvelden, men så drar dere to ut og har en hyggelig kveld sammen en annen dag. Anonymkode: 71332...be1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #15 Skrevet 9. februar 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kan ikke tvinge meg på for da blir han sint. Jeg har prøvd å finne ut hvorfor han nå bare ønsker å dra ut alene og er bestemt på at han ikke vil ha meg med. Å tvinge seg på er ikke løsningen når han absolutt ikke ønsker å ha meg med, det gjør vondt verre. Anonymkode: 03aca...3e6 Jeg kan vel egentlig bare tenke meg en grunn til at noen skal bli sint når partner inviterer seg selv med ut på byen. Og det er at man ser veldig frem til noe som partneren ikke vil like å se. Anonymkode: e7567...cdb 13
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #16 Skrevet 9. februar 2021 Ta en jentekveld ute da vel, eller noe. Anonymkode: 83413...707 1
Fiffig Skrevet 9. februar 2021 #17 Skrevet 9. februar 2021 Det høres jo merkelig ut, må jeg si. Da eksen min som tidligere alltid ville ha meg med på alt, ble sånn, så var det fordi det gikk skikkelig dårlig mellom oss. Hvordan er forholdet deres ellers? 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #18 Skrevet 9. februar 2021 Inviterer du med ham på ting med bare dere to eller med dine venner? Det kan jo være flere grunner til at dette skjer. Enten så har han inntrykk av at det faktisk er guttekveld og blir overrasket (slash irritert) når andres kjærester dukker opp. Eller han synes du oppfører deg irriterende, feks blir for full eller sier at han ikke kan drikke mer eller annet i den gaten der. Han vil kanskje være ute lenger enn du vil eller dra hjem før og synes det er vanskelig å bli enige? Han tror kanskje vennene ikke er så fan av at han tar deg med? Jeg synes det er fint å møte venner uten partner. Mine grunner er at da kan vi prate om interne greier uten å måtte inkludere kjærester, jeg kan være ute så lenge jeg vil eller gå hjem så tidlig jeg vil (i mitt forhold er det somregel jeg som vil hjem og så vil kjæresten aldri og det er irriterende når vi er ute med mine venner for da vil jeg jo ikke dra alene og han blir irritert over at vi "må" hjem), jeg trenger ikke tenke på at han også har det bra ++ Min kjæreste kan også drikke seg for full noen ganger og jeg er ikke så interessert i å gå fra mine venner for å passe på ham (som har skjedd). Andre grunner kan jo være at han lyver, at han ikke liker deg lenger, at han holder på med noen andre osv. Kanskje føler han dere er mye sammen pga korona og ser derfor på vennetid som eneste form for ikke-kjæreste-tid (som man jo trenger litt av) Anonymkode: 4d10c...9b4 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #19 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Samboer og jeg har vært sammen i snart 4 år, og de siste månedene har samboer ingen lyst til å ha meg med ut, på fest eller ut på byen med vennene hans. Jeg har ingen problemer med at kjæresten drar ut uten meg! men han ønsker aldri å ha meg med lengere, å sier at det er guttekveld eller at kjæresten til bestekompisen heller ikke skal. Men dette føles mer ut som en unnskyldning, da kjæresten til kompisen er med som hun ønsker selv og det sjeldent er bare guttekveld. Han lover alltid at neste gang skal jeg få bli med, men når den gangen kommer så ønsker han det ikke lengere likevel. Jeg begynner å bli usikker og såret over at dette gjentar seg hele tiden. Har noen opplevd lignende, eventuelt har dere råd? Jeg har all forståelse for at han vil treffe kompiser, men begynner å bli små lei av at han gir løfter som han ender med å bryte. vi er begge voksne. Anonymkode: 03aca...3e6 Han der driver uten tvil på med andre damer...ikke vær naiv. Anonymkode: 7e202...52b 2
Maleficenta Skrevet 9. februar 2021 #20 Skrevet 9. februar 2021 ~ m a u d e ~ skrev (9 timer siden): Der har du svaret. Når man ikke holder fast i hverandre, sklir man fra hverandre. Tipper dama til kompisen holder hardere fast. Hæ det høres jo ikke bra ut å holde fast i hverandre heller da... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå