AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #1 Skrevet 9. februar 2021 Jeg bestilte en ny vare fra nettbutikken til et firma jeg har kjøpt fra før. De hadde problemer med nettbutikken, noe de innrømte har skjedd med andre kunder også, slik at betalingen ble registrert og pengene trukket fra KLARNA, men uten at det ble laget ordre slik at jeg får varen jeg bestilte. Da jeg ikke fikk bekreftelse på epost men ble trukket beløp (noen tusen kroner), kontaktet jeg firma. De sa de har hatt samme problem før og ba meg bestille på nytt. Jeg gjorde det, nye 3000 ble trukket fra kontoen min gjennom KLARNA, men igjen ble det ikke laget ordre og ingenting ble registrert i firmaets systemer. De laget manuell ordre, jeg fikk produktet utlevert, men jeg har fortsatt ikke fått refundert pengene fra den andre feilbestillingen. De har lovet meg gang på gang at dette blir ordnet straks og at jeg får pengene med vipps, osv, men nesten 1 måned senere er det ingen penger å få. De skylder på KLARNA, men jeg har fått refundert penger med KLARNA før og det tok bare et par dager, ikke over 3 uker. Jeg har gitt dem frist til i kveld å vippse meg tusenlappene de skylder meg før jeg sender klage til Forbrukerrådet. Er det noe mer jeg kan gjøre? Jeg mener at når de har flere tusen av mine penger på sin konto, har de tjent renter på dette. Hvordan regne ut rentene så jeg kan kreve dem også? Anonymkode: efd2d...115
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #2 Skrevet 9. februar 2021 Du tar det med klarna Anonymkode: 750b8...be7 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #3 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du tar det med klarna Anonymkode: 750b8...be7 Hvorfor KLARNA, når pengene er utbetalt til bedriften og det er de som har dem og må betale tilbake? Anonymkode: efd2d...115
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #4 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor KLARNA, når pengene er utbetalt til bedriften og det er de som har dem og må betale tilbake? Anonymkode: efd2d...115 Fordi klarna er en sikkerhet når man handler. Da vil bedriften ha gjeld til klarna istedet for at du skal styre med det. Anonymkode: 5744e...d44 10
Forundret.. Skrevet 9. februar 2021 #5 Skrevet 9. februar 2021 Tar du det med klarna så er det nok i orden på ett par dager..
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #6 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvorfor KLARNA, når pengene er utbetalt til bedriften og det er de som har dem og må betale tilbake? Anonymkode: efd2d...115 Pengene dine er ikke betalt til bedriften, de er betalt til klarna. Kontakt klarna! Anonymkode: 835d9...085 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #7 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pengene dine er ikke betalt til bedriften, de er betalt til klarna. Kontakt klarna! Anonymkode: 835d9...085 Jeg snakket med KLARNA allerede. De sa: Vi betaler direkte til selskapet når du bestiller, og deretter betaler du til oss Så bedriften har hatt mine penger veldig lenge. Påløper det ikke renter da siden de hadde pengene mine i sin konto? Anonymkode: efd2d...115
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #8 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg snakket med KLARNA allerede. De sa: Vi betaler direkte til selskapet når du bestiller, og deretter betaler du til oss Så bedriften har hatt mine penger veldig lenge. Påløper det ikke renter da siden de hadde pengene mine i sin konto? Anonymkode: efd2d...115 Ja, men din betaling går til Klarna. Klarna betaler til bedriften. Det er jo klart at pengene kommer til bedriften fortløpende. Men når bedriften ikke ordner opp med deg, så ville jeg ha tatt det med klarna. Anonymkode: 835d9...085 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #9 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg snakket med KLARNA allerede. De sa: Vi betaler direkte til selskapet når du bestiller, og deretter betaler du til oss Så bedriften har hatt mine penger veldig lenge. Påløper det ikke renter da siden de hadde pengene mine i sin konto? Anonymkode: efd2d...115 Penger på konto renter seg ja. Jeg forstår at 1 mnd er lenge for deg og at det for deg er mye penger, men i det store og hele så er dette småpenger med tanke på renter. Anonymkode: 835d9...085
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #10 Skrevet 9. februar 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg snakket med KLARNA allerede. De sa: Vi betaler direkte til selskapet når du bestiller, og deretter betaler du til oss Så bedriften har hatt mine penger veldig lenge. Påløper det ikke renter da siden de hadde pengene mine i sin konto? Anonymkode: efd2d...115 Om du har betalt klarna og du ikke har fått varen er de veldig behjelpelige med å fikset det. Jeg kjøper nesten aldri gjennom noe annet enn klærne fordi de alltid ordner opp så fort. Anonymkode: 750b8...be7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #11 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du har betalt klarna og du ikke har fått varen er de veldig behjelpelige med å fikset det. Jeg kjøper nesten aldri gjennom noe annet enn klærne fordi de alltid ordner opp så fort. Anonymkode: 750b8...be7 Jo, jeg fikk varen, men har en betaling for mye som bedriften må tilbakebetale. Se på det som at jeg betalte dobbelt for samme vare fordi de hadde problem med nettbutikken. Anonymkode: efd2d...115
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #12 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jo, jeg fikk varen, men har en betaling for mye som bedriften må tilbakebetale. Se på det som at jeg betalte dobbelt for samme vare fordi de hadde problem med nettbutikken. Anonymkode: efd2d...115 Men du bestilte en vare som ikke ble levert, men den er du blitt trukket for. Du la så inn ny ordre etter avtale som ble levert og som også er betalt for. Så du kan også se på dette som at du har betalt for en vare som ikke er levert. Uansett, ta kontakt med klarna. De er flink å ordne opp. De kan ta diskusjonen med nettbutikken. Anonymkode: 835d9...085 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #13 Skrevet 9. februar 2021 Om du brukte kredittkort vil de ofte refundere beløpet. Anonymkode: 83015...b31
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2021 #14 Skrevet 9. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men du bestilte en vare som ikke ble levert, men den er du blitt trukket for. Du la så inn ny ordre etter avtale som ble levert og som også er betalt for. Så du kan også se på dette som at du har betalt for en vare som ikke er levert. Uansett, ta kontakt med klarna. De er flink å ordne opp. De kan ta diskusjonen med nettbutikken. Anonymkode: 835d9...085 Riktig. Jeg bestilte en vare som ikke ble levert. Så bestilte på nytt etter avtale med nettbutikken og samme feil hos dem skjedde igjen. Så ordnet de manuelt en ordre hvor jeg fikk varen. Viktig forskjell - jeg ønsker ikke 2 varer og det var aldri hensikten å bestille 2 varer. Den andre bestillingen var en ''test'' for å se om samme feil skulle skje igjen - noe som skjedde. Det var alltid meningen at jeg skulle bestille bare 1 vare. Uansett er saken løst nå, så takk til alle. Anonymkode: efd2d...115
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå